Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

PractING – un amplu proiect dedicat carierei

În cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației

PractING – un amplu proiect dedicat carierei

Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației din cadrul Universității din Oradea a organizat vineri, 19 aprilie 2013, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, o nouă sesiune de informare și conștientizare cu privire la oportunitățile și beneficiile pe termen lung oferite studenților prin participarea în cadrul proiectului POSDRU/109/2.1/G/82033 intitulat „Convergența pregătirii practice universitare pentru integrarea reușită a studenților pe piața muncii” – PractING.

Cu această ocazie, alți 74 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică, anii de studiu II și III, au putut beneficia de practică la firme importante din regiune.  
Dincolo de însușirea unor abilități practice aplicate în domenii specifice, proiectul a reprezentat un punct de susținere al studenților în demersul de angajare într-o organizație. În urma primului an de implementare un număr însemnat de studenți și-a găsit un loc de muncă ca urmare a efectuării stagiului de practică în cadrul proiectului. 
Principalele rezultate atinse în primul an de implementare sunt:
*126 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică beneficiari ai serviciilor de consiliere în carieră și susținuți în tranziția de la școală la viața activă
*21 de firme selectate în calitate de partener de pratică, în cadrul cărora studenții au desfășurat activitatea de practică în perioada iulie-august 2012
*25 de tutori din cadrul firmelor partenere sunt instruiți în cadrul unui modul de formare și instruire pentru activități de tutoriat și lucru cu studenții
*posibilitatea de interacțiune online între factorii implicați în cadrul proiectului, studenți, firme, cadre didactice prin intermediul platformei dedicate.
În cel de-al doilea an de implementare proiectul vizează selectarea a unui număr de minimum 74 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică care vor beneficia, prin intermediul activităților derulate în cadrul proiectului de următoarele avantaje: *posibilitatea de a efectua practica la firme importante din regiune, cu experiență în domeniul lucrului cu studenții, în specializarea aferentă domeniului de studiu și a competențelor personale *desfășurarea activității de practică sub îndrumarea unor tutori specializați și instruiți, cu posibilitatea de monitorizare și interacțiune on-line între factorii implicați (studenți, facultate, firme) pe baza unei platforme dedicate servicii specializate de orientare și consiliere profesională *subvenții pe durata derulării programului de practică
Proiectul a pus bazele realizării unui cadru de parteneriat între Universitatea din Oradea și firme de profil din Oradea și județul Bihor pentru desfășurarea activității de practică a studenților din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației. Activitatea desfășurată în cadrul proiectului a creat premisele pentru integrarea calitativă și performantă a studenților participanți în piața muncii prin lărgirea și diversificarea de colaborări cu mediul economic și prin promovarea și dezvoltarea de parteneriate cu firme din domeniu.
Valoarea totală a proiectului, 1.862.141,88 RON, este cofinanțată din Fondul Social European și este derulat de Universitatea din Oradea în parteneriat cu SC Romarketing S.R.L. și cu Camera de Comerț și Industrie Bihor. În prezent, proiectul PractING este în curs de derulare, aflându-se în cel de-al doilea an de implementare.
Beneficiile aduse studenților în urma participării în cadrul proiectului vor conduce la o mai bună inserție ulterioară a acestora pe piața muncii, precum și la creșterea adaptabilității la cerințele unui loc de muncă stabil.
Astfel, în contextul european al cerințelor de dezvoltare mai eficientă a capitalului uman existent, încă de pe băncile școlii, proiectul contribuie la dezvoltarea cunoștințelor și competențelor practice necesare pentru realizarea unei cariere în domeniul ingineresc, asigurând o modalitate de creștere a competivității și corelarea educației cu piața muncii a viitorilor absolvenți. (Cornelia Gyorodi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: PractING – un amplu proiect dedicat carierei. 

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:07:22 Ora standard a Europei de Est