Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Grădinița nr. 42 “Maria” – “Parada măștilor”

Miercuri, final de proiect educațional

La Grădinița nr. 42 “Maria” – “Parada măștilor”

În perioada ianuarie-februarie 2008, la Grădinița nr. 42 “Maria”, din Oradea, s-a derulat proiectul educațional “Iarnă, să te duci...”
Ca o încununare a celor cinci activități desfășurate în intervalul menționat, astăzi (miercuri, 27 februarie), la final de proiect, a avut loc o paradă a măștilor.

“Pornind de la ideea că țara noastră este binecuvântată cu rotirea ciclică a celor patru anotimpuri, copilul de la noi din grădiniță învață încă de mic câte ceva despre fiecare anotimp.
Astăzi, la activitatea finală, intitulată “Parada măștilor”, copiii vor motiva de ce măștile lor sperie iarna și așteaptă cu atâta bucurie primăvara, anotimpul trezirii la viață a naturii, ne-a declarat directoarea grădiniței, dna Viorica Indrea, coordonatorul de proiect.
Dincolo de cunoașterea succesiunii fenomenelor naturale specifice sfârșitului de iană și începutului de primăvară, proiectul nostru educațional (inițiat de educatoarele Mariana Pater și Mariana Bocșe) urmărește educarea trăsăturilor pozitive de voință și caracter, precum și  dezvoltarea capacității de interpretare a unui rol”.
Teatru de păpuși, joc didactic, artă decorativă, carnaval...
Pe parcursul celor cinci activități desfășurate, copiii educatoarelor Mariana Pater, Mariana Bocșe, Rekasi Paula, Maria Popa, Delia Coste și Ileana Petruș au avut parte de surprize nenumărate, fiecare activitate constituindu-se într-o “lecție” inedită, un nou prilej de valorificare a valențelor instructiv-educative ale temei, căutând varii motive pentru dezvoltarea creativității și găsind noi și noi mijloace și procedee de exprimare plastică a conținutului, pentru cultivarea imaginației și stârnirea interesului. Prima oară, manifestarea a îmbrăcat forma teatrului de păpuși (cu “Vulpea cea șireată”). A doua activitate a fost pur și simplu un joc didactic (“Recunoaște personajul”). Următoarea i-a antrenat într-o convorbire (euristică) pe tema “Cum ne comportăm la carnaval?” La cea de-a patra întâlnire de proiect, protagoniștii au participat la un concurs de recitări, intitulat “Cel mai bun recitator”. Cea de-a cincea rundă avea să pregătească ultimul act și să anunțe gongul final, în sensul că atunci au fost decorate măștile pe care actorii le-au purtat astăzi, încercând astfel să sperie iarna și să o determine să se retragă, în timp ce pe scenă și-a făcut apariția, cu tot fastul, primăvara.
Cartea de vizită a unității
Actorii marelui rol s-au dovedit a fi geniali în trăiri, spontani și naturali, impresionanți și exuberanți. Carnavalul a plăcut, fiind răsplătit cu aplauze de colegii lor din sală, și cu diplome și premii de doamna directoare, Viorica Indrea, și îndrumătoarele grupelor.
 Mica vedetă a grădiniței, Miruna Brândușa Gavriș, componentă a grupului "Vivere", a avut un minirecital electrizant, aplaudat în picioare de colegi.
Ca spectator, am trăit aceleași momente emoționante pe care le-au cunoscut și părinții prezenți, în plus, am reușit să descoperim un univers nebănuit, o cetate de lumină și culoare pe care nu o poți intui  fără să-i treci pragul. Am descoperit o lume mirifică a copilăriei fericite, binecuvântată de un colectiv admirabil de cadre didactice, condus de un pedagog și un manager desăvârșit, pentru care fiecare detaliu contează, iar spațiul este astfel drămuit încât fiecare colțișor să fie exploatat la maximum în interes pur didactic. A spune mai mult(e) e de prisos, pozele fiind edificatoare, mărturii ale simțului și gustului estetic, cea dintâi carte de vizită a educatoarelor de la Grădinița “Maria” - un nume predestinat, convertit, însă, în caratele dascălului de profesie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Grădinița nr. 42 “Maria” – “Parada măștilor”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:17:29 Ora standard a Europei de Est