Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Membrii Patrulei eco de la „Emanuel” informează orădenii

„Omuleții verzi” au ieșit joi în stradă

Membrii Patrulei eco de la „Emanuel” informează orădenii

Ramona și Florin Iștoc, profesori de istorie-geografie la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, și ecologiști convinși, implementează de ani buni proiecte de mediu în parteneriat cu Primăria Oradea.

„Omuleții verzi” (numele Patrulei eco din liceu) sunt cunoscuți și îndrăgiți de-acum nu numai de colegii din liceu, ci și de orădeni. Ei au ieșit deseori în stradă cu pliante pentru a informa populația, iar pe net ei sunt cunoscuți și în țară, dar nu numai.
Joi (18 aprilie 2013), „Omuleții verzi” au ieșit în stradă să pregătească orădenii pentru Ziua Pământului. Despre campania stradală, făcută la meserie de membrii Patrulei eco, ne-a vorbit doamna profesor Ramona Iștoc.
„În apropierea Zilei Pământului, ne-am propus să informăm orădenii despre beneficiile utilizării tehnologiilor verzi. Această acțiune face parte din agenda (calendarul) concursului național „Patrula eco”, la care participăm pentru al treilea an, consecutiv. Cu acest prilej, ne-am propus să informăm și să conștientizăm cetățenii cu privire la necesitatea cunoașterii și utilizării surselor de energie alternativă regenerabilă și nepoluantă.
 -Realizăm faptul că acțiunea Patrulei are, implicit, un dublu scop și efect, atât asupra cetățenilor, cât și asupra lor, a elevilor.
-Exact! Implicându-se în astfel de activități de voluntariat pentru mediu, elevii au ocazia să-și însușească un comportament ecologic adecvat și responsabil față de natură.
Însuși directorul liceului a fost luat la întrebări
-Cine participă la acțiune?
-Ecologiștii noștri sunt elevi din clasele a XI-a A și B, coordonați de mine și de Florin. Avem și doi invitați speciali: pe dl consilier local Teofil Filimon și pe dl director al liceului nostru, dl profesor Constantin Buleandra. Pe lângă standurile bogate și frumos amenajate, cu gust și imaginație, omuleții verzi aplică unele chestionare trecătorilor, astfel că nu au scăpat de întrebările lor nici invitații noștri speciali. Informațiile pe care le furnizează elevii în cadrul standurilor se referă la energia solară, eoliană, hidraulică și geotermală. La standurile lor găsiți pliante, planșe, machete, bannere, postere, dar și o recompensă neașteptată (un pahar cu limonadă și bomboane) pentru trecătorii deschiși și amabili care răspund chestionarelor.
-Am mai remarcat faptul că fiecare elev deține o agendă eco. Cu ce scop?
-Așa este. Fiecare are datoria să consemneze lunar în agendă trei aspecte pozitive și trei aspecte negative pe care le-au identificat în perimetrul local, fapte bune și rele de mediu. La final, vom întocmi un raport de activitate, care va fi însoțit de un filmuleț doveditor. Elevii vor „inventa”o mașină a viitorului din materiale reciclabile și vor alcătui un top al faptelor bune și rele de mediu pe care le-au identificat și consemnat în agendele lor eco.
Așa înțeleg cei doi profesori, Ramona și Florin Iștoc, să activeze și să responsabilizeze Patrula eco, informând și sensibilizând orădenii. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Membrii Patrulei eco de la „Emanuel” informează orădenii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:51 Ora standard a Europei de Est