Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Participare la cea de-a IV-a reuniune de proiect, în Croația

În perioada 7-12 aprilie

Participare la cea de-a IV-a reuniune de proiect, în Croația

În perioada 7-12 aprilie 2013, a avut loc întâlnirea din cadrul proiectului multilateral Comenius „Unity through diversity”, pe care Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea îl derulează în parteneriat cu nouă țări europene: Franța (coordonator), Croația, Finlanda, Italia, Irlanda de Nord, Portugalia, Polonia, Spania și Turcia.

„Unită în diversitate” este motto-ul Uniunii Europene. Simbolizează unirea europenilor, prin intermediul UE, în promovarea culturilor Europei, conjugând elementele comune cu cele diferențiate ale fiecărei culturi. În spiritul acestei sintagme reprezentanții Școlii Gimnaziale Nr 16, din Oradea: prof. Bulc Anca-Corina,  înv. Farcas Amalia, înv. Suciu Diana, alături de coordonatorul proiectului Comenius, prof. Roman Violeta, au participat la cea de-a patra întâlnire din cadrul proiectului în minunatul oraș Cakovec, situat în partea de nord a Croației, reședința regiunii Medjimurje, o regiune cunoscută pentru vinurile sale, agricultură și parcurile sale de vânătoare, între râurile Mura și Drava. În cadrul acestei întâlniri ne-am familiarizat cu sistemul de învățământ croat. În  școlile pe care le-am vizitat copiii ne-au pregătit diverse programe artistice și ateliere de manufactură. Am asistat la lecții și activități, am răspuns întrebărilor care ne-au fost adresate, am participat împreună cu ceilalți colegi parteneri la ședințe de lucru privind evaluarea activităților desfășurate până în prezent și am discutat despre calendarul viitoarelor activități. Pe durata șederii în Croația am avut întâlniri cu diferite oficialități la parlamentul din Zagreb. Reprezentanți oficiali ai sistemului educațional croat ne-au făcut o prezentare realistă și sinceră a sistemului de educație, au răspuns întrebărilor participanților iar, în cadrul vizitei la Primăria Strahoninec, ne-am întâlnit cu primarul și cu autoritățile locale care susțin acest parteneriat. S-a organizat o serbare în cinstea noastră, iar apoi am participat alături de întreaga comunitate la o seară cu specific croat. Plusul acestei întâlniri, și vorbesc în numele tuturor participanților, a fost acela de susținere și apartenența unei mari famili unite, respect față de profesori și mai ales prietenie sinceră simțită din partea comunității din care fac parte colegii noștri croați. Următoarea întâlnire din cadrul proiectului va avea loc, în luna mai 2013, la Oradea. Îi așteptăm cu drag în România!
Anca Bulc

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:16 Ora standard a Europei de Est