Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Primăria dă startul înscrierilor la Școala Profesională Eurobusiness

Cinci clase de învățământ profesional tehnic, la trei colegii tehnice

Primăria dă startul înscrierilor la Școala Profesională Eurobusiness

La începutul lunii aprilie 2013 a avut loc semnarea unui important protocol de colaborare între Primăria Oradea, S.C. Eurobusiness Parc, S.C Romarketing – firmă de recrutare și formare profesională, Colegiul Tehnic Traian Vuia, Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși, Colegiul Tehnic Transilvania și 11 agenți economici care activează atât în Parcul Industrial, cât și în afara acestuia.

Ca urmare a acestui protocol, elevii de la cele trei colegii tehnice orădene, mai sus amintite, vor putea face practica profesională pe durata de doi ani în cadrul „Școlii Profesionale Eurobusiness” la următoarele 11 companii: Bihore, Celestica, Comodi, Comau, Connectronics, ETS România, Emerson, Faist Mekatronic, Plastor, Plexus, UAMT.
Astfel, vor exista minimum cinci clase de învățământ profesional tehnic, dintre care elevii vor putea alege. Aceste clase sunt repartizate astfel: Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși cu o clasă profil electromecanic utilaje și instalații industriale și o clasă profil  sculer matrițer; Colegiul Tehnic Traian Vuia cu o clasă profil electronist aparate și echipamente și o clasă operator CNC și Colegiul Tehnic Transilvania cu o clasă profil încălțăminte.
Candidații pentru „Școala Profesională Eurobusiness” trebuie să fie absolvenți de clasa a IX-a, având vârsta de cel mult 18 ani.
„Una dintre discuțiile frecvente pe care le am cu firmele care doresc să investească în Oradea este cea despre forța de muncă specializată de care dispunem, iar aici avem o problemă... Acest proiect al reînființării învățământului profesional tehnic se va întinde pe o perioadă mai mare de timp, iar pentru  a reuși trebuie să schimbăm în primul rând mentalitatea populației, mentalitate care derivă fie din percepția care exista înainte de 1989 când proverbul Cine are carte are parte era foarte plauzibil, fie din mentalitatea creată după Revoluție când s-a înrădăcinat ideea că România are cei mai puțini absolvenți de învățământ superior, iar acest lucru ar fi  o rușine. Din păcate, trebuie să spun că avem azi facultăți întregi, specializări care își trimit toți absolvenții în șomaj... Dacă pe plan local reușim să creăm forță de muncă specializată pe domenii de interes, nu vom mai avea problema tinerilor care își caută cu disperare un loc de muncă, rata șomajului va scădea cu siguranță, și mai mult decât atât, sunt sigur că exemplul nostru va fi luat ca model și de alte localități”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Dezvoltarea învățământului profesional în Oradea va avea un rol important în dezvoltarea companiilor private, dar și în dezvoltarea întregii comunități locale. Învățământul profesional se întinde pe doi ani, din care anul I este compus din 40% pregătire teoretică și 60% pregătire practică, iar anul II de studiu va cuprinde 25% pregătire teoretică și 75% pregătire practică.
Elevii care după terminarea clasei a IX-a vor alege acest tip de învățământ profesional și care vor opta pentru  „Școala Profesională Eurobusiness” vor avea mai multe avantaje. În primul rând vor beneficia, indiferent de condițiile lor sociale, de o bursă de 200 de lei/lună din partea statului român, vor avea posibilitatea de a beneficia și de o bursă plătită de către companiile partenere pentru cei mai serioși și meritoși elevi. Totodată, la finalul școlii profesionale vor avea o pregătire serioasă pe domenii de interes actuale și o șansă enormă de angajare în companiile în care ei s-au pregătit.
Înscrierile se fac începând cu 7 mai până în 31 mai 2013, la secretariatele celor trei colegii tehnice. De menționat, că vor mai urma alte două sesiuni de înscriere la școala profesională, cel mai probabil una în luna iunie, iar cealaltă în luna septembrie.
Detalii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0359/889.389 în cadrul S.C Eurobusiness Parc, respectiv la secretariatele celor trei colegii tehnice partenere. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:59:37 Ora standard a Europei de Est