Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

La C.S.E.I. Nr. 1

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

Proiectul ARaTĂ-mi Că Ești Special!” (Arta CES) este un program de terapie prin mediere artistică derulat de Asociația C.E.S. – Colaborăm Educăm Sprijinim, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 01.01-31.10.2013 cu sprijinul Fundației pentru Comunitate și MOL România în cadrul programului MOL pentru sănătatea copiilor.

Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copii cu cerințe educative speciale (C.E.S.) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Grupul țintă, căruia se adresează proiectul îl reprezintă un număr de 57 de copii cu cerințe educative speciale: deficiență mintală, tulburări comportamentale, tulburări psihomotrice, tulburări de limbaj, ADHD, autism și alte boli cronice, din școli speciale și/sau școli integratoare, cu vârste cuprinse între 3-18 ani.
Bugetul proiectului de 12.000 de lei a fost aprobat exclusiv pentru plata terapeuților implicați în activitățile proiectului.
Activitățile proiectului, centrate pe terapii prin mediere artistică de tipul terapiei prin muzică și dans, art și drama terapie, teatru experiențial, psihodramă și povești terapeutice se derulează sub forma unor programe:
1. Programul de terapie individuală - program individual complex de recuperare, incluzând terapii prin mediere artistică stabilit pentru fiecare copil în parte în urma evaluării de către terapeut în colaborare cu părintele.
Opt copii cu diferite diagnostice, provenind din familii cu dificultăți economice și sociale, beneficiază gratuit de 1-2 ore de terapii complexe, inclusiv prin mediere artistică, pe parcursul semestrului II al anului școlar 2012-2013
2. Programul de terapie de grup -  program de activități de dezvoltare personală - autocunoaștere și formare a imaginii și stimei de sine - de grup, centrat pe terapii prin mediere artistică, elaborat de terapeuții participanți la proiect, adaptat și implementat la nivelul mai multor grupuri.
Astfel, 12 copii integrați în școlile colaboratoare (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Szacsvay Imre”, Oradea) împreună cu colegii lor; 10 copii internați la Spitalul de Neuropsihiatrie Infantilă „Dr. Gavril Curteanu”, Oradea și 12 copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea au beneficiat și beneficiază în continuare de acest program de 10 ore structurate în 5 ședințe.
3. Școala de vară: ateliere și tabăra de creație - program de modificare a unor comportamente și emoții negative, ca urmare a confruntării cu acestea prin intermediul terapiilor prin mediere artistică.
Un număr de 16 copii cu cerințe educative speciale sunt așteptați pe parcursul vacanței de vară de profesorii terapeuți de la Asociația C.E.S. și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a derula activități.
Cadrele didactice și părinții interesați să înscrie copiii în acest program: atelierele de creație ale școlii de vară, ne pot contacta la adresa de e-mail a Asociației C.E.S. (sen_association@yahoo.com ) sau la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea din Str. Roman Ciorogariu, Nr.48 (persoana de contact: Lavinia Gorgan), locația școlii de vară.
(Teodora Pantazi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Arată-mi că ești special!” (Arta CES).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:24 Ora standard a Europei de Est