Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O activitate interactivă de circulație și protecție împotriva infractorilor minori

Miercuri, la Lic. Ped. “Iosif Vulcan” Oradea

O activitate interactivă de circulație și protecție împotriva infractorilor minori

Miercuri (20 februarie 2008), 85 de elevi din clasele înv. Adriana Puie și Ioana Abrudan, Nagy Emilia și Lavinia Sabău (de la Liceul Pedagogic “Iosif Vulcan”) au participat la o activitate interactivă (elevi-părinți-cadre didactice) de circulație și protecție împotriva infractorilor minori, avându-l ca invitat pe dl Florin Bogdan, agent șef al I.P.J.Bihor.

 Elevii  și-au etalat cunoștințele…
Cu acest prilej, elevii și-au etalat în fața colegilor cunoștințele pe teme de circulație (dinspre și spre casă) și protecție împotriva infractorilor minori care-i acostează pe stradă, în stațiile de tramvai (elevi mai mari  care doresc să-i deposedeze de bani, sandwich, telefon mobile), fiind abordat, totodată, și comportamentul civilizat în parcuri și în alte locuri (și în diferite situații). S-au făcut demonstrații practice, elevii împărtășind astfel din experința lor personală și altor colegi prezenți, s-au pus întrebări, demonstrând curiozitate și interes pentru subiectele puse în discuție.
Trebuie să spunem că activitatea este circumscrisă proiectului “Crearea centrului de resurse pentru părinți”, derulat de înv. Adriana Puie, inst. Rodica Panti și  inst. Lavinia Sabău, în colaborare cu înv.Ioana Abrudan, Nagy Emilia, Andrei Ionuț și Anca Mărincean, un proiect cu bătaie lungă (15 septembrie 2006 – 15 iunie 2011) care urmărește realizarea unor obiective, între care: sporirea capacității de implicare a părinților într-un demers formativ (educativ) coerent, care să sprijine dezvoltarea copiilor de vârstă școlară mică, reducerea abandonului școlar, a delicvenței juvenile și comportamentelor marginale, descoperirea unor strategii de “educație pentru societate” a copiilor prin evidențierea necesității colaborării școlii cu familia în vederea continuității în educație.
“Părinții au dreptul de a participa la educația propriilor copii”
“Prin derularea acestui proiect – ne spunea coordonatorul de proiect - aducem (și aliniem) răspunsuri ale educației la cerințele dezvoltării lumii contemporane, mai exact a “ noilor educații”, răspunzând dezideratelor unei educații psihopedagogice complexe. Încercăm, astfel, să dezvoltăm un parteneriat eficient (familie-școală-comunitate) - un deziderat prioritar care “oferă” avantaje tuturor celor implicați în actul educațional: elevi, familie, școală, comunitate.
Noi credem că părinții au dreptul de a participa la educația propriilor copii,  iar noi le oferim această șansă prin implicare activă în derularea proiectelor noastre educaționale”, a concluzionat înv. Adriana Puie. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O activitate interactivă de circulație și protecție împotriva infractorilor minori.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:53:07 Ora standard a Europei de Est