Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

„Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”

Vineri, la Universitatea din Oradea, Conferința internațională a cadrelor didactice

„Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”

Vineri (26 aprilie 2013), la Universitatea din Oradea, a debutat Conferința internațională a cadrelor didactice, intitulată „Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”.

Cea de-a VII-a conferință a fost organizată, la Oradea, de Universitatea din Oradea - Facultatea de Științe Socio Umane - Departamentul de Științe ale Educației, Școala Gimnazială Nr.11, Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont”, Centrul de Cercetări, Resurse și Studii Europene, Fundația pentru Promovarea Ỉnvățământului European, Universitatea Wales România, Casa Corpului Didactic a județului Bihor, Casa Corpului Didactic a județului Ilfov, AEPEEC - European Association for Promoting Excellence in Education and Research.

Organizatorii principali ai evenimentului (lect. univ. dr. Sebastian Chirimbu, director de proiect, Asociația europeană pentru promovarea excelenței în educație și lect. univ. dr. Karla Peter, directorul Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Științe Socio Umane) au fost onorați la deschiderea manifestării de prezența unor distinși invitați, precum: doamna prorector Simona Trip, prof. univ. dr. Floare Chipea - decanul Facultății de Științe Socio Umane, conf. univ. dr. Ioan Chelemen - Departamentul de Știinte ale Educației, prof. Voichița Vancu, inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor, prof. dr. Gina Tiurbe, din partea C.C.D. Bihor, prof. univ. dr. Florica Orțan, director al D.P.P.P.D., la care se adaugă invitații speciali: conf. univ. dr. Mariana Cernicova, de la Universitatea „Politehnica” din Timișoara, prof. univ. dr. Eva Kovacsne Bakosi - decanul Facultății de Științe ale Educației, de la Universitatea din  Debrecen (Ungaria), prof. univ. dr. Eszter Fazekas, lect. univ. dr. Andrea Bujdosone Papp, de la aceeași facultate și universitate din Debrecen.
Cei doi protagoniști, Karla Peter și Sebastian Chirimbu, au salutat și au prezentat invitații, precum și agenda conferinței. Prezent pentru prima oară în Oradea, lect. univ. dr. Sebastian Chirimbu  s-a arătat plăcut impresionat de tot, de primire, de oraș, de gazde și de participarea numeroasă și selectă la conferință. În intervenția sa ne-a făcut cunoștință cu tânăra, dar valoroasa Asociație europeană pentru promovarea excelenței în educație. La rândul său doamna decan Floare Chipea a adresat felicitări organizatorilor, apreciind importanța evenimentului și valoarea actorilor; a mulțumit apoi dlui lect. univ. dr. Sebastian Chirimbu pentru implicarea Universității într-o asemenea conferință internațională, exprimându-și deplinul acord cu subiectul conferinței: „Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”. Pornind de la motto-ul conferinței („Omul nu poate deveni om decât prin educație”- Kant), doamna prorector Simona Trip s-a referit la rolul pe care îl joacă actorii și la scopul demersurilor. „Înțeleg că scopul este de a descoperi factorii implicați în educație. Sigur, este o temă pe care o dezbatem încă de când vorbim despre educație, dar sper că în cadrul acestei conferințe lucrările dumneavoastră vor aduce un plus pentru știință, un plus pentru cercetare, constituind, în același timp și un punct de pornire pentru viitoare cercetări”.
„Educația a fost întotdeauna o provocare…”
Reprezentând Inspectoratul Școlar Județean Bihor, doamna inspector școlar Voichița Vancu s-a simțit onorată să participe la o conferință internațională cu un asemenea subiect. „Suntem onorați că ne aveți parteneri și poate cei mai privilegiați dintre parteneri, pentru că la modul teoretic ceea ce se întâmplă în conferințele dumneavoastră noi întâmpinăm în partea pragmatică a acestor rezultate ale cercetării dumneavoastră”. Doamna prof. dr. Gina Tiurbe consideră că „tema conferinței poate să fie și un motiv de reflecție, cât anume am reușit față de acum 80 de ani să învățăm profesorii să și reflecteze, să reflecteze atunci când fac activitatea, după activitate, să-și pună întrebările care pot genera valoare în activitatea lor viitoare”. Cu și în înțelepciunea sa, distinsul profesor Ioan Chelemen a pus punctul pe i în educație: „Educația a fost întotdeauna o provocare, dar societatea nu întotdeauna a acordat TVA-ul necesar acestor eforturi educative și ca urmare nici ea, societatea, n-a înțeles care-i rentabilitatea educației. Educația nu este imediat rentabilă prin creșterea nivelurilor de producție. Educația este rentabilă pe parcursul dezvoltării ei. De aceea, ideea pe care Sebastian și Karla, doi tineri care s-au angajat în a găsi unele soluționări pentru imensa provocare a educației, bănuiesc și îi susțin să facă eforturi în continuare în acest sens. S-a vorbit mult despre preuniversitar. Eu am lucrat foarte mulți ani în preuniversitar și de multe ori discut cu colegii pe care i-aș mai trimite în preuniversitar să vadă cum se lucrează la nivelul preuniversitar, dacă tot formăm cadre didactice ce vor lucra la nivel preuniversitar”, a conchis dl profesor Ioan Chelemen.
În cadrul secțiunilor, am ascultat-o cu atenție mai întâi pe doamna conf. univ. dr. Mariana Cernicova, de la Universitatea „Politehnica” din Timișoara, cu „Impactul procesului Bologna asupra carierei universitare în România”, pornind de la managementul carierei. Au urmat invitații speciali din Ungaria, după care lucrările au continuat potrivit agendei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Provocări ale educației și cercetării în societatea viitorului”.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:10:48 Ora standard a Europei de Est