Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „9 mai – ZIUA EUROPEI” la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea

„Fii român, fii european, fii creștin!”

Concursul „9 mai – ZIUA EUROPEI” la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea

Sub deviza „Fii român, fii european, fii creștin !” și în acest an, catedra de istorie-geografie din cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, reprezentată de către prof. Florin și Ramona Iștoc, a organizat un concurs dedicat Zilei Europei – 9 mai.

Având în vedere că am participat cu o echipă și la manifestarea dedicată Zilei Europei, organizată de către dna deputat Florica Cherecheș, în zona pietonală, în data de 9 mai 2013, începând cu ora 12.00, unde am amenajat un stand pentru Marea Britanie, concursul din școala noastră a avut loc vineri, 10 mai 2013, începând cu ora 12.00, în incinta Bisericii Baptiste „Emanuel”.
Clasele de gimnaziu au participat cu 8 echipe, reprezentând câte o țară membră a Uniunii Europene, fiind alese în mod predilect țările vizitate de către aceștia. Juriul a fost format din doamnele profesoare: Burcă Alina, Medan Eugenia, Moțiu Rodica, Boldiș Marinela, Vede Tabita și un reprezentant al liceenilor, David Ardelean, din clasa a XI-a A.
Concursul a cuprins trei probe: prima probă – prezentarea standurilor (tradiții culturale și culinare, machete, pliante, afișe realizate de către elevi, inclusiv PowerPoint-uri etc.); a doua probă – test de cultură generală, despre istoria U.E. și țările membre, bibliografia de bază fiind reprezentată de revistele Terra Magazin; a treia probă – degustare de produse culinare tradiționale.
Și de această dată, elevii implicați ne-au surprins în mod plăcut, dând dovadă de multă creativitate, imaginație, abilitate de a comunica în limbi străine, de a folosi în scop util, educativ calculatorul și internetul, implicându-se trup și suflet în realizarea proiectelor, atât ei cât și familiile lor.
Misiunea juriului de a realiza o ierarhie la sfârșitul acestei competiții acerbe a fost una dificilă, dar, în cele din urmă juriul a deliberat, stabilind următorul clasament:
Locul I și premiul I – echipa formată din Alexandru Balaszahazi, Marcus Ardelean, Dorog Daria,  Ungur Alexandra, Matei Cezar, Petrușan Darius, Lacatoș Norbert și Pătcaș Cristian, din clasa a VI-a A, reprezentând Franța.
Premiul IIla egalitate de puncte, două echipe: Luncan Șerban, Csete Cristian, Ionaș Alexandru, George Silaghi, Pop Paula, Trubacs Daniel, Paraschivoiu Alexandru, Stoboran Călin și Pop David, din clasa a V-a B, reprezentând Belgia și echipa formată din Someșan Abigail, Rus Patricia, Burz Giulia, Teușdea Antonia, Onița Teodora și Pășcuți Filip, din clasa a VI-a B, reprezentând Olanda.
Premiul IIIla egalitate de puncte, două echipe: Trifan Octavian, Pop Sorana, Curta Alexia, Hadade Anthony, Tășădan Filip, Sârb Iulia, Săteanu Francesca, Popa Josiane, Avram Raul și Mureșan Abiel, din clasa a V-a A, reprezentând Marea Britanie și echipa formată din: Hoșman Patricia, Hrițcu Andreea, Morar Antoniu, Maier Cristian și Ciucur Adrian, din clasa a VII-a A, reprezentând Grecia.
Prima mențiuneechipa formată din Șandor Doroteea, Carțiș Lavinia, Frînc Bianca, Cuciula Alina, Hurdubae Estera, Bițiș Carina, Chereji Remus, din clasa a VI-a A, reprezentând Spania.
Ultimele două mențiuni au revenit Italiei, reprezentată de echipa clasei a VIII-a A, formată din: Racolța Andreea, Ardelean Alexandra, Ivan Eliza, Maxim Adela, Moca Titus, Orbai Iulian, Faur Darian și echipa Austriei, reprezentată de elevii Bodog Georgia, Carțiș Daniela, Ghenț Naomi, Seretoc George, Bulzan Celestin și Frînc Paul, din clasa a VIII-a B.
Prof. Ramona Iștoc
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (93 de poze), accesați Galeria foto: Concursul „9 mai – ZIUA EUROPEI”  la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:57:51 Ora standard a Europei de Est