Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii concursurilor de desene și eseuri

Proiectul educațional „Colțul micului pieton” – la final

Câștigătorii concursurilor de desene și eseuri

Proiectul educațional „Colțul micului pieton” a fost inițiat și derulat de către Asociația Română pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere (A.R.V.E.R.) și Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea în opt școli orădene, în perioada ianuarie – mai 2013.

Miercuri, 15 mai 2013, reprezentanții organizatorilor și partenerilor au susținut o conferință de presă la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prilej cu care au evaluat și prezentat rezultatele proiectului. Au fost prezenți: Jari Vanda – președintele A.R.V.E.R., comisarii șefi de poliție Dorin Sava și Ioana Indrieș, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, inspectorul general adjunct Ioan Nicolae Avram și inspectorul școlar de specialitate părintele profesor Florin Negruțiu, dl Cristian Vereș, directorul Asociației Instruit și al Centrului de Limbi Străine “Eurolingva”, sponsorul proiectului, precum și profesori coordonatori de proiect din cadrul școlilor partenere.
Jari a punctat momentele importante ale derulării proiectului, mulțumind și felicitând copiii și cadrele didactice pentru implicare și pentru lucrările create în cadrul celor două secțiuni, respectiv concursul de desene (pentru ciclul primar) și concursul de eseuri (pentru gimnaziști). „Adresat elevilor din clasele primare și gimnaziale din cadrul a opt instituții de învățământ din municipiul Oradea, proiectul a avut ca obiectiv principal familiarizarea elevilor cu regulile de circulație rutieră, respectiv conștientizarea acestora privind riscurile la care sunt expuși în calitatea lor de participanți la trafic… Pe parcursul întâlnirilor cu elevii au fost prezentate materiale cu caracter educativ – preventiv, filme și pliante informative, cu mesaje de conștientizare, în sensul prevenirii victimizării elevilor”…
În 2012 și 2013, niciun minor nu și-a pierdut viața pe șoselele bihorene
În cuvântul său, dl comisar șef de poliție Dorin Sava s-a referit la cei trei factori principali care contribuie la circulația rutieră fără evenimente nedorite din partea copiilor: familia, cadrele didactice (începând cu grădinița și continuând cu toate ciclurile de învățământ preuniversitar) și terminând cu poliția. „Eu vreau să mulțumesc din suflet cadrelor didactice pentru modul în care au participat la ceea ce a însemnat activitatea acestui proiect. În cei 20 de ani de când mă ocup de domeniul educației rutiere, n-am simțit niciodată atât de aproape Primăria Oradea cum am simțit-o în această perioadă; n-am avut de a face cu un domn viceprimar atât de activ cum este cel care este de față, și rezultatele se văd, pentru că  în anul 2013 și în anul 2012, din fericire, niciun minor nu și-a pierdut viața pe șoselele bihorene. Suntem unul dintre foarte puținele județe din țară care se pot lăuda cu acest lucru”. În continuare, dl comisar șef a prezentat câteva cifre edificatoare: în 2012, au fost răniți 15 copii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani; 32, între 7 și 14 ani, din care 8 cu bicicleta;13, între 15 și 18 ani, dintre care 6 cu bicicleta. În 2013, până în 14 mai, 3, de la 0 la 6 ani; 10, până la 14 ani și 13, între 15 și 18 ani. Aceasta este consecința firească și fericită, spunem noi, a zeci și zeci de lecții și activități de educație rutieră, desfășurate, după cum se vede cu mult succes, cu concursul polițiștilor, care au devenit tot mai mult prietenii copiilor, doamna comisar șef Ioana Indrieș ajungând în toate școlile orădene, dar și în cele din mediul rural, alături de mulți alți colegi polițiști. De fiecare dată, domnia sa ține să-i laude pe copii pentru felul în care iau atitudine în trafic pentru îndreptarea părinților atunci când aceștia sunt pe punctul de a nesocoti sau încălca regulile de circulație… „Tată, vezi că nu ți-ai pus centura de siguranță, ai lăsat ușa deschisă…”. Sunt foarte multe lucruri din punct de vedere preventiv pe care copiii le înregistrează, le recepționează mult mai ușor ca un adult și, bineînțeles că acest lucru nu poate decât să ne bucure”, a ținut să sublinieze doamna comisar șef Ioana Indrieș. Cuvinte de laudă și de mulțumire au avut la adresa coordonatorilor, partenerilor și a copiilor și dl viceprimar Ovidiu Mureșan, dar și generalul adjunct al I.S.J. Bihor, dl Ioan Nicolae Avram. „Noi ca municipalitate ne dorim copii sănătoși, integri ca și ținută, ca și educație. Până una alta, noi suntem convinși că ei vor reuși mult mai ușor să sensibilizeze și adulții, adulții de-acasă…”, a afirmat, printre altele, dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„Doresc să felicit participanții la acest proiect, în special pe cei care au câștigat premii, dar și profesorii care au trudit la orele de educație rutieră, făcându-i pe elevi să învețe de mici normele și regulile de circulație”, a adăugat dl inspector școlar general adjunct, Ioan Nicolae Avram.   
