Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„România, patria mea!”

Să știi mai multe, să fii mai bun! la „Avram Iancu”

„România, patria mea!”

Sub imboldul denumirii săptămânii premergătoare vacanței de primăvară, elevii clasei a IV-a A de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” au desfășurat o serie de activități extracurriculare menite să-i facă să știe mai multe și să fie mai buni.

Un elev devine mai bun prin prisma convingerilor pe care și le formează cu timpul, în  baza cunoștințelor acumulate pe care le îmbracă în haina călduroasă a afectivității. Să formezi la elevi trăsături pozitive de caracter e o muncă migăloasă ce presupune implicarea colectivului de elevi, în diferite activități, unele de tip cooperant, dar și competitiv; mai ales acum când concursurile parcă ne asaltează. De aceea e nevoie și de discernământ din partea cadrului didactic pentru a face o selecție, în acest sens, în funcție de capacitățile intelectuale și de aptitudinile elevilor clasei. Începând din clasa a II-a, elevii au participat, în fiecare an, la concursul numit, în prezent, „Fii inteligent la…matematică” - etapa națională, apoi la cel de „Evaluare în educație”- matematică și limba română, „Sclipirea minții”, „Smart” - la diverse discipline, „Euroșcolarul”, „Cangurașul”, la alte concursuri naționale de creație artistico-plastică, tocmai pentru a mobiliza în competiții pe cât mai mulți elevi. Rezultatele obținute au răsplătit munca noastră a tuturor: mai multe premii I, un premiu III și mențiuni la concursurile de matematică, premii II și III la concursurile de limba română și mai multe premii I, II sau III la cele de creație artistico-plastică. Scopul participării la concursuri nu era, în primul rând, obținerea unui premiu. Participarea însemnă că s-a făcut o pregătire, în acest sens, iar șansele reușitei depindeau și de nivelul subiectului dat  sau de baremul de corectare impus. I-am învățat pe elevii mei că succesul nu înseamnă obținerea prin orice mijloace a țintelor propuse... Uneori mai trebuie și să știi să pierzi cu demnitate sau să te retragi, la timp,  din competiții care se întind mult peste  nivelul maxim de cunoștințe accesibile intelectului elevilor din ciclul primar... Alteori, scopul concursului era consolidarea cunoștințelor dobândite la diferite obiecte. Prin activitatea de tip concurs, numită: „România, patria mea!” desfășurată marți, 2 aprilie 2013, s-a urmărit consolidarea cunoștințelor de geografie-istorie dobândite de elevi, dar și extinderea cunoștințelor de istorie despre cele trei mari personalități istorice: Sf. Voievod Ștefan cel  Mare, Mihai Viteazul  și Avram Iancu. Un alt scop era dezvoltarea la elevi a demnității naționale; pentru că „trăim într-o țară așa de frumoasă c-un trecut așa de glorios, în mijlocul unui popor atât de deștept”(după Al. Vlahuță – „România pitorească”), iar prezentul și  viitorul ar trebui construite după  măsura moștenirii primite... Pentru aceasta însă, fiecare ar trebui să-și construiască propriul interior după morala creștină... și țara ar fi mult mai bogată prin frumusețea oamenilor ei! Concursul s-a desfășurat pe trei grupe, fiecare echipă alegându-și un nume: „Voinicii”, „Cutezătorii” și „Cercetașii”. Conținutul a implicat șapte probe de geografie, șapte de istorie, dintre care una era cu probleme de matematică cu date istorice, una de literatură, una de grafică, una de educație muzicală și proba de comportament... Doamna profesoară Simona Paraschiv e cea care merită mulțumirile noastre pentru că ne-a jurizat concursul. Au câștigat „Cercetașii” cu 99 de puncte, din 100 posibile, urmați îndeaproape de „Cutezătorii” – 97 de puncte și de „Voinicii” - 94 de puncte. Am câștigat cu toții, consolidându-se mai bine cunoștințele elevilor prin probele parcurse și observând frumoasele imagini din materialul ppt, în corelație cu tematica concursului, încântându-ne recitările sau imaginile grafice realizate de elevi și cântând, împreună, cu demnitate, în final: „Toți copiii României/ Sunt din neamul lui Traian / Și în fiecare suflet/ Se mai naște un Ștefan./ Jos pe vale, sus pe creste /Tututora dați de veste/ Ștefan-Vodă al Moldovei /Ștefan-Vodă mai trăiește”. (prof. Cozma Aurica)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„România, patria mea!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:21 Ora standard a Europei de Est