Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La simulare, punctele tari și punctele slabe sunt prezența și rezultatele

„Înscrierea a decurs fără probleme”

La simulare, punctele tari și punctele slabe sunt prezența și rezultatele

La conferința de presă de miercuri (10 aprilie 2013), dl inspector școlar general Daniel Negrean și dl inspector școlar de specialitate Florin Nicoară au adus în atenția presei simulările la evaluarea națională, respectiv la bacalaureat și înscrierile pentru clasa pregătitoare.

La nivelul județului Bihor, procentul de prezență la cele două simulări a fost de 94,71% la evaluarea națională (pentru elevii clasei a VIII-a) și de 91,91% la bacalaureat (pentru elevii clasei a XII-a).
Procentajele bune înregistate la prezența elevilor la simulări demonstrează, în opinia inspectorului general, „interesul conducerilor unităților de învățământ față de aceste simulări. Pentru modul în care ei (directorii școlilor – n.n.) au coordonat aceste simulări, merită felicitări, pentru că un asemenea procent nu există nici la examenele naționale”. Tot ca și puncte tari, au mai fost subliniate: „modul în care unitățile de învățământ și-au organizat această evaluare, respectând întru totul planul de măsuri care le-a fost transmis și metodologia de desfășurare a acestor examene”.
La simulare, la evaluarea națională au participat 5.270 de elevi, care au susținut evaluarea în peste 200 de școli. Asupra lor au fost îndreptate 375 de camere video de supraveghere, iar în coordonarea acestor simulări au fost implicate 800-900 de cadre didactice.
„Ca și puncte slabe sunt rezultatele!”
Procentul de promovabilitate pe județ la evaluarea națională este de 33 la sută; la lb. română este 58,27, la limba maternă – 81,11 %, iar la matematică – 33,63 la sută.
La simularea la bacalaureat au participat 5.239 de elevi. Examenul s-a susținut în 50 de unități, elevii fiind supravegheați de 295 de camere video și peste 700 de cadre didactice implicate în simularea bacalaureatului.
Procentul de promovabilitate pe județ la bacalaureat este de 29 la sută; la lb. română – 53,34%, la limba maternă -74,04 la sută, la proba C (mate și istorie) – 29, 75%, iar la ultima probă – 55,24.
Sunt unități de învățământ în care procentul la evaluarea națională este unul foarte bun: la C.N. „E. Gojdu” – 88,47%,  la Lic. Teologic Baptist  „Emanuel” – 85,94, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” – 61,3, la Școala Gimnazială „Dacia” – 51,33, dar sunt și școli cu procent de promovabilitate 0 (zero), Liceul Tehnologic Nr. 1 Cadea; la Școala din Ciumeghiu – 6 la sută. La bacalaureat: 0 (zero) procent de promovabilitate: la Lic. Tehnologic Agroindustrial „Tamasi Aron” Borș; Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș – 7 la sută; rezultate foarte bune: Lic. Teologic Baptist „Emanuel” – 85 la sută, C.N. „Mihai Eminescu” – 58%, C.N. „E. Gojdu” – 63%; C.T. „Traian Vuia” – 5 la sută; Lic. T. „Ady Endre” – 42 la sută.
„Rezultatele la simulări sunt mai mici decât cele obținute la examenele de evaluare națională și bacalaureat de anul trecut, la bacalaureat am avut un procent de peste 53 la sută, acum la simulare suntem la 29 la sută, dar în comparație cu rezultatele obținute în alte județe, rezultatele sunt peste media județelor. Am putea spune din nou că nu toți elevii conștientizează că este necesar să ai un ritm de învățare constant”, a ținut să sublinieze inspectorul școlar general.
Gradul de dificultate al subiectelor... comparabil cu gradul de dificultate al modelelor de subiecte...
În intervenția sa, dl inspector școlar Florin Nicoară s-a referit la gradul de dificultate al subiectelor, arătând că „Gradul de dificultate al subiectelor, la toate disciplinele, a fost comparabil cu gradul de dificultate al modelelor de subiecte postate pe site-ul ministerului. Elevii știau despre aceste modele din toamnă”. În continuare, dl inspector s-a referit strict la specialitatea domniei sale, matematica, abordând tipurile de subiecte (un tip la clasa a VIII-a și patru tipuri la clasa a XII-a, potrivit profilului și specializării). „Important este că la niciun tip nu s-a încălcat programa. Legat de gradul de dificultate, mici discuții au fost în jurul subiectului de la științele naturii”, a ținut să sublinieze dl inspector școlar Florin Nicoară.
