Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trei persoane vor reprezenta Universitatea Agora la Moodle Moot România

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (26)

Trei persoane vor reprezenta Universitatea Agora la Moodle Moot România

Moodle Moot România 2013, după cum am pomenit deja în episodul 16, este un eveniment anual, aflat la a patra ediție, având ca principal obiectiv schimbul de experiență între moodleri, adică între utilizatorii, dezvoltatorii și administratorii platformei de e-learning Moodle.

În acest an evenimentul va avea loc la Brașov, în perioada 19-24 august, gazda evenimentului fiind Universitatea „Transilvania” din Brașov. [1]
La Moodle Moot 2013 vor prezenta lecturi invitate și demonstrații practice [2]:
Florin Colceag, prof.univ.dr. - România, IRSCA Gifted Education
Adrian Adăscăliței, prof.univ.dr. - România, Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” din Iași
Mihai Jalobeanu, prof.univ.dr. - România, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad
Ioan Dzițac, prof.univ.dr. - Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad și Universitatea Agora din Oradea
Radu Dumbrăveanu, lect.univ.dr. - Republica Moldova, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți
Rishi Kapoor - Australia
Mihaela Bostan, prof. - România, EDU Moodle România
Ștefan Poka, prof. - România, EDU Moodle România
Carles Aguilo - Spania, WIRIS, Maths for More S.L.
Sandra Pana, conf.univ.dr. - Spania, WIRIS, Maths for More S.L.
Nilza Costa, prof.univ.dr. - Portugalia, Universidade Aveiro
Isabel Huet, prof.univ.dr. - Portugalia, Universidade Aveiro
Gavin Henrick - Irlanda, Learning Technology Services
Anca Mustea, lect.univ.dr. - România, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad
George Vâju, prof. - România, EDU Moodle România Mark Harnor - UK, Turnitin
Adriana Petrovici, prof. România, Liceul Teoretic „Vasile Sav”
Adrian Sărmaș - România, eLearning & Software SRL
Cosmin Herman, ing. - România, eLearning & Software SRL
Prof.univ.dr. Ioan Dzițac - membru în Comitetul științific; prelegere invitată și demonstrație practică la Moodle Moot România 2013;
Conf.univ.dr. Dan Bența –participant la cursul de Dezvoltator de elearning (COR 235905);
Ec. Roberto Riccio – participant la cursul Administrator platforma de elearning Moodle (inginer de sistem software, COR 251205).
Ioan Dzițac [2]. A obținut diploma de licență în matematică și doctoratul în informatică la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj - Napoca. În prezent este profesor de informatică la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad (UAV) și rector al Universității Agora din Oradea (UAO). Predă cursuri la nivel de licență (Inteligență artificială, Logică computațională, Sisteme distribuite, Didactica informaticii) și master (Sisteme distribuite în Internet, Sisteme informatice integrate de tip ERP). În 2009 a coordonat realizarea site-ului UAV [3], ca aplicație practică a lucrărilor de licență a gemenilor Marius și Mihai Șucan [4], iar în 2012 a coordonat relizarea site-ului UAO [5], ca aplicație practică la disertația lui Mihai Șucan.
În 2011 a configurat platforma Moodle la UAV [6], iar în 2012 la UAO [7].
În 2006 a fondat International Conference on Computers, Communications and Control, aflată în prezent la a 5-a ediție [8], la Băile Felix, sub președinția sa: Conferința s-a bucurat de prezența unor informaticieni și oameni de știință celebri din țară: Acad. Florin Gheorghe Filip, Acad. Solomon Marcus, Acad. Horia Nicolai Teodorescu, Acad. Gheorghe Păun, Acad. Paul Dan Cristea, Acad. Dan Tufiș, Prof. Gabriel Ciobanu, Prof. Gheorghe Ștefănescu, Prof. Dan Dumitrescu, Prof. Vasile Baltac și mulți alții, precum și din străinătate: Prof. Kaoru Hirota – Japonia, Prof. Mario Jimenez-Perez –Spania, Prof. Janos Fodor – Ungaria, Prof. Antonio Di Nola – Italia, Prof. Lotfi A. Zadeh –SUA (celebrul părinte al logicii fuzzy), Prof. Pierre Borne – Franța, Prof. Stephan Olariu – SUA, Prof. Răzvan Andonie –SUA, Prof. Drăgan Radojevic – Serbia, Prof. Atanasios Styliadis - Grecia, Prof. Gaston Lefranc – Chile, Prof. Omer Egecioglu – SUA, Prof. Gang Kou- China, Prof. Yong Shi China și SUA și mulți alții din Germania, Macedonia, Anglia, India, Iran, Columbia etc.
Tot în 2006 a fondată la Universitatea Agora din Oradea, alături de Acad. Florin Gheorghe Filip și Prof. Mișu-Jan Manolescu, publicația științifică Internatianal Journal of Computers, Communications & Control [9], care este indexată ISI Web of Science începând cu ultimul număr din 2006 și are factor de impact JCR din 2009.
A publicat o carte în limba română și una în limba engleză, 12 suporturi de curs și materiale pentru studenți și peste 60 de articole științifice, din care 18 indexate ISI. Figurează cu peste 120 de citări în Google Academic [10] și cu peste 50 de citări în ISI Web of Science [11].
În perioada 1996-2011 a fost vicepreședinte al Societății Române de Matematică Aplicată și Industrială, iar din 2011 este membru IEEE Computer Society și IEEE Senior Member.
Dan Bența [12]. A obținut diploma de licență, diploma de master și cea de doctor în informatică economică la „Babeș-Bolyai” din Cluj - Napoca. A ocupat prin concurs, în 2013, un post de conferențiar la Universitatea Agora din Oradea. A avut buse de studii și cercetare în Finlanda și Germania.
Predă disciplinele Informatică și Baze de date în economie. A publicat 8 cărți sau capitole în cărți și peste 20 de articole științifice indexate în baze de date internaționale, precum și mai multe manuale de utilizare a platformei de e-learning la nivel de profesor, cursant și administrator. Are o bună experiență în proiecte naționale și internaționale.
Roberto Riccio. A obținut diploma de licență în informatică economică la Universitatea de Vest din Timișoara, iar în acest an va absolvi masterul „Informatică aplicată în științe, tehnologie și economie” la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad. În cadrul Universității Agora are funcția de director al Departamentului de comunicare, imagine și asigurare a transparenței și administrator al platformei de e-learning. Are abilități în proiectarea, realizarea și administrarea paginilor web, precum și o bună experiență în proiecte naționale și internaționale.
Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://www.moodle.ro/moot2013/
[2] http://www.moodle.ro/moot2013/mod/page/view.php?id=35 
[3]  www.uav.ro
[4]  www.robodesign.ro
[5]  www.univagora.ro
[6] http://online.uav.ro
[7]  http://moodle.univagora.ro
[8] http://univagora.ro/en/icccc2014/
[9] http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/
[10] http://scholar.google.com/citations?user=lyZnORoAAAAJ&hl=en
[11]
http://www.researcherid.com/rid/A-6169-2010
[12]
http://univagora.ro/en/people/benta/

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:34 Ora standard a Europei de Est