Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

La C.S.E.I. Nr. 1

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

Proiectul ARaTĂ-mi Că Ești Special!” (Arta CES) este un program de terapie prin mediere artistică derulat de Asociația C.E.S. – Colaborăm Educăm Sprijinim, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 01.01-31.10.2013 cu sprijinul Fundației pentru Comunitate și MOL România în cadrul programului MOL pentru sănătatea copiilor.

Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copii cu cerințe educative speciale (C.E.S.) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Grupul țintă, căruia se adresează proiectul îl reprezintă un număr de 57 de copii cu cerințe educative speciale: deficiență mintală, tulburări comportamentale, tulburări psihomotrice, tulburări de limbaj, ADHD, autism și alte boli cronice, din școli speciale și/sau școli integratoare, cu vârste cuprinse între 3-18 ani.
Bugetul proiectului de 12.000 de lei a fost aprobat exclusiv pentru plata terapeuților implicați în activitățile proiectului.
Activitățile proiectului, centrate pe terapii prin mediere artistică de tipul terapiei prin muzică și dans, art și drama terapie, teatru experiențial, psihodramă și povești terapeutice se derulează sub forma unor programe:
1. Programul de terapie individuală - program individual complex de recuperare, incluzând terapii prin mediere artistică stabilit pentru fiecare copil în parte în urma evaluării de către terapeut în colaborare cu părintele.
Opt copii cu diferite diagnostice, provenind din familii cu dificultăți economice și sociale, beneficiază gratuit de 1-2 ore de terapii complexe, inclusiv prin mediere artistică, pe parcursul semestrului II al anului școlar 2012-2013
2. Programul de terapie de grup -  program de activități de dezvoltare personală - autocunoaștere și formare a imaginii și stimei de sine - de grup, centrat pe terapii prin mediere artistică, elaborat de terapeuții participanți la proiect, adaptat și implementat la nivelul mai multor grupuri.
Astfel, 12 copii integrați în școlile colaboratoare (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Szacsvay Imre”, Oradea) împreună cu colegii lor; 10 copii internați la Spitalul de Neuropsihiatrie Infantilă „Dr. Gavril Curteanu”, Oradea și 12 copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea au beneficiat și beneficiază în continuare de acest program de 10 ore structurate în 5 ședințe.
3. Școala de vară: ateliere și tabăra de creație - program de modificare a unor comportamente și emoții negative, ca urmare a confruntării cu acestea prin intermediul terapiilor prin mediere artistică.
Un număr de 16 copii cu cerințe educative speciale sunt așteptați pe parcursul vacanței de vară de profesorii terapeuți de la Asociația C.E.S. și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a derula activități.
Cadrele didactice și părinții interesați să înscrie copiii în acest program: atelierele de creație ale școlii de vară, ne pot contacta la adresa de e-mail a Asociației C.E.S. (sen_association@yahoo.com ) sau la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea din Str. Roman Ciorogariu, Nr.48 (persoana de contact: Lavinia Gorgan), locația școlii de vară.
(Teodora Pantazi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Arată-mi că ești special!” (Arta CES).

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:35:32 Ora standard a Europei de Est