Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

PractING – un amplu proiect dedicat carierei

În cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației

PractING – un amplu proiect dedicat carierei

Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației din cadrul Universității din Oradea a organizat vineri, 19 aprilie 2013, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, o nouă sesiune de informare și conștientizare cu privire la oportunitățile și beneficiile pe termen lung oferite studenților prin participarea în cadrul proiectului POSDRU/109/2.1/G/82033 intitulat „Convergența pregătirii practice universitare pentru integrarea reușită a studenților pe piața muncii” – PractING.

Cu această ocazie, alți 74 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică, anii de studiu II și III, au putut beneficia de practică la firme importante din regiune.  
Dincolo de însușirea unor abilități practice aplicate în domenii specifice, proiectul a reprezentat un punct de susținere al studenților în demersul de angajare într-o organizație. În urma primului an de implementare un număr însemnat de studenți și-a găsit un loc de muncă ca urmare a efectuării stagiului de practică în cadrul proiectului. 
Principalele rezultate atinse în primul an de implementare sunt:
*126 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică beneficiari ai serviciilor de consiliere în carieră și susținuți în tranziția de la școală la viața activă
*21 de firme selectate în calitate de partener de pratică, în cadrul cărora studenții au desfășurat activitatea de practică în perioada iulie-august 2012
*25 de tutori din cadrul firmelor partenere sunt instruiți în cadrul unui modul de formare și instruire pentru activități de tutoriat și lucru cu studenții
*posibilitatea de interacțiune online între factorii implicați în cadrul proiectului, studenți, firme, cadre didactice prin intermediul platformei dedicate.
În cel de-al doilea an de implementare proiectul vizează selectarea a unui număr de minimum 74 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică care vor beneficia, prin intermediul activităților derulate în cadrul proiectului de următoarele avantaje: *posibilitatea de a efectua practica la firme importante din regiune, cu experiență în domeniul lucrului cu studenții, în specializarea aferentă domeniului de studiu și a competențelor personale *desfășurarea activității de practică sub îndrumarea unor tutori specializați și instruiți, cu posibilitatea de monitorizare și interacțiune on-line între factorii implicați (studenți, facultate, firme) pe baza unei platforme dedicate servicii specializate de orientare și consiliere profesională *subvenții pe durata derulării programului de practică
Proiectul a pus bazele realizării unui cadru de parteneriat între Universitatea din Oradea și firme de profil din Oradea și județul Bihor pentru desfășurarea activității de practică a studenților din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației. Activitatea desfășurată în cadrul proiectului a creat premisele pentru integrarea calitativă și performantă a studenților participanți în piața muncii prin lărgirea și diversificarea de colaborări cu mediul economic și prin promovarea și dezvoltarea de parteneriate cu firme din domeniu.
Valoarea totală a proiectului, 1.862.141,88 RON, este cofinanțată din Fondul Social European și este derulat de Universitatea din Oradea în parteneriat cu SC Romarketing S.R.L. și cu Camera de Comerț și Industrie Bihor. În prezent, proiectul PractING este în curs de derulare, aflându-se în cel de-al doilea an de implementare.
Beneficiile aduse studenților în urma participării în cadrul proiectului vor conduce la o mai bună inserție ulterioară a acestora pe piața muncii, precum și la creșterea adaptabilității la cerințele unui loc de muncă stabil.
Astfel, în contextul european al cerințelor de dezvoltare mai eficientă a capitalului uman existent, încă de pe băncile școlii, proiectul contribuie la dezvoltarea cunoștințelor și competențelor practice necesare pentru realizarea unei cariere în domeniul ingineresc, asigurând o modalitate de creștere a competivității și corelarea educației cu piața muncii a viitorilor absolvenți. (Cornelia Gyorodi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: PractING – un amplu proiect dedicat carierei. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:40 Ora standard a Europei de Est