Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

China investește puternic în IT

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (25)

China investește puternic în IT

Conferință de Tehnologia Informației și Management Cantitativ în „Veneția Orientului”
În perioada 16-18 mai 2013, va avea loc la Suzhou, China, conferința ITQM2013, o conferință internațională de Tehnologia Informației și Management Cantitativ- Information Technology and Quantitative Management. [1]

Conferința este una uriașă, în stil chinezesc, incluzând 19 workshop-uri și 4 sesiuni speciale [2].
Împreună cu domnul acad. Florin Gheorghe Filip, Doctor Honoris Causa al Universității Agora, am propus o sesiune specială, „Soft Computing in Quantitative Management”, care a fost acceptată (sesiunea 03 de la [2]).
Domnul academician are și o lucrare invitată, cu titlul „Green Manufacturing and Computer Aided Decision Making”. [3]
În realitate, după cum se poate vedea din cele două invitații, vizita noastră va dura între 12-23 mai și va începe la Beijing, unde vom participa activ, cu o prelegere de o jumătate de oră, la un seminar științific la Academia Chineză de Științe.
Tema prelegerii mele la acest seminar va fi „From Kelvin to Zadeh: Hard Computing versus Soft Computing”.
Locația conferinței este una de vis, orașul Suzhou, situat în Delta Fluviului Yangtze, fiind denumit și „Veneția Orientului”, are multe grădini care figurează în lista monumentelor protejate de UNESCO [4].
Este o șansă unică pentru mine de a vizita China, pe chetuiala chinezilor. Din păcate, România investește rușinos de puțin în știință și promovarea ei, spre deosebire de Chile, de exemplu. Mai mulți cercetători în IT din Chile, care au venit deja de 3 ori la conferințele mele ICCCC [5], au primit bani de la guvernul chilian să vină și în China. La fel, câțiva cercetători din Columbia și alte țări, cărora le pasă de viitorul lor.
Am onoarea, alături de domnul academician Filip, să reprezint România și în Comitetul Științific al conferinței ITQM [6].
Mai multe am să vă povestesc când mă întorc din China.
Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://www.itqm-meeting.org/
[2] http://www.itqm-meeting.org/workshop.htm
[3] http://www.itqm-meeting.org/keynote.htm
[4] http://www.itqm-meeting.org/about_sz.htm
[5] http://univagora.ro/en/icccc2014/
[6] http://www.itqm-meeting.org/pcm.htm
 

 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:59:40 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...