Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La C.S.E.I. „Cristal” Oradea

„Să știi mai multe, să fii mai bun!”

La C.S.E.I. „Cristal” Oradea

La C.S.E.I. „Cristal” Oradea, săptămâna 1-5 aprilie 2013 a prilejuit organizarea și desfășurarea unor activități deosebite sub genericul: „Să știi mai multe, să fii mai bun!”

 Activitățile desfășurate în cadrul acestui program, au răspuns intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari și elevilor din C.S.E.I. „Cristal”, au pus în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, au stimulat participarea lor la acțiuni variate, cu strategii didactice activ participative și tematică diversă.
Prima zi a programului, sub titlul Copil ca tine sunt și eu! din sfera educației pentru democrație și drepturile copilului, a cuprins „Carnavalul prieteniei”, activități în parteneriat cu copiii din instituții partenere din diverse proiecte pentru promovarea egalității de șanse și a toleranței (Liceul de Artă – S.N.A.C.,  Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea, Lic.Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo”) și o masă rotundă cu tema „Democrație și drepturile copilului”, cu accent pe legislația română și europeană în domeniu.
Responsabili pentru organizarea zilei au fost dnele profesoare Lezeu Rodica, Bala Adela, Kover Monica, Hoduț Ana, Boros Gyorgy, Varga Tunde. 
În a doua zi a programului, Ce fac cu timpul meu liber?(vizând obiective ale educației pentru timp liber) au fost organizate activități cu caracter sportiv - jocuri de mișcare, parcursuri aplicative, goll-ball, șah pt nevăzători și de asemenea experimentarea unor jocuri sportive propuse de partenerii din proiectul Comenius Young Europe. S-au ocupat de organizarea acestei zile dnele profesoare Opriș Aurelia, Moldovan Mihaela, Tomozei Dana, Șerfezi Aurelia, Todea Stela, Omuț Lavinia, Bar Emoke, Gheorghiu Valentina.
Desfășurată sub sloganul Eu simt, eu creez, eu visez, cea de a III-a zi a cuprins o multitudine de jocuri senzoriale (Cutia cu surprize, Ce se aude din căsuță? etc). Elevi voluntari S.N.A.C. de la C.T. ,,Traian Vuia” Oradea, sub coordonarea dnei prof. Lidia Șandra, au desfășurat împreună cu copiii de la grupa D.S.M. jocul senzorial tactil kinestezic ,,Tablou floral” (în co-acțiune) și la final au cântat și s-au acompaniat cu diferite instrumente muzicale (maracase, trianglu, tobă etc). Au colaborat la succesul acțiunii dnele profesoare Butcovan Lucica, Coneac Angela, Dura Anca, Oprea Eva.
Cea de a IV-a zi, sub titlul „Mens sana in corpore sano” (din sfera educației pentru sănătate) a cuprins acțiunea „Sănătatea din farfurie”, activitate cu caracter practic având drept scop nutriția corectă a copiilor. Ea s-a realizat în colaborare cu dna asistentă medicală Șerf Ana Maria. Copiii au primit informații legate de nutriția corectă și importanța unei alimentații sănătoase în menținerea sănătății și au realizat o lucrare  artistico-plastică colectivă având drept temă realizarea unei „farfurii  vesele” cu alimente necesare organismului sub îndrumarea dnelor profesoare Vesa Ramona, Opriș Aurelia, Pleș Gabriela, Ivănescu Maria, Drimba Rita, Crișan Ana, Junc Emilia, Cotuna Natalia, Kirei Gabriella.
În cea de-a doua parte a zilei, a avut loc acțiunea „Un zâmbet sănătos”, activitate de profilaxie dentară în colaborare cu studenții voluntari U.M.F. Oradea.
Studenții de la secția de stomatologie au prezentat materiale depre igiena orală corectă, i-au învățat pe copii tehnica periajului corect, le-au împărțit micilor participanți paste de dinți și mere. Dna conferențiar univ. dr. Vaida Ligia, îndrumătoarea studenților, le-a vorbit și dânsa copiilor despre importanța vizitelor regulate la stomatolog. Acțiunea a fost coordonată din partea C.S.E.I. „Cristal” de dna prof. Vesa Ramona. În final, studenții au intrat în fiecare grupă/clasă și le-au arătat copiilor în mod concret tehnica de periaj. Dna Lezeu Rodica, directorul instituției, a fost prezentă la activitate și le-a mulțumit participanților pentru inițiativă.
Ziua de 5 aprilie a fost marcată de o serie de activități cu caracter ecologic și de protecție a mediului  cuprinse sub denumirea generică „Ziua verde”. Responsabilii cu desfășurarea acestor acțiuni, Ivănescu Maria, Ovănescu Elena, Burz Floare, Herman Szabolcs, Buboiu Bianca, Manea Adina, au conceput diverse activități, pentru a marca această zi, luând în considerare abilitățile și interesele copiilor.
Această zi a început cu activități care promovează educația ecologică, transportul ecologic; copiii, părinții, cadrele didactice au fost îndemnați ca în această zi să vină la grădiniță  pe jos sau cu bicicleta.
,,Ziua verde” a fost marcată prin vizionarea filmulețului de educație ecologică ,,Pădurea, fereastră spre lume”, realizat cu ocazia proiectului internațional cu același nume, realizat în unitatea noastră și prezentat de prof. Maria Ivănescu. Cu acest prilej, copiii centrului nostru și-au însușit, fixat și consolidat o serie de cunoștințe și deprinderi legate de plantarea copacilor, curățarea și îngrijirea mediului înconjurător, importanța de a-l păstra cât mai curat. Acțiunea a continuat cu jocuri senzoriale, muzicale, jocuri