Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Regulamentul creșelor, în dezbatere publică

Miercuri, în sala mare a Primăriei

Regulamentul creșelor, în dezbatere publică

Miercuri (10 aprilie 2013), în sala mare a Primăriei Oradea a avut loc dezbaterea publică a Regulamentului de organizare și funcționare al Centrului de îngrijire și educație timpurie.

Dezbaterile au fost conduse de directorul general al ASCO, dna Arina Moș, avându-l ca invitat pe viceprimarul Ovidiu Mureșan.
În deschiderea manifestării directorul general, doamna Arina Moș, a salutat participanții și a mulțumit dlui viceprimar Ovidiu Mureșan, consilierului local Sebastian Lascu și colegelor, coordonatoare de creșe pentru participare.
„Știți foarte bine că au intrat în vigoare normele metodologice de organizare și funcționare a creșelor și a altor unități de educație timpurie antepreșcolară; hotărâre care ne obligă ca începând cu anul școlar 2013-2014, să avem diferite modificări, diferite noutăți, la care mă voi referi în continuare. Și anume: includerea în sistemul național de educație a creșelor, perioada de înscrire a copiilor în creșă și modalitatea de calcul a contribuției părinților”.
În continuare, doamna director s-a oprit la înscrierea copiilor în creșă pentru anul școlar 2013-2014, „înscrierea se va face în perioada iunie. Deci, toată perioada iunie (30 de zile), părinții vor veni spre registratura ASCO să își depună dosarele pentru înscriere...”
Actele necesare sunt: cererea de înscriere, copie de pe certificatul de naștere al copilului, copie de pe actele de  
 identitate ale părinților, certificatele de naștere ale fraților minori și după caz, copie a hotărârii /sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției; adeverință de venituri pentru fiecare dintre părinți (cu venitul brut al părintelui pe ultimele 6 luni, anterioare înscrierii; adeverință de la locul de muncă al părintelui care se află în concediu pentru creșterea copilului, în care se va specifica data încetării suspendării contractului de muncă; adeverință de la unitatea de învățământ frecventată de mamă, la forma de zi (dacă e cazul); sentință de divorț/copie  certificat de deces (unde este cazul); dosar plic.
Au fost prezentate apoi cele opt criterii de departajare a copiilor la înscriere;
în Oradea sunt 13 creșe cu 517 locuri autorizate. Regulamentul se poate vizualiza pe site-ul ASCO sau pe site-ul Primăriei Oradea.
„Ne-am propus an de an să scurtăm acea listă de așteptare...”
În cuvântul său, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a felicitat conducerea ASCO. „Vreau să felicit conducerea ASCO pentru modul profesionist în care a gândit acest regulament și pentru timpul record în care l-au realizat. Evident că–l vom trece și printr-o hotărâre de consiliu local, dar până acolo suntem foarte interesați de feedback-ul beneficiarilor. Este locul și momentul să aducem eventuale îmbunătățiri... Ne-am propus an de an să scurtăm acea listă de așteptare. Suntem acum în fața unui proces nou, vorbind de înscriere în perioada de 30 de zile, în luna iunie. Estimăm că vom suplimenta cele 517 locuri deja autorizate cu încă 100 de locuri în anul 2013 (60 la Creșa Nr. 1, în Piața 1 Decembrie și 40 până la 60 de locuri la parterul blocului de pe Dacia, colț cu Decebal)”, a precizat dl viceprimar.
În cadrul discuțiilor care au urmat cele mai multe propuneri au venit din partea reprezentantul Fundației Ruhama, doamna Tina Daragiu, care a vorbit în cunoștință de cauză, întrucât fundația are o creșă în comuna Þețchea. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:31:07 Ora standard a Europei de Est