Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Este un an de vârf, peste așteptări!”

Anul 2013, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna”

„Este un an de vârf, peste așteptări!”

La un prim bilanț privind rezultatele obținute de elevii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” din Oradea la olimpiadele școlare, domnul director, prof. Mircea Mitran și doamna director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi, se arată încântați, socotind că avem de a face cu un an de vârf, în care rezultatele olimpicilor depășesc orice așteptări, ca să-l cităm pe dl director.

„Disciplină, seriozitate și muncă”
„Premii și mențiuni am avut în fiecare an în școală. Anul acesta, într-adevăr, este un an de vârf, peste așteptări! În sensul că am depășit orice așteptări. Tot timpul ne-am clasat pe primul loc pe județ. Anul acesta cred că ne clasăm pe primul loc poate la nivel național. Nu cred că mai este o școală gimnazială să aibă atâția calificați la etapa națională ca la „Oltea Doamna”.
Auzind asemenea declarații „incendiare”, l-am provocat pe domnul director să ne explice care sunt motivele care au condus la asemenea rezultate de excepție, care ar fi cheia succesului...
„Motivele sunt clare: disciplină, seriozitate și muncă. La cei 950 de elevi, avem 70 și ceva de premii numai la olimpiade; la celelalte concursuri avem sute de premii, dar sunt concursuri obișnuite, la care se obține ușor o medalie sau un premiul I. La olimpiade, însă, concurența este acerbă. Să vă dau un exemplu. La o clasă de a VIII-a, la nivel național sunt în jur de 200, 250.000 de copii. Să te clasezi al patrulea, prima mențiune după premiile I,II și III, din 250.000 de copii este o performanță nemaipomenită. E vorba de o domnișoară care a luat mențiune la limba română. O avem apoi pe Rebecca, o „abonată” la premii și mențiuni, an de an. În clasele I-IV a fost pregătită chiar de învățătoarea Mitran Viorica. Eu am preluat-o în clasa a V-a. An de an, Rebecca are premii și mențiuni la nivel înalt”, a ținut să precizeze dl director Mircea Mitran.
Împreună cu doamna director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi, am trecut în revistă cele 72 de premii și mențiuni (50 de premii și 22 de mențiuni): 56 de premii și mențiuni la etapa județeană: 25 premii I, 5 premii II, 8 premii III și 18 mențiuni; 12 premii interjudețene și 4 premii și mențiuni la națională, „dar e vorba despre un bilanț, parțial pentru că mai sunt o seamă de competiții care urmează să se desfășoare: e vorba de matematica la ciclul primar, concursurile interdisciplinare la științe: biologie, chimie și fizică; română și matematică (așa-zisul concurs național de „Plus, minus poezie”), precum și rezultatele de la fotbal fete și badminton”, ține să precizeze doamna director adjunct.
Iată olimpicii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna”
La etapa județeană
Matematică (4): Smausz Rebecca, a VIII-a A, premiul II și calificată la națională (prof. Mircea Mitran); Incze Victor, a V-a C, premiul III, calificat la interjudețeană „Gr. Moisil” – Bistrița (prof. Florina Musca); Zbârcea Șerban, a VI-a A, mențiune (prof. Maria Forosigan) și Ciucioiu Denisa, a V-a C, mențiune (prof. Florina Musca).
