Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre lumea din… adâncuri (II)

Elevii și speologii

Despre lumea din… adâncuri (II)

Vineri, 10 mai 2013, în cadrul Programului Mondial Eco - Școala, elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu” Oradea au participat la o activitate desfășurată în colaborare cu Clubul de Speologie „Cristal” din Oradea.

Activitatea s-a derulat ca urmare a unui protocol de colaborare încheiat între cele două instituții, și prin care unitatea de învățământ dorește să obțină ,,Steagul Verde”, ca o recunoaștere a activităților de promovare a vieții într-un mediu sănătos și curat.
Au participat elevii claselor a III-a A, a V-a A și a VI-a A, însoțiți de prof. Deliman Alina, prof. Florea Nicolae și prof. Vancea Simona, care a fost și moderatoarea activității.
Coborâre în avenul Berger din Franța 
Deoarece nu erau la prima întâlnire cu reprezentanții acestui club, elevii erau curioși despre ce lucruri noi vor afla de data aceasta. Activitatea a început prin vizionarea unui filmuleț care prezenta coborârea la 1.000 de metri în avenul Berger din Franța de către o echipă de speologi români dintre care ,,vedetele” reușitei au fost trei fete speolog ale Clubului „Cristal” din Oradea. Pe parcursul derulării videoproiecției, reprezentatul Clubului „Cristal”, Marius Florea, le-a explicat copiilor, pașii pe care i-a făcut echipa de speologi pentru realizarea obiectivului propus. Elevii au înțeles ce este un aven, câtă muncă presupune coborârea în el și că a privi e ușor, pe când realitatea e o aventură care presupune pregătire minuțioasă, deoarece întotdeauna siguranța oamenilor e prioritară. În continuare, a avut loc o discuție despre echipamentele folosite de către speologi. S-au prezentat tipuri de corzi și s-a subliniat faptul că fabrica ,,Aura” din Oradea este una dintre cele care produc corzi speo. Apoi discuția a pornit de la ,,banană”(pe înțelesul elevilor - ghiozdanul sau rucsacul speologului) și care e semnificația ei pentru un speolog. Elevii au văzut casca, ce trebuie purtată pentru siguranța fiecărui participant, cum funcționează lumina de pe ea, carabinierele cu care se prind elementele echipamentului, coborâtorul cu role, blocatoarele, hamurile cu ajutorul cărora se ancorează speologul de coarda fixată pe perete, ș.a. Copiii au fost fascinați de multitudinea de noduri care se folosesc în speologie și care diferă de cele marinărești sau de cele folosite uzual de oameni. Elevii au cerut ca la întâlnirea următoare să fie și un atelier de învățat…noduri.
Legile nescrise” ale naturii
Am mai aflat apoi că „Natura se poate întoarce împotriva omului dacă acesta nu îi respectă așa-zisele „legi nescrise”. Iubitorii naturii sunt și ecologi: curăță natura și promovează păstrarea ei curată”, a concluzionat speologul Marius Florea.
La final, moderatoarea activității, prof. Vancea Simona, a prezentat sigla Clubului „Cristal”, precum și motto-ul acestuia, care are foarte multe semnificații: ,,Ajungem acolo unde mâna omului n-a pus niciodată piciorul!”. (Alina Deliman & Simona Vancea)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Despre lumea din… adâncuri (II).

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:10:58 Ora standard a Europei de Est