Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea

Luni, 22 aprilie

Subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea

Luni, 22 aprilie 2013, Senatul Universității din Oradea, convocat de președintele său, prof. univ. dr. Sorin Curilă, s-a adunat în reuniunea lunară de plen pentru a dezbate și decide asupra unor subiecte instituționale, care vizează buna desfășurare a activităților de educație, de administrare financiară sau de cercetare din instituția orădeană.

Temele cele mai importante înscrise la ordinea de zi au fost: demararea procedurii de evaluare externă a calității în vederea schimbării calificativului „Încredere” în „Grad ridicat de încredere”; Raportul rectorului privind starea Universității din Oradea pentru anul 2012 și Raportul privind gradul de îndeplinire a Planului Operațional pentru anul 2012; extinderea sălii de atletism sau reorganizarea bazei Gaudeamus din Stâna de Vale.
a. Rectorul universității, prof. univ. dr. Constantin Bungău - invitat special la ședința forului normativ împreună cu prorectorul prof. univ. dr.  Ioan Þara - a prezentat luni, în plenul Senatului, Raportul Anual privind Starea Universității din Oradea.
Momentul prezentării Raportului anual este un moment crucial pentru orice instituție publică și, cu deosebire pentru orice instituție autonomă, cum este universitatea. Pentru instituțiile academice, obligativitatea prezentării Raportului și calendarul de prezentare  sunt obligații statuate prin articolele 130 și 213 ale Legii Educației Naționale.
Raportul prezentat este structurat în nouă capitole care redau situația financiară a universității, situația fiecărui program de studii, situația personalului instituției, rezultatele activităților de cercetare, situația respectării eticii universitare și eticii cercetării, situația posturilor vacante, cea a inserției profesionale a absolvenților, precum și situația încasărilor din granturile de cercetare, (costurile cu regia incluse în programele de cercetare derulate de Universitate).
Materialul complet  - 80 pagini - poate fi consultat pe site-ul Universității din Oradea, www.uoradea.ro, prin butonul „Informații publice” – „Raportul anual al Universității din Oradea”.
Materialul Raportului privind gradul de îndeplinire a Planului operațional pentru anul 2012, material întocmit de către Consiliul de Administrație a fost înaintat cu două săptămâni înainte președintelui Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă,  care l-a distribuit tuturor membrilor Senatului și a organizat analiza detaliată a fiecărui capitol, repartizând punctual părți din Raport către câte o Comisie a Senatului. Președinții comisiilor senatoriale după o primă lectură au cerut completări și îmbunătățiri ale documentului. După ajungerea la varianta finală, ei au întocmit referate scrise cu privire la situația compartimentului analizat și au formulat recomandări.
În ședința de luni, rectorul Universității, Constantin Bungău a prezentat pe scurt Concluziile Raportului, iar președintele Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă, a prezentat, în sinteză, Rapoartele președinților Comisiilor Senatului.
Senatul a aprobat Raportul sub rezerva introducerii în textul definit a recomandărilor făcute de Senat. Cu aceste ameliorări, textul final va fi considerat aprobat prin semnarea documentului de către președintele Senatului.
b. După ce anul universitar trecut, Universitatea orădeană a primit statul de Universitate acreditată cu încredere, conducerea Universității își propune anul acesta să obțină cel mai înalt statut din ierarhia universitară. CA a venit în fața Senatului cu propunerea ca Universitatea să se supună unei noi proceduri de analiză pentru a arăta că merită statutul de Universitate cu grad ridicat de încredere.
Membrii Senatului, la recomandarea președintelui Comisiei Senatului pentru Asigurarea Calității în Procesul de Învățământ, prof. univ.  dr. Mariana Mureșan, au aprobat demararea procedurilor specifice de pregătire a documentelor și de cerere a unui nou proces de evaluare externă a calității. (Conform legislației în vigoare, evaluarea va fi făcută de către un organism autonom specializat în evaluări, Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior – ARACIS.)
O astfel de reclasare a Universității din Oradea nu ar aduce doar beneficii de imagine, plasând instituția de educație orădeană în rândul celor mai bine cotate din România, dar și beneficii financiare, contribuind decisiv – un spor de peste 30% față de finanțarea actuală - la atragerea unei mai bune finanțări din partea Guvernului.
c. Conform unei decizii a Senatului Universității din Oradea, venită ca urmare a solicitării Facultății de Geografie, Turism și Sport, sala de atletism - situată în campusul universitar - va fi extinsă în viitorul apropiat cu ajutorul unei sponsorizări și cu respectarea legilor în vigoare.
Prin această extindere, atleții universitari orădeni – unii dintre ei având performanțe la nivel mondial – vor avea asigurate condiții optime de antrenament, iar sala de atletism va putea fi omologată pentru a găzdui competiții oficiale.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:15 Ora standard a Europei de Est