Limba română (7): Lestyan Antonia, a VIII-a B, premiul I/calificată la etapa națională (prof. Scumpa Crăciun); Smausz Rebecca, a VIII-a A, premiul III, (prof. dr. Ioana Revnic); Banciu Patricia, a VIII-a B, mențiune (prof. Scumpa Crăciun); Marian Ana Marina și Cămuescu Oana, a VII-a D, mențiuni (prof. dr. Ioana Revnic); Cura Denisa, a VI-a A, mențiune (prof. Scumpa Crăciun) și Tanc Diana, a V-a B, mențiune (prof. Tanc Mirela).
Lingvistică (4): Ilisie Iulia, a VIII-a A, premiul I/ calificată la națională (prof. dr. Ioana Revnic și prof. Mircea Mitran); Pelea Patricia, a VIII-a A, premiul II/calificată la națională (prof. dr. Ioana Revnic și prof. Mircea Mitran); Miheș Diana și Gulaș Andrada, a VIII-a B, mențiuni (prof. Scumpa Crăciun și Maria Forosigan).
Geografie (3): Banciu Patricia, a VIII-a B, premiul I/calificată la națională (prof. dr. Liliana Bocoi); Lestyan Antonia, a VIII-a B, premiul II (prof. dr. Liliana Bocoi); Smausz Rebecca, a VIII-a A, mențiune (prof. Adrian Ciuciu).
Biologie (4): Buciuman Ștefania și Bodor Ioana, a VII-a C, premiul III; Cămuescu Oana și Petruș Bianca, a VII-a D, mențiuni (prof. Claudia Zbârcea, la toate patru).
Germană (5): Pelea Patricia, a VIII-a A, premiul I, Borbely Raymond, a VIII-a B, premiul II și Miheș Diana, a VIII-a B, mențiune (prof. Alexandra Calamar, la toate trei); Filip Alina, a VII-a D și Berinde Paul, a VII-a C, premiul III (prof. Daniela Pănescu, la ambii).
Educația Tehnologică (3): Bocoi Teodora, a V-a C, premiul II, Salla Daciana, a V-a A, premiul III și  Domocoș George, a VI-a A, mențiune (prof. Florica Terheșiu, la toți trei).
Religie ortodoxă (1): Marian Ana Marina, a VII-a D, premiul I/ calificată la națională (prof. Florentina Socolan).
Cultură civică (4): Micula Antonia și Glița Adela, a VII-a D, mențiuni (prof. Nicolae Mal); Diana Musca și Ariana Þenț, a IV-a C, mențiuni (prof. Rodica Foltuț).
Educația fizică (11+2+8): echipa de baschet fete (11), premiul I/calificată la etapa zonală: Copil Francesca, Muntean Alexandra și Smausz Rebecca (VIII A), Balota Maria și Cepleu Claudia (VIII B), Bârsan Daria și Pleș Ioana (VIII C), Filip Alina și Micula Antonia (VII D), Fânu Simina (VI A) și Onaca Renata (V C), profesor Ana Iosa. Badminton (2): Creț Bianca, a VI-a A, premiul I/calificată la etapa națională; Molnar George, a V-a B, premiul III, (prof. Emil Bondar). Fotbal fete (8), premiul I/calificate la etapa zonală (prof. Emil Bondar): Pantea Cătălina, Jurcuț Larisa, Suciu Patricia și Bara Iulia (VII B), Pleș Ioana (VIII C), Guti Renata, Fersigan Diana și Borsi Dominika (VII A).
La etapa națională
Limba română: Lestyan Antonia, a VIII-a B, mențiune, la Iași (prof. Scumpa Crăciun)
Matematică: Smausz Rebecca, a VIII-a, participare, la Brașov (prof. Mircea Mitran)
Geografie: Banciu Patricia, a VIII-a B, mențiune specială, la Târgu Jiu (prof. dr. Liliana Bocoi)
Lingvistică: Ilisie Iulia, a VIII-a A, mențiune, la București (prof. dr. Ioana Revnic și Mircea Mitran)
Religie Ortodoxă: Marian Ana Marina, a VII-a D, premiu special, la Cluj-Napoca (prof. Florentina Socolan).
La etapa interjudețeană
Matematică (2): Smausz Rebecca, mențiune (prof. Mircea Mitran); Incze Victor, participare (prof. Florina Musca).
Baschet fete (11): la etapa zonală - premiul II (prof. Ana Iosa).
Aceștia sunt olimpicii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” din Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (36 de poze), accesați Galeria foto: „Este un an de vârf, peste așteptări!”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:35:50 Ora standard a Europei de Est