Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

11 premii și mențiuni, la Tehnologii

Paradoxal, acasă nu luăm nimic, dar, de peste „hotare”aducem

11 premii și mențiuni, la Tehnologii

Nici nu mai știi ce să crezi!!??
Acasă nu suntem în stare să ne concentrăm și să obținem măcar o mențiune, dar aducem de peste hotarele județului 11 premii și mențiuni.

Această ciudățenie (olimpică) am găsit-o la Olimpiada interdisciplinară tehnică, la disciplinele din aria curriculară Tehnologii.
Oradea a găzduit în perioada 2-6 aprilie 2013, pentru prima oară (în peste 30 de ani), acest gen de olimpiadă, pe domeniul Fabricarea produselor din lemn, la care au participat 48 de olimpici din 24 de județe. Jucând acasă, olimpicii bihoreni nu au fost în stare să ne bucure măcar cu o mențiune. Ai noștri s-au situat pe la mijlocul clasamentului.
La clasa a XI-a, premiile I, II și III au fost adjudecate de olimpici din Iași, Sibiu și Suceava, iar cele trei mențiuni au ajuns în Neamț, Pitești și Alba Iulia.
La clasa a XII-a, pe podium au urcat olimpici din Ploiești, Curtea de Argeș și Sibiu, iar cele două mențiuni au ajuns la Ghiurghiu (Mureș) și Suceava.
Șase premii și cinci mențiuni
În schimb, ceilalți reprezentanți ai Bihorului s-au întors laureați de la concursurile susținute în diferite orașe ale țării. Palmaresul lor e de-a dreptul impresionant, după cum aveam să aflăm de la inspectorul școlar de specialitate, dl Florian Mieluț.
Un premiu I, trei premii II, două premii III și cinci mențiuni este un palmares cu care s-ar putea să ocupăm un loc fruntaș pe țară, dacă s-ar întocmi un asemenea clasament la aria curriculară Tehnologii.
La domeniul Mecanică, Popoviciu Alin, din clasa a XII-a, de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș s-a întors de la Râmnicu Vâlcea cu premiul I, plus un premiu special pentru nota 10 obținută la proba practică.
Cele trei premii II, au fost cucerite la Iași, Botoșani și Bacău, de Florina David, din clasa a XII-a, de la Liceul Tehnologic din Dobrești, la domeniul Industrie textilă, de Cristian Lup, din a XI-a, de la Colegiul Agricol din Valea lui Mihai, la domeniul Agricultură și de Mădălin Fărcuța, din a XI-a, de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, la domeniul Industrie alimentară.
Premiile III au fost obținute de Paul Vlad Tocuț, de la Liceul „Don Orione” din Oradea, la domeniul Mecanică, la Râmnicu Vâlcea, unde Vlad avea să obțină nota maximă (10) la scris! Cel de-al doilea premiu III ne-a fost adus tocmai din Capitală de Ionuț Vasile Ciont, de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, la domeniul Construcții.
Cele cinci mențiuni au fost adjudecate de: Florina Popa de la Liceul Tehnologic din Dobrești, la domeniul Industrie textilă (de la Iași), Radu Florin Tole de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, la domeniul Electrotehnică (de la Baia Mare), Cristina Andreea Lazăr de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, la domeniul Protecția mediului (de la Brăila), George Bogdan Popuțe de la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, la domeniul Economie contabilitate (de la Arad) și Moricz Erszebet de la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei, la domeniul Industrie alimentară (de la Bacău); Erszebet a obținut și cea mai mare notă (10) din concurs la proba practică.
O ediție reușită
„La Oradea, am avut o ediție reușită, spunem noi, fără lipsă de modestie, ca și organizare, cazare și masă. Fără contestații, cu activități de destindere și recreere, excursii la Peștera urșilor și la Muzeul de la Chișcău, la Fabrica de mobilă de la Beiuș, dar și la Băile Felix. Mai mult decât atât, cu ajutorul unor sponsori generoși, am reușit să triplăm valoarea premiilor olimpicilor, ceea ce nu e puțin lucru”, consideră dl inspector școlar Florian Mieluț. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 11:49:26 Ora standard a Europei de Est