Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dar din suflet” pentru copiii defavorizați

Activitate de voluntariat la „Oltea Doamna”

„Dar din suflet” pentru copiii defavorizați

În prag de sfinte sărbători, elevii și dascălii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” din Oradea își deschid sufletul pentru acte de caritate.

Astfel, Laura Ienei David, în calitate de profesor și coordonator de proiect și dna Claudia Timofte, ca simplă mămică, pun la cale, mobilizând și alte clase, o acțiune de strângere de haine și jucării pentru copiii aflați în nevoi, cu care soarta nu a fost atât de darnică.
Au răspuns provocării nu mai puțin de 12 clase din ciclul primar: clasele îndrumate de prof. Cristiana Vidican, Gabriela Codorean, Daniela Dohotariu, Laura Pavel, Elena Pavel, Cristina Anton, Curpaș Anca, Romelia Ciarnău, Laura Vonea, Doina Sabău, Rodica Fechete, Pamela Pop și Mirela Moș, alături de elevii dnei prof. Laura Ienei.
Partenerii inițiatorilor în proiectul „Dar din suflet” sunt: Fundația „Amia Suflet de Copil” (reprezentată de directorul executiv, dl Radu Crainic), Școala Gimnazială „Oltea Doamna” (director, prof. Mircea Mitran, director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi), Instituția Prefectului Bihor (dna Claudia Timofte - șefă a Cancelariei Prefectului) și Inspectoratul Școlar Județean Bihor (reprezentat de prof. Felicia Ianța – inspector școlar de specialitate).  
  Vineri (26 aprilie 2013), în curtea școlii, i-am surprins pe copii în timp ce aduceau pachetele la mașina dlui Radu Crainic.
„Din punctul meu de vedere și al Instituției Prefectului este o inițiativă lăudabilă, ne-a spus doamna Claudia Timofte. Mai ales că vine de la copii care încă n-au ajuns la majorat și și-au dat seama, au conștientizat că este nevoie să-i ajute pe cei aflați în nevoi, pe cei care nu au părinți, care nu au pe nimeni apropiat. E o acțiune de caritate și de voluntariat prin care copiii și-au strâns jucărelele și hăinuțele de care ei consideră că nu mai au nevoie să le doneze pentru copiii care sunt în nevoie de aceste lucruri”, ne-a spus doamna Claudia Timofte.
„Am văzut problemele care sunt în sistem și ajutăm și noi cu ce putem. Am înființat această asociație (Amia Suflet de Copil) eu și soția mea, dar reușim să găsim oameni de bine, care au încredere în noi și văd că tot ceea ce facem ajunge unde trebuie”, ne-a mărturisit dl Radu Crainic.
„Þin să mulțumesc colegelor și elevilor din ciclul primar care au răspuns provocării, renunțând la jucării și hăinuțe. Prin Asociația „Amia Suflet de Copil”, ele vor ajunge la copii instituționalizați și la spitale, la copii mai puțin norocoși, care, cu siguranță, se vor bucura de ele”, a ținut să ne asigure coordonatorul de proiect, doamna profesor Laura Ienei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Dar din suflet” pentru copiii defavorizați.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:47 Ora standard a Europei de Est