Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Economiștii orădeni au fost în vizită la Connectronics

Job ShadowDay la Colegiul Economic „Partenie Cosma”

Economiștii orădeni au fost în vizită la Connectronics

Cu ocazia derulării programului de educație pentru orientare profesională al Junior Achievement, Job ShadowDay, aflat la a XI-a ediție în România, elevii clasei a X-a J, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, împreună cu dna dirigintă, prof. Bălan Liliana, am ajuns să vizităm firma orădeană Connectronics Romania.

Mulțumim părinților (Vișoiu Nicoleta și Secara Dana) care ne-au dus la Connectronics Romania, unde am petrecut o zi în „umbra” unuia dintre părinți, pentru a înțelege mai bine responsabilitățile lor la locul de muncă și a câștiga experiență concretă, utilă pentru viitorul nostru profesional.
Firma orădeană Connectronics Romania, parte a grupului Connect Group, este specializată în producția de plăci electronice și cabluri.
Firma Connectronics Romania, divizia cabluri, și-a început activitatea în România la începutul anului 2004, cu doar nouă angajați, pentru ca astăzi Connectronics să fie cea mai mare fabrică a grupului. Producția de la Oradea a evoluat dintr-o manufactură pur contractuală într-o fabrică cu produse de sine stătătoare, dotată cu tehnologie de ultimă oră.
În 2008 și-a inaugurat noua hală de producție din Șoseaua Borșului 40. Investițiile în noua unitate, care se întinde pe o suprafață de 16.000 de metri pătrați, s-au ridicat la 5 milioane de euro.
Noua fabrică permite dezvoltarea producției de cabluri destinată partenerilor externi, cum ar fi: Alcatel-Lucent, Philips, JGL, ASML, Case New Holland și Tycoand Barco.
Dispune de personal bine instruit în scopul de a maximiza calitatea și pentru a minimiza eroarea umană. Aici este utilizată o gamă largă de tehnici, cum ar fi: lipire și sertizare, procese semi-automate, ansambluri de cabluri – unele chiar foarte complexe, turnare...
Produsele realizate aici sunt protejate împotriva umezelii, agenților chimici, realizându-se produse durabile, de calitate și de încredere.Toate produsele pe care le realizează sunt 100% testate electronic, dispunând de aparatură de ultimă oră.
Impresii „la cald” din partea elevilor sau dușul de trezire la realitate!
Mămica lucrează la această firmă din prima zi, de la înființare, la divizia cabluri, unde a început ca și operator, apoi trecând prin mai multe faze, având diverse funcții, a ajuns ca în prezent să lucreze ca și șef de schimb. Are în subordine în jur de 190 de angajați, îi place ceea ce face, ajutată fiind de întreaga echipă. (Daiana Micloș)
Urs Cristina – Am rămas impresionată de faptul că aici se lucrează într-un mediu atât de curat, ca într-o farmacie și în liniște totală. Dar se lucrează mult pentru bani puțini...
Cimpe Ana-Maria – Pentru mine a însemnat o experiență frumoasă, pentru că ne-a arătat cât de mult trebuie să lucrăm pentru un salariu mic”.
Þigărean Claudiu – Job ShadowDay a însemnat pentru mine o zi în care am învățat că banii nu se câștigă așa ușor cum pare.
Pop-Bițiș Loredana – Mi-am dat seama că nu este așa de ușor să lucrezi 8 ore în picioare și că trebuie să învăț mai mult ca să ajung la o slujbă mai bună.
Popa Iosif Marim – M-au impresionat muncitorii, care erau ordonați, fiecare la locul său, într-un spațiul foarte curat.
Cărbunar Bogdan – Experiența Job ShadowDay a însemnat o perspectivă asupra viitorului în cazul abandonului școlar.
Ilie Diana – Eu am ajuns la concluzia că nu este ușor să lucrezi 8 ore în picioare, mai ales că salariul este foarte mic și de aceea mai bine învăț decât să ajung să lucrez așa!
Prof. Bălan Liliana

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:06:19 Ora standard a Europei de Est