Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea

Luni, 22 aprilie

Subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea

Luni, 22 aprilie 2013, Senatul Universității din Oradea, convocat de președintele său, prof. univ. dr. Sorin Curilă, s-a adunat în reuniunea lunară de plen pentru a dezbate și decide asupra unor subiecte instituționale, care vizează buna desfășurare a activităților de educație, de administrare financiară sau de cercetare din instituția orădeană.

Temele cele mai importante înscrise la ordinea de zi au fost: demararea procedurii de evaluare externă a calității în vederea schimbării calificativului „Încredere” în „Grad ridicat de încredere”; Raportul rectorului privind starea Universității din Oradea pentru anul 2012 și Raportul privind gradul de îndeplinire a Planului Operațional pentru anul 2012; extinderea sălii de atletism sau reorganizarea bazei Gaudeamus din Stâna de Vale.
a. Rectorul universității, prof. univ. dr. Constantin Bungău - invitat special la ședința forului normativ împreună cu prorectorul prof. univ. dr.  Ioan Þara - a prezentat luni, în plenul Senatului, Raportul Anual privind Starea Universității din Oradea.
Momentul prezentării Raportului anual este un moment crucial pentru orice instituție publică și, cu deosebire pentru orice instituție autonomă, cum este universitatea. Pentru instituțiile academice, obligativitatea prezentării Raportului și calendarul de prezentare  sunt obligații statuate prin articolele 130 și 213 ale Legii Educației Naționale.
Raportul prezentat este structurat în nouă capitole care redau situația financiară a universității, situația fiecărui program de studii, situația personalului instituției, rezultatele activităților de cercetare, situația respectării eticii universitare și eticii cercetării, situația posturilor vacante, cea a inserției profesionale a absolvenților, precum și situația încasărilor din granturile de cercetare, (costurile cu regia incluse în programele de cercetare derulate de Universitate).
Materialul complet  - 80 pagini - poate fi consultat pe site-ul Universității din Oradea, www.uoradea.ro, prin butonul „Informații publice” – „Raportul anual al Universității din Oradea”.
Materialul Raportului privind gradul de îndeplinire a Planului operațional pentru anul 2012, material întocmit de către Consiliul de Administrație a fost înaintat cu două săptămâni înainte președintelui Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă,  care l-a distribuit tuturor membrilor Senatului și a organizat analiza detaliată a fiecărui capitol, repartizând punctual părți din Raport către câte o Comisie a Senatului. Președinții comisiilor senatoriale după o primă lectură au cerut completări și îmbunătățiri ale documentului. După ajungerea la varianta finală, ei au întocmit referate scrise cu privire la situația compartimentului analizat și au formulat recomandări.
În ședința de luni, rectorul Universității, Constantin Bungău a prezentat pe scurt Concluziile Raportului, iar președintele Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă, a prezentat, în sinteză, Rapoartele președinților Comisiilor Senatului.
Senatul a aprobat Raportul sub rezerva introducerii în textul definit a recomandărilor făcute de Senat. Cu aceste ameliorări, textul final va fi considerat aprobat prin semnarea documentului de către președintele Senatului.
b. După ce anul universitar trecut, Universitatea orădeană a primit statul de Universitate acreditată cu încredere, conducerea Universității își propune anul acesta să obțină cel mai înalt statut din ierarhia universitară. CA a venit în fața Senatului cu propunerea ca Universitatea să se supună unei noi proceduri de analiză pentru a arăta că merită statutul de Universitate cu grad ridicat de încredere.
Membrii Senatului, la recomandarea președintelui Comisiei Senatului pentru Asigurarea Calității în Procesul de Învățământ, prof. univ.  dr. Mariana Mureșan, au aprobat demararea procedurilor specifice de pregătire a documentelor și de cerere a unui nou proces de evaluare externă a calității. (Conform legislației în vigoare, evaluarea va fi făcută de către un organism autonom specializat în evaluări, Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior – ARACIS.)
O astfel de reclasare a Universității din Oradea nu ar aduce doar beneficii de imagine, plasând instituția de educație orădeană în rândul celor mai bine cotate din România, dar și beneficii financiare, contribuind decisiv – un spor de peste 30% față de finanțarea actuală - la atragerea unei mai bune finanțări din partea Guvernului.
c. Conform unei decizii a Senatului Universității din Oradea, venită ca urmare a solicitării Facultății de Geografie, Turism și Sport, sala de atletism - situată în campusul universitar - va fi extinsă în viitorul apropiat cu ajutorul unei sponsorizări și cu respectarea legilor în vigoare.
Prin această extindere, atleții universitari orădeni – unii dintre ei având performanțe la nivel mondial – vor avea asigurate condiții optime de antrenament, iar sala de atletism va putea fi omologată pentru a găzdui competiții oficiale.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:14:12 Ora standard a Europei de Est