Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacolul caritabil „Elevii au talent”

La Școala din Remetea

Spectacolul caritabil „Elevii au talent”

Activitatea care a încheiat săptămâna de activități extracurriculare și extrașcolare a fost spectacolul caritabil „Elevii au talent”.

Cu ocazia acestuia, a avut loc o strângere de fonduri pentru Căminul de bătrâni de la Băița, Casa Iosif, Centrul de zi Francesco și Habitat for Humanity, Beiuș.
Școlile participante au reușit să demonstreze prin elevii lor că talente sunt peste tot, trebuie să fie doar descoperite și puse în valoare. Elevii de la Școala Gimnazială nr. 1 din Chișcău, coordonați de dna prof. Baidoc Adriana au încântat prin spontaneitate și interpretare. Echipa de elevi de la Școala Gimnazială Sâmbăta, împreună cu dna prof. Bulc Mirela au prezentat un număr de dans modern. Piesele de teatru puse în scenă de elevii de la școlile din Buntești, Lunca și Drăgănești („Ridichea uriașă”, „Scufița Roșie” și „Albă ca Zăpada”- în limba engleză), coordonate de dle profesoare Vesa Titiana, Miara Angela și Flore Amalia au uimit publicul prin calitatea interpretării și frumusețea decorurilor. Eleva Mladonesky Renata de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș, îndrumată de dna prof. Horge Maria a fost o actriță desăvârșită; ea a recitat poeziile „Fetița mamei” și „Pe lângă plopii fără soț”. Nici grupul de copii de la Centrul Francesco din Beiuș nu s-a lăsat mai prejos. Au dansat un dans italian și ne-au amintit de Învierea lui Isus Hristos cu sceneta „Mironosițele”. Elevii de la Școala Gimnazială nr. 1 Roșia au transmis fiorii emoției cântecului și dansului popular bihorean prin echipa de elevi din clasele I-IV coordonați de dna prof. Herman Livia. Elevul Ivan Leț Robert de la Școala Gimnazială din Căbești, îndrumat de dl prof. Petruț Nicolae, s-a dovedit un bun imitator al vedetelor TV. Asociația Pro-Remetea a fost reprezentată de echipa de dansuri populare maghiare, coordonată de dna prof. Miara Angela. Elevii de la Școala Gimnazială nr. 2 din Meziad, coordonați de dl prof. Degău Cristian, au dovedit că sunt niște buni gimnaști. În final, a făcut senzație interpretarea elevei Oaie Sara din clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială din Remetea cu o  piesă cunoscută de muzică ușoară românească, precum și apariția echipei de dansuri populare coordonate de dna prof. Jozsa Clara și Foldvari Monica. O plăcută surpriză ne- făcut directorul școlii dl prof. Copil Ionel Stelian, care a apărut îmbrăcat în costum tradițional împreună cu echipa de dansuri.
De această dată, talentele copiilor și  munca profesorilor coordonatorilor au avut un scopul nobil, acela de a strânge niște bani pentru cei aflați în nevoi. La Remetea, cetățenia activă a căpătat o nouă semnificație, iar eforturile tuturor celor implicați au fost răsplătite de mulțumirea interioară că au făcut ceva pentru cei de lângă ei, pentru semenii lor. Încă o dată, mulțumiri echipei de proiect (prof. Fuciu Cristina Laura, Foldvari Monica, Jozsa Clara, înv. Boroș Irina Margareta, prof. Fășie Cătălin Ionică și Gherle Amalia Nicoleta) și dlui director Copil Ionel Stelian fără a cărui implicare, activitatea noastră nu s-ar fi putut realiza. (Camelia Florea)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:19:26 Ora standard a Europei de Est