Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”

Vineri, la Universitatea din Oradea, Conferința internațională a cadrelor didactice

„Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”

Vineri (26 aprilie 2013), la Universitatea din Oradea, a debutat Conferința internațională a cadrelor didactice, intitulată „Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”.

Cea de-a VII-a conferință a fost organizată, la Oradea, de Universitatea din Oradea - Facultatea de Științe Socio Umane - Departamentul de Științe ale Educației, Școala Gimnazială Nr.11, Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont”, Centrul de Cercetări, Resurse și Studii Europene, Fundația pentru Promovarea Ỉnvățământului European, Universitatea Wales România, Casa Corpului Didactic a județului Bihor, Casa Corpului Didactic a județului Ilfov, AEPEEC - European Association for Promoting Excellence in Education and Research.

Organizatorii principali ai evenimentului (lect. univ. dr. Sebastian Chirimbu, director de proiect, Asociația europeană pentru promovarea excelenței în educație și lect. univ. dr. Karla Peter, directorul Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Științe Socio Umane) au fost onorați la deschiderea manifestării de prezența unor distinși invitați, precum: doamna prorector Simona Trip, prof. univ. dr. Floare Chipea - decanul Facultății de Științe Socio Umane, conf. univ. dr. Ioan Chelemen - Departamentul de Știinte ale Educației, prof. Voichița Vancu, inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor, prof. dr. Gina Tiurbe, din partea C.C.D. Bihor, prof. univ. dr. Florica Orțan, director al D.P.P.P.D., la care se adaugă invitații speciali: conf. univ. dr. Mariana Cernicova, de la Universitatea „Politehnica” din Timișoara, prof. univ. dr. Eva Kovacsne Bakosi - decanul Facultății de Științe ale Educației, de la Universitatea din  Debrecen (Ungaria), prof. univ. dr. Eszter Fazekas, lect. univ. dr. Andrea Bujdosone Papp, de la aceeași facultate și universitate din Debrecen.
Cei doi protagoniști, Karla Peter și Sebastian Chirimbu, au salutat și au prezentat invitații, precum și agenda conferinței. Prezent pentru prima oară în Oradea, lect. univ. dr. Sebastian Chirimbu  s-a arătat plăcut impresionat de tot, de primire, de oraș, de gazde și de participarea numeroasă și selectă la conferință. În intervenția sa ne-a făcut cunoștință cu tânăra, dar valoroasa Asociație europeană pentru promovarea excelenței în educație. La rândul său doamna decan Floare Chipea a adresat felicitări organizatorilor, apreciind importanța evenimentului și valoarea actorilor; a mulțumit apoi dlui lect. univ. dr. Sebastian Chirimbu pentru implicarea Universității într-o asemenea conferință internațională, exprimându-și deplinul acord cu subiectul conferinței: „Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”. Pornind de la motto-ul conferinței („Omul nu poate deveni om decât prin educație”- Kant), doamna prorector Simona Trip s-a referit la rolul pe care îl joacă actorii și la scopul demersurilor. „Înțeleg că scopul este de a descoperi factorii implicați în educație. Sigur, este o temă pe care o dezbatem încă de când vorbim despre educație, dar sper că în cadrul acestei conferințe lucrările dumneavoastră vor aduce un plus pentru știință, un plus pentru cercetare, constituind, în același timp și un punct de pornire pentru viitoare cercetări”.
„Educația a fost întotdeauna o provocare…”
Reprezentând Inspectoratul Școlar Județean Bihor, doamna inspector școlar Voichița Vancu s-a simțit onorată să participe la o conferință internațională cu un asemenea subiect. „Suntem onorați că ne aveți parteneri și poate cei mai privilegiați dintre parteneri, pentru că la modul teoretic ceea ce se întâmplă în conferințele dumneavoastră noi întâmpinăm în partea pragmatică a acestor rezultate ale cercetării dumneavoastră”. Doamna prof. dr. Gina Tiurbe consideră că „tema conferinței poate să fie și un motiv de reflecție, cât anume am reușit față de acum 80 de ani să învățăm profesorii să și reflecteze, să reflecteze atunci când fac activitatea, după activitate, să-și pună întrebările care pot genera valoare în activitatea lor viitoare”. Cu și în înțelepciunea sa, distinsul profesor Ioan Chelemen a pus punctul pe i în educație: „Educația a fost întotdeauna o provocare, dar societatea nu întotdeauna a acordat TVA-ul necesar acestor eforturi educative și ca urmare nici ea, societatea, n-a înțeles care-i rentabilitatea educației. Educația nu este imediat rentabilă prin creșterea nivelurilor de producție. Educația este rentabilă pe parcursul dezvoltării ei. De aceea, ideea pe care Sebastian și Karla, doi tineri care s-au angajat în a găsi unele soluționări pentru imensa provocare a educației, bănuiesc și îi susțin să facă eforturi în continuare în acest sens. S-a vorbit mult despre preuniversitar. Eu am lucrat foarte mulți ani în preuniversitar și de multe ori discut cu colegii pe care i-aș mai trimite în preuniversitar să vadă cum se lucrează la nivelul preuniversitar, dacă tot formăm cadre didactice ce vor lucra la nivel preuniversitar”, a conchis dl profesor Ioan Chelemen.
În cadrul secțiunilor, am ascultat-o cu atenție mai întâi pe doamna conf. univ. dr. Mariana Cernicova, de la Universitatea „Politehnica” din Timișoara, cu „Impactul procesului Bologna asupra carierei universitare în România”, pornind de la managementul carierei. Au urmat invitații speciali din Ungaria, după care lucrările au continuat potrivit agendei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:39 Ora standard a Europei de Est