Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un model de parteneriat cu părinții

La Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Un model de parteneriat cu părinții

„Una dintre cele mai importante condiții ale creșterii eficienței activității educative desfășurate cu elevii o constituie asigurarea unei depline unități de acțiune a tuturor factorilor educativi: școală, familie, comunitate.

Dacă este adevărat că școala este factorul de care depinde în mod covârșitor la devenirea personalității umane, tot atât de adevărat este că educația coerentă nu poate face abstracție de rosturile familiei în această comuniune.
 Școala și familia trebuie să găsească făgașul colaborării autentice, bazate pe încredere și respect reciproc, pe iubirea față de copil, să facă loc unei relații deschise, permeabile, favorizante schimbului și comunicării de idei. Procesul de colaborare cu părinții asigură atingerea scopului educațional. Pornind de la necesitatea cunoașterii sociopsihopedagogice a copilului, școala impune colaborarea cu familia sub diferite aspecte. Urmărind aspectele comune, speciale și diferențiate pe care viața de elev o prezintă, părinții pot completa, sprijini și dezvolta personalitatea copilului cu o singură condiție - colaborarea cu școala. Numai o colaborare perfectă între cei doi factori este de natură să determine o eficiență maximă a muncii educative. Desigur, în acest proces de colaborare, rolul conducător îl are școala. Ea poate să orienteze, să ajute familia în sarcinile ce-i revin, să asigure o unitate de vedere și de acțiune. Familia, oricâte merite și preocupări valoroase ar avea în legătură cu educația copiilor, nu va obține rezultate pozitive decât în condițiile în care acționează împreună cu școala”.
În stupul" lor
Suntem clasa a IV-a C de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea. Suntem o familie de 25 de albinuțe harnice. Încă de la începutul drumului nostru ca elevi, ne-am propus să fim „un stup”, în care muncesc copiii îndrumați de doamna învățătoare în colaborare cu familiile copiilor. Trebuie să recunoaștem cu sinceritate că ne-am bucurat de receptivitatea și deschiderea celor mari în toate activitățile școlare și extrașcolare planificate și derulate și nu numai. Toți am înțeles că ne-ndreptăm spre realizarea unui singur și unic scop - binele copiilor, educarea lor.
Ne aflăm pe ultima sută de metri a traseului pe care-l avem de parcurs împreună, în ciclul primar. Am adunat în „brăduțul cu amintiri” o paletă bogată de activități la care am avut sprijinul părinților (fizic, moral și material).
La această generație, colaborarea școlii cu familia s-a realizat sub diferite forme: adunări cu părinții (ședințe și lectorate), vizite la domiciliu, consilierea părinților - joia (cei care doreau să discute despre copilul lor sau cei ce aveau anumite probleme ce necesita rezolvare urgentă), activități comune cu părinții, activități susținute de părinți, lecții asistate de către părinți, excursii și tabere alături de părinți, caietul de corespondență (în care făceam unele anunțuri, ceream părerea părinților în anumite situații, îmi transmiteau dacă sunt unele probleme - prin intermediul căruia țineam legătura cu părinții), chestionare (la început și la sfârșit de an școlar, prin care aflam opțiunile, impresiile și propunerile/sugestiile legate de procesul instructiv-educativ), acțiuni de ajutorare (la mutarea sălii de clasă, la curățenia în sala de clasă/școală, la procurarea manualelor etc).
Dacă colegii noștri, elevii clasei a III-a C (prof, Stelieana Cîrciumaru) au inițiat întâlniri cu părinții clasei care vin și își prezintă meseria cu avantajele și dezavantajele ei, noi am avut parte de activități din cele mai diverse ținute de către părinți. Mai reținuți la-nceput, părinții s-au înscris la susținerea unor „altfel de ore”, precum mămicile: Gyongyike, Simona, Ioana, Dora, Edith, Voichița, Rodica, Alina, Dana, Nicoleta și tăticul Ciprian. Toți au ținut activități deosebite, implicând copiii și obținând rezultate frumoase în cele din urmă. Indiferent de tema pusă, activitățile în colaborare cu părinții au fost și sunt deosebit de benefice.
Cu sinceritate, pot să afirm că am fost norocoasă cu asemenea părinți. După patru ani, sunt fericită cu un asemenea colectiv de copii și părinți! În vremurile grele pe care le parcurgem, ei au înțeles, totuși, că nevoile copiilor primează în fața tuturor problemelor. Multitudinea activităților întreprinse demonstrează implicarea familiei în procesul instructiv-educativ, crearea unui tot unitar. Ca dascăl (de 17 ani la catedră) pot afirma, mulțumită, că părinții elevilor mei îmi completează și îmi susțin cu succes activitatea la clasă, drept pentru care le mulțumesc, cu recunoștință! Monica Toader

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:38 Ora standard a Europei de Est