Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Să știi mai multe, să fii mai bun

La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Ultima zi din cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun”, la Școala Gimnazială nr. 1 Remetea, a fost dedicată cetățeniei active.

Anul 2013 a fost declarat de Parlamentul European ca fiind „Anul cetățenilor europeni”. A fi cetățean european înseamnă să îți cunoști drepturile și îndatoririle, să îți pese de ceea ce se întâmplă în jurul tău și să te implici în problemele comunității din care faci parte. Reprezentanți ai organizațiilor și instituțiilor partenere au vorbit elevilor, profesorilor și părinților adunați în sala Căminului Cultural din Remetea, despre ce înțeleg ei prin cetățenia activă, implicare, din perspectiva instituției sau organizației pe care o reprezintă.
Activitatea nr. 9
Coordonatoarea proiectului educațional „Să știi mai multe, să fii mai bun” la Școala Gimnazială nr. 1 Remetea  a fost dna prof. Florea Camelia Simona, iar  partenerii implicați în proiect: Habitat for Humanity Beiuș, A.C.D.R., Casa IOSIF, Beiuș, Centrul de zi FRANCESCO, Asociația „Episcop Nicolae Popoviciu”,  Căminul de bătrâni Băița, Inspectoratul pentru situații de urgență Crișana, secția de Pompieri, Beiuș, Biserica Reformată Remetea, Primăria comunei Remetea, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, Școala Gimnazială Nr. 1 Căbești, Școala Gimnazială Sâmbăta, Școala Gimnazială Drăgănești, Școala Gimnazială Buntești, Școala Gimnazială Chișcău, Școala Gimnazială „Episcop Nicolae Popoviciu” Beiuș, Școala Gimnazială Lunca.
Sunt un cetățean responsabil
Invitate speciale în cadrul activității au fost: din partea I.S.J. Bihor, dna inspector școlar Felicia Ianța, iar din partea Ministerului Educației Naționale dna inspector  Nagy Elisabeta.
Dna inspector școlar Ianța Felicia a subliniat importanța activităților extrașcolare și extracurriculare derulate în săptămâna 1-5 aprilie 2013 în toate școlile din România, apreciind  preocuparea conducerii școlii și cadrelor didactice din Remetea de a acorda o semnificație deosebită cetățeniei active și dimensiunii europene a educației.
În încheierea manifestării, dna inspector școlar Nagy Elisabeta, reprezentanta M.E.N., a vrut să știe ce cred părinții și elevii despre importanța voluntariatului, despre cetățenia activă. Dânsa a coborât în sală și a dat microfonul de la unul la altul, pentru ca cei prezenți să își poată spune părerea.
Voluntariatul poate părea la început doar o poveste. Dar când vezi oameni care fac asta, indiferent de vârstă, când auzi o bunicuță de peste 60 de ani din Statele Unite sau un adolescent cu zâmbet sincer din Irlanda, când auzi cum, la doi pași de Remetea, la Casa IOSIF sau la Căminul FRANCESCO vin tineri voluntari ca să lucreze cu copii pe care nu i-au văzut niciodată, atunci, voluntariatul, cetățenia activă ajung să nu mai fie doar niște vorbe care nu înseamnă nimic. Mici și mari, am început să conștientizăm că de fiecare dintre noi depinde. Că noi, aici, la Remetea, putem face diferența. (Florea Camelia Simona)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:59:39 Ora standard a Europei de Est