La concursul de desene (pentru ciclul primar) au câștigat:
De la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”: Loc. I - Lăpușan Denisa (a IV-a D), Loc. II – Tășnade Antonia (a III-a F), Loc. III – Dehelean Dragoș (I A)
De la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”: Loc. I – Goncze Cătălina (a IV-a B), Loc. II – Þirban Denis (a IV-a A), Loc. III – Berecki Raul (a IV-a A)
De la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”: Loc. I – Ionescu Casandra (a III-a D), Loc. II – Heciu Cristina (a IV-a C), Loc. III – Hașaș Carina (a III-a C)
De la Școala Gimnazială „Avram Iancu”: Loc. I – Moza Horia (a II-a B), Loc. II – Jarca Luca (a IV-a C), Loc. III – Ganea Alyssa (a III-a D)
De la Școala Gimnazială „Dacia”: Loc. I – Galea Maria (clasa I), Loc. II – Rațiu Andrei (I), Loc. III – Chiș Patricia (a II-a)
De la Școala Gimnazială „Octavian Goga”: Loc. I – Þîrțiu Georgiana (a IV-a B), Loc. II – Kiss Amalia (a III-a A), Loc. III – Tirpe Rareș Andrei (a III-a D)
De la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”: Loc. I – Urs Denisa (a III-a C), Loc. II – Ciordaș Denis (a II-a B), Loc. III – But Armin Vlad (a IV-a B)
De la Școala Gimnazială Nr. 16: Loc. I – Budura Olivia (clasa I D), Loc. II – Felheț Darius (I E), Loc. III – Vinter Andrada (clasa a IV-a A).
Câștigătorii claselor primare vor fi premiați după cum urmează: premiile I au câștigat cursuri de perfecționare a cunoștințelor în domeniul tehnologiei informației - ECDL și în domeniul lingvistic - Cambridge; premiile II, în funcție de pregătirea și cunoștințele pe care le au elevii, în baza unei pretestări gratuite, vor aplica la unul dintre cursurile Equalskilles sau Young Learners, iar premiile III au câștigat câte un manual de pregătire ECDL și un caiet de exerciții pregătitoare Equalskills.
Câștigătorii concursului de creație (de eseuri) la clasele gimnaziale:
De la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”: Loc. I – Trip Denisa Anamaria, clasa a VII-a A, Loc. II – Gavriș Mirela Maria, Loc. III – Ardelean Vlad, clasa a VII-a A
De la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”: Loc. I – Rusu Maria Kunigunda, clasa a VIII-a B, Loc. II – Florian Carla, clasa a VII-a B, Loc. III – Petruț Cosmin Ionuț, clasa a VIII-a A
De la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”: Loc. I – Bondar Andreea, clasa a VII-a A, Loc. II – Ungur Anda, clasa a VII-a A, Loc. III – Rîmbu Renata, clasa a VI-a A
De la Școala Gimnazială „Avram Iancu”: Loc. I – Dunca Adela, clasa a VII-a C, Loc. II – Covaciu Carla, clasa a VII-a C, Loc. III – Luncan Alex, clasa a VII-a D
De la Școala Gimnazială „Dacia”: Loc. I – Zaha Iulia, clasa a VII-a A, Loc. II – Popescu Davis Ioan, clasa a VIII-a, Loc. III – Barbatan Antonia, clasa a V-a C
De la Școala Gimnazială „Octavian Goga”: Loc. I – Molnar Alexandra, clasa a VI-a B, Loc. II – Dudaș Ioana, clasa a VI-a B, Loc. III – Costi Flavia, clasa a VII-a B
De la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”: Loc. I – Foica Andrada, Loc. II – Nichita Cătălina Daiana, Loc. III – Gyuro Florina
De la Școala Gimnazială Nr. 16: Loc. I – Graur Cristina, clasa a VII-a A, Loc. II – Fodor Diana, clasa a VII-a A, Loc. III – Ciursași Carla, clasa a VII-a A.
Premiile câștigate de elevii de gimnaziu sunt cursuri de testare a capacității ECDL Start Plus,  KET (Key English Test), care testează abilitățile lingvistice; asemenea cursuri se adresează celor care au un nivel elementar de cunoaștere a limbii engleze, fiind capabili să înțeleagă ideile principale din texte simple, să comunice în situații familiare, să înțeleagă informații scurte, standard și să poarte conversații simple, pe teme uzuale.
Premierea gimnaziștilor câștigători va avea loc la Primăria Oradea, în 23 mai, prilej cu care gazdele, după cum s-a exprimat dl viceprimar, le vor pregăti și alte premii surpriză. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Câștigătorii concursurilor de desene și eseuri.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:15:55 Ora standard a Europei de Est