Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gânduri din petalele unei flori…

După o săptămână altfel... și la Avram Iancu

Gânduri din petalele unei flori…

A fost o săptămână frumoasă și rodnică la Avram Iancu, folosită cu rost... în care am învățat să facem mult din puțin, să dăruim mult din multul sufletului... Alături de copii au fost doamnele învățătoare: Blaj Doina, Roșu Ioana, Cotro Ana, Goina Ana, Șule Nicoleta și părinții care ne-au sprijinit și cărora le mulțumim...

Motto:
Învață-mă să merg și voi alerga,
Învață-mă să privesc și voi vedea,
Învață-mă să aud și voi asculta,
Învață-mă să cânt și mă voi bucura,
Căci ce-mi spui tu să fac mi se tipărește în minte...
Și trăirile pe care mi le împărtășești le voi păstra.
Ce-am învățat, voi prețui
Și învățând să zbor
Mă voi înălța...”
Poate că acestea sunt cele mai potrivite cuvinte pentru a ilustra importanța acelei perioade din acest an școlar pe care am numit-o „Să știi mai multe, să fii mai bun!” Într-o vreme în care tot mai multe voci spun că învățământul românesc a luat-o de-a berbeleacul la vale, când tot mai multe acuze se aud, căutăm căi prin care să sensibilizăm, să ajungem la sufletul copiilor, mai mici sau mai mari, căi și cărări prin care să-i facem să înțeleagă faptul că nu e suficient să fii bun, ci trebuie să fii bun la ceva, că viața fără A ȘTI este doar un peron pustiu de gară, unde trenurile nu mai opresc, unde Zâna și Îngerul nu te mai întreabă, nu te mai caută, iar viața ta este doar zădărnicie și neîmplinire...
Am învățat mai multe? Cu siguranță! Am fost mai buni? Îmi place să cred că da... A fost un câștig? Răspunsul îl va da timpul! La Avram Iancu, activitățile din acest an de la ciclul primar s-au desfășurat sub semnul ploii, al vremii mohorâte ce ne-a ținut mai mult în interior, dar asta nu ne-a împiedicat să găsim și să desfășurăm activități plăcute și atractive. De 1 aprilie am sărbătorit „Ziua Mondială a Păsărilor.” Cu acest prilej, copiii au aflat că și păsările au o zi a lor, am urmărit filmulețe cu aspecte din viața acestora, curiozități din lumea lor, ne-am jucat colorând planșe, am „meșterit” păsări cu hârtia și foarfeca, cei mai măricei au construit căsuțe pentru păsărele, au învățat să le respecte frumusețea și rostul, am citit lecturi despre păsări, dar mai presus de orice, am învățat să le prețuim Zborul, dorința de înălțare spre culmi ce nouă, oamenilor, ni se par de neatins pentru că uităm cel mai adesea că doar aripile ne sunt prea scurte, lesne fiindu-ne renunțarea...
Pe 2 aprilie am sărbătorit “Ziua Mondială a Cărții pentru Copii și Tineret”, zi în care, mai mult ca oricând, ne-am prins la braț cu prietena noastră de suflet, CARTEA și împreună am colindat lumea mirifică a basmelor, am descoperit că, în cele din urmă, binele învinge, curajul dă aripi, speranța ne însoțește de la naștere până la somn... Ne-am recunoscut eroii îndrăgiți în lectura unor texte, am interpretat rolul unor personaje cunoscute, descoperind astfel că și „Copiii au talent!”
Mijlocul de săptămână ne-a prins în vârtejul concursului Media Kinder, concurs la care au participat 51 de copii din clasele II, III, IV și V. A fost un moment în care copiii și-au testat cunoștințele, limitele, capacitatea de integrare în grupa din care au făcut parte, și-au dezvoltat spiritul de competiție, corect, cinstit. În timp ce ei trudeau din greu străduindu-se să dea răspunsuri cât mai corecte, cei din clasa pregătitoare și clasa I le-au pregătit o salată de fructe sănătoasă, revigorantă după efortul depus... A fost și ziua în care am învățat ce înseamnă o alimentație sănătoasă, de ce trebuie să trăim sănătos, de ce trebuie și mintea și trupul să ne fie sănătoase...
Ultimele zile ale săptămânii cu altfel de școală le-am petrecut învățând că viața are prioritate, că nicio avere n-o poate cumpăra, că nu are preț și trebuie s-o apărăm învățând de mici să circulăm corect, cunoscând regulile de circulație, învățând civilizația străzii. Ne-am întâlnit cu lucrători ai Postului de Poliție, am desfășurat concursuri teoretice și practice pe teme de circulație rutieră, am urmărit filmulețe cu imagini ce pun în pericol viața noastră ca pietoni sau pasageri. Și, pentru că viață sănătoasă înseamnă și un mediu sănătos, membrii „Patrulei Eco” ne-au antrenat în acțiuni de ecologizare.
După atâta trudă se cuvenea și un strop de relaxare, de zâmbet și voie bună. Astfel, ultima zi am fost la Carnaval... Am urmărit parada măștilor, am cântat, am dansat... totul a fost o pată luminoasă de culoare pe cerul mohorât și înlăcrimat al unei primăveri ce parcă s-a rătăcit într-un labirint din care nu mai știe să iasă... Poate că ar avea nevoie de inima noastră caldă și bună pe care uneori o rătăcim... uitând că de fapt rostul nostru pe lume este de A FI pentru cei de lângă noi...
Înv. Cotro Ana
P.S. Pentru mai multer poze, accesați Galeria foto: Gânduri din petalele unei flori…

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:01 Ora standard a Europei de Est