Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Albinuțele grupei mijlocii B au ieșit din amorțeala stupului

Săptămâna „Să știi mai multe, să fii mai bun”

Albinuțele grupei mijlocii B au ieșit din amorțeala stupului

Săptămâna intitulată „Să știi mai multe, să fii mai bun” a constituit pentru albinuțele grupei mijlocii B - așa cum le place lor să își spună - un minunat prilej de a ieși din amorțeala stupului și de a învăța lucruri noi sub îndrumarea domnișoarei profesor Nicoleta Crăciun.

Astfel că au aflat că legumele și fructele sunt surse majore de vitamine și minerale mai ales dacă le consumă crude sau în salate, dar și că din ele pot să realizeze animăluțe minunate: oițe, pinguini, arici, șoricei, purceluși. Bucuria a fost atât de mare pe parcursul activității încât munca nu li s-a părut deloc grea. Și ca să rămână tot în sfera cunoașterii lumii animale, copiii au desfășurat o vizită la Petshop Zoomania din Oradea. Aici au fost încurajați de angajații magazinului să hrănească peștișorii, să mângâie iepurașii, să se implice cât mai mult în îngrijirea animalelor de companie. Micuții s-a dovedit a fi foarte curajoși și nu s-au dat în lături nici atunci când animalul de companie a fost o iguană, o șopârlă sau un șarpe de lapte, că doar o aveau exemplu pe fata moșneagului din bine cunoscuta poveste a lui Ion Creangă.
Nu puteau cei mici să uite nici de lectură, că doar ei știu ce importantă e cunoașterea pentru orice om. Așa că au făcut un popas la Biblioteca Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea și au legat prietenie cu doamna bibliotecară, care, cu mare măiestrie, le-a împărtășit din experiența dumneaei legată de cărți – asta mai ales că și ei, chiar dacă acum au doar 4 anișori, se pregătesc să devină școlari și poate chiar ai acestei școli. Alături de doamna bibliotecară, copiii au jucat și un joc prin care și-au însușit regulile de comportare într-o instituție de acest gen, regulile după care se utilizează sau se împrumută o carte.
Ultima zi a săptămânii a fost dedicată prevenției în circulația rutieră. Cei mici, cunoscând deja câteva reguli de circulație pentru pietoni și șoferi, au făcut o vizită Școlii de șoferi Cociubei, unde au participat la o oră de curs alături de instructorul auto și de profesorul de legislație, iar bucuria le-a fost și mai mare atunci când ei înșiși au fost șoferi, la volanul unei mașini de școală.
Obosite, dar pline de satisfacții și cu informații noi, albinuțele grupei mijlocii B, s-au reîntors în stupul lor din Grădinița Nr. 31 Oradea. (Nicoleta Crăciun)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Albinuțele grupei mijlocii B au ieșit din amorțeala stupului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:46 Ora standard a Europei de Est