Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea mai profitabilă afacere în agricultură

Concursul firmelor de exercițiu la „Horea” Marghita

Cea mai profitabilă afacere în agricultură

În cadrul săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”, vineri, 5 aprilie 2013, dna profesor de discipline economice Aurelia Pașcalău a organizat, împreună cu elevii clasei a XI-a A, proiectul „Cea mai profitabilă afacere în agricultură”.

Þinând cont de ceea ce spunea Mahatma Gandhi: „Un client este cel mai important vizitator al locației noastre, el nu depinde de noi, ci noi depindem de el. El face parte din afacerea noastră. Noi nu îi facem lui o favoare că îl servim. El ne face o favoare pentru că ne oferă oportunitatea de a-l servi”, dna profesor și-a organizat elevii pe grupe, fiecare constituindu-și virtual o firmă pe diferite domenii din agricultură, încercând prin formula celor 3p ai Marketingului (produs, preț, promovare), să-și pună în valoare categoria aleasă. Activitatea a îmbrăcat forma unui concurs cu premii. În deschidere, dna prof. Aurelia Pașcalău a prezentat în fața elevilor și a juriului în PowerPoint un top 10 cu cele mai profitabile afaceri în agricultură. Juriul a fost format din: dirigintele clasei, dl prof. Vekony Csaba, doamnele prof. Barna Oana, Susan Iulia, Fazakas Aurica, domnii prof. Gal Coriolan și Timar Traian.
Coordonați de dna profesor, elevii și-au prezentat afacerile virtuale după cum urmează: SC Agrovitic SRL - Cultivarea viței de vie - Bandi Ciprian, Bandi Ovidiu, Chiș Cristian, Horvath Roland, Mizgar Bogdan; SC Agricola SRL - Creșterea ovinelorGroza Mădălin și Goman Sergiu; SC Dandy SRL - Cultivarea ciupercilor - Lazăr Andrei, Miclea Dănuț, Silaghi Sorin; SC Denis & Sergiu SRL - Cultivarea cartofilor - Ciarnău Denis, Chiș Ionuț, Mădăras Sergiu; SC Floricola SRL - Cultivarea florilor - Blidar Adina, Forgaciu Alexandra, Szabo Maria, Vadoș Denisa; SC Horticola SRL - Cultivarea cătinei - Gavriș Daniel, Tolcer Daniel; SC Marconat SRL - Cultivarea căpșunilor - Costolaș Natanael, Silaghi Marcel; SC Tomate naturale SRL - Cultivarea roșiilor - Mendea Gelu, Voinea Sergiu.
După deliberare, membrii juriului au hotărât ca premiul I să fie acordat elevilor Gavriș Daniel și Tolcer Daniel (pentru cultivarea cătinei), premiul II – elevilor Mendea Gelu, Voinea Sergiu (cultivarea roșiilor), premiul III - elevilor Ciarnău Denis, Chiș Ionuț, Mădăras Sergiu (cultivarea cartofilor), iar mențiune pentru elevii Groza Mădălin și Goman Sergiu (pentru creșterea oilor).
Inițiativa dnei prof. Aurelia Pașcalău s-a dovedit a fi de succes, elevii implicându-se cu entuziasm, fiecare în propria-i afacere pe care au luat-o în serios. Concluzia este că  imaginația și voința fiecăruia pot sta la baza unei afaceri de succes. (Aurelia Pașcalău)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:08:18 Ora standard a Europei de Est