Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a

La Școala Europeană C.S.E.I. Nr. 1

Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a

Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, cu tema „Vis de primăvară”, devenit o tradiție în învățământul din județul Bihor, a ajuns joi, 4 aprilie 2013, la edițía a VI-a.

În urma concursului de proiecte educaționale propus de MEN, festivalul-concurs a fost introdus în CAEN 2013 (Calendarul Activităților Educative Naționale 2013), Secțiunea A.10: Domeniul Educație civică, voluntariat, proiecte caritabile la poziția 1.
Festivalul se adresează copiilor și tinerilor din învățământul special și special integrat, astfel că la nivelul fiecăreia dintre cele trei secțiuni de concurs s-a alocat spațiu pentru ambele categorii. Secțiunile festivalului au fost:
Secțiunea 1: Muzică, dans, dramă și joc
pentru învățământul special și pentru învățământul special integrat
Secțiunea 2: Muzică, dans, dramă și joc – DVD pentru învățământul special și pentru învățământul special integrat
Secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție, pentru învățământul special și pentru învățământul special integrat
S-au înscris în concurs 62 de echipaje de la școli speciale și integratoare din România (Oradea, Aleșd, Tileagd, Dobrești, Coșdeni – jud. Bihor, Florești, Dej și Cluj-Napoca - județul Cluj; Arad-jud. Arad, Fieni - jud. Dâmbovița, Reșița - jud. Turnu Severin, Târgu Jiu -jud. Gorj, Șimleul Silvaniei și Zalău - jud. Sălaj, Drobeta Turnu Severin – jud. Mehedinți, Costești - jud. Argeș; Bistrița - jud. Bistrița-Năsăud, Tecuci-jud.Galați), Bulgaria, Polonia, Spania, Franța și Grecia, participând la festival un număr de 550 de copii, dintre care 140 au urcat joi pe scenă.
Au fost invitați să facă parte din juriu reprezentanți ai unor instituții de cultură și învățământ din Oradea, din țară și străinătate, organizatorii încercând să valorizeze experiența unor nume consacrate, dar și să promoveze tinerele speranțe, la fiecare dintre cele trei secțiuni.
La secțiunea 1: Muzică, dans, dramă și joc : prof. Vese Alina - inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor, lector univ. dr.  Barth Karla - Universitatea din Oradea, Crăciun Parasca - D.J.C.C.P.C.N.B, prof. Peter Dan Nicolae – directorul Palatului Copiilor și Elevilor Bihor, Tatevik Soghomonyan – voluntar EVS- ICIRLD, Armenia.
La secțiunea 2: Muzică, dans, dramă și joc – DVD: prof. Anca Hulujan, Carmen Filip, Petre Șinca și Marius Marcu – toți profesori la Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, precum și stud. Hrebiștean Ana-Maria, an III Psihopedagogie specială
La secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție: bibl. dr. Mariana Barna – șef secție la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Bihor, prof. Bogdan Godja - Asociația Alianța pentru Copii Arad, prof. Florina Iepure - Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, prof. Radu Șușman - Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, elev Bacter Andy, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”.
Gazdele evenimentului au fost: prof. Teodora Pantazi, coordonatorul acestui proiect, prof. psihopedagog la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea și președinte al Asociației C.E.S., Alexandru Carțiș, elev la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”
Organizatorii festivalului: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea și Asociația C.E.S. – Colaborăm, Educăm, Sprijinim. Mulțumesc pe această cale colaboratorilor care au participat la organizarea acestui eveniment:
Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, Universitatea din Oradea, Departamentul de Științe ale Educației, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea, International Centre for Intercultural Research, Learning and Dialogue, Armenia, Asociación Jóvenes Solidarios, Spania, Asociația Alianța pentru Copii, Arad, Centrul de Zi „Sf. Maria” APAHNP, Cluj, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Oradea, Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniul Cultural Național Bihor, Editura Treira și sponsorilor, care au oferit o recompensă dulce fiecărui copil, care a urcat pe scenă: S.C. Naturavit Trade S.R.L. și S.C. Zad Tiara S.R.L.
Prof. Teodora Pantazi, coord. proiect
Felicitări, Teodora!
Ai adunat la festival lume multă și bună, cât zece instituții!
Regret că nu am putut participa; la fel de mult regret, în aceeași zi și la aceeași oră, evenimentul de la Grădinița Nr. 27 (ziua grădiniței), dar promisesem, de mai bine de o lună, participarea la evenimentul de la Școala din Oșorhei (un proiect județean tradițional, cu participarea a nouă școli). Tu ai avut mult mai multe, inclusiv cu participare națională și internațională, dar pentru mine, cuvântul este cuvânt, și nu pune în balanță nimic altceva!
Te respect și te felicit pentru tot ceea ce faci extraordinar, alături de colegii tăi minunați! – Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:41 Ora standard a Europei de Est