Măsurile propuse unităților de învățământ  
În continuare, dl inspector s-a oprit la măsurile pe care I.S.J. Bihor le propune unităților de învățământ: ședințe cu părinții la clasele terminale (la a VIII-a și a XII-a); ore suplimentare la materiile de examen, „iar noi o să monitorizăm prin inspecții de specialitate unitățile în legătură cu aceste pregătiri”, a conchis dl ispector școlar Florin Nicoară.
Referindu-se la acest subiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean a ținut să sublinieze rolul foarte important pe care îl au părinții elevilor în perioada care a mai rămas. „În perioada rămasă până la examene, și părinții vor trebui să încerce să-i determine pe copii să ia în serios acest lucru pentru că altfel, vom avea surprize la examene!”
„Nicio școală nu poate opri înscrierea până la finalizarea termenului de înscriere...”
 „Până ieri (marți, 9 aprilie – n.n.), în județul Bihor au fost centralizate un număr de 2.468 de cereri. Numărul de cereri valide – 2.151, număr de cereri introduse online – 49. Procentul, ținând cont că noi ne-am propus aproximativ 5.500 de locuri în clasa pregătitoare, e undeva la 44, 87 la sută, procentul de înscrieri.
Prin aplicația informatică lansată la nivelul ministerului, avem posibilitatea să vedem cum stă fiecare școală. Sunt deja școli în Oradea care au numărul de elevi necesar pentru a realiza clase din planul de școlarizare, dar, atenție, nicio școală nu poate opri înscrierea până la finalizarea termenului de înscriere, respectiv pe 22 aprilie!
Chiar dacă numărul cererilor depășește numărul de locuri, obligația fiecărei școli, a directorului de școală, a comisiei de înscriere, este de a accepta aceste cereri. După ce se finalizează perioada de înscriere, pe 23 aprilie vor fi procesate de către comisia națională cererile tip cu ajutorul aplicației informatice și vor fi repartizați elevii la școala de circumscripție, după care în perioada 24-26 aprilie, la nivelul fiecărei unități de învățământ, cererile depuse de către părinți care au solicitat încrierea într-o altă unitate de învățământ vor fi analizate de către consiliile de administrație ale școlilor respectând criteriile generale și specifice impuse. Pe 29 aprilie, vom avea afișate în unitățile de învățământ și pe site-ul I.S.J. Bihor situația candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși. Până în acest moment, înscrierea a decurs fără probleme. Sunt părinți care ar dori să-și înscrie copiii în clasa I chiar dacă nu au vârsta necesară. Vom vedea dacă la nivelul Inspectoratului, vom lua această decizie prin care să le permitem acest lucru”. Psihologii au făcut evaluarea psihosomatică la 592 de copii, care au fost distribuiți astfel: 388 au fost direcționați către clasa pregătitoare, 166 către clasa I, 36 către grupa mare și doi elevi au fost orientați către serviciul de orientare școlară și profesională din cadrul CJARE-ului pentru a fi evaluați și a se vedea dacă vor fi încadrați în copii cu CES, astfel ca ei să urmeze un învățământ special”, a precizat inspectorul școlar general.
Mesaje către părinți
Să nu lase pentru ultima zi înscrierea în învățământul primar.
Să bifeze căsuța pentru înscrierea la școala de circumscripție chiar dacă optează pentru o altă școală
„Comisiile de înscriere și directorii de școli să ofere, în continuare, toată deschiderea și transparența față de părinții care doresc să primească informații sau să-și înscrie copiii la școală”, a mai spus generalul I.S.J. Bihor, dl Daniel Negrean. Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:24:27 Ora standard a Europei de Est