Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferință Jean Monnet la Universitatea din Oradea

Joi, la sala de conferințe a Bibliotecii universitare

Conferință Jean Monnet la Universitatea din Oradea

Joi, 25 aprilie 2013, la sala de conferințe a Bibliotecii universitare a debutat Conferința Internațională „From Schuman Declaration to Lisbon Treaty: what Political Finality for European Union?” (De la Declarația Schuman la Tratatul de la Lisabona: care este finalitatea politică a Uniunii Europene?), organizată în cadrul programului Jean Monnet, coordonat de lect. univ. dr. Cristina Dogot, cu sprijinul Institutului de Studii Euro-regionale Oradea-Debrețin.

La conferință și-au anunțat participarea cercetători în problematica integrării politice europene din Turcia, Italia, Bosnia-Herțegovina, precum și de la Universitățile „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, S.N.S.P.A. București, Universitatea „Lumina” București și Universitatea de Vest din Timișoara.
La deschiderea conferinței au participat: prof. univ. dr. Sorin Curilă - președintele Senatului universitar, conf. univ. dr. Marcela Prada – prorector, prof. univ. dr. Ioan Horga – decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și conf. univ. dr. Mircea Brie - directorul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene.
Doamna prorector Marcela Prada a prezentat mesajul dl rector Constantin Bungău, în care se arată că „în prezent la Universitatea din Oradea se află în desfășurare șase module Jean Monnet, tot aici există două catedre și un centru de excelență Jean Monnet, în condițiile în care la nivelul mediului academic românesc există, în total, patru asemenea centre de excelență”.
În cuvântul său, președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, s-a referit la Declarația Schuman (privind realizarea unei viitoare federații europene, ca principal pas și fundament al unei viitoare păci internaționale), la caracterul pacifist al Uniunii Europene, la integrarea politică (ale cărei metode și tehnici constituie un subiect de dezbatere atât la nivel academic, cât și la nivel politic). În intervenția sa, dl decan Ioan Horga a pornit chiar de la întrebarea conținută în mesajul conferinței (Care este finalitatea politică a Uniunii Europene?), referindu-se apoi la „priorități de politici europene (versus preferințe naționale)” și la marea strategie a U.E. („de a deveni un actor, jucător important în spațiul mondial”). Domnul Mircea Brie a salutat participații la conferință în numele colegilor din cadrul departamentului pe care îl conduce, felicitând-o pe dna lect. univ. dr. Cristina Dogot pentru organizarea acestei noi conferințe Jean Monnet. „Aș dori apoi să remarc această generoasă temă și sensibilă, în același timp, pentru vremurile actuale pe care le traversăm. Sunt momente nu doar de criză, ci de provocări pentru a regândi politic, a regândi identitar acest proces de construcție europeană”, a mai spus directorul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene.
În prima zi a conferinței au vorbit, printre alții, domnii Valentin Naumescu, fost consul al României la Toronto și cadru didactic al Universității „Babeș-Bolyai”, precum și dl Maurice Guyader, profesor asociat la Universitatea Sorbonne Nouvelle 3, Paris, fost înalt oficial și actual director onorific în cadrul Comisiei Europene…
„Această nouă conferință dovedește încă o dată faptul că Universitatea din Oradea este o instituție de învățământ superior dinamică, preocupată atât de rolul României în cadrul Uniunii Europene, cât și de evoluția generală și sectorială a procesului de integrare în Uniunea Europeană”, după cum avea să sublinieze coordonatorul proiectului, dna lector univ. dr. Cristina Dogot. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferință Jean Monnet la Universitatea din Oradea. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:25 Ora standard a Europei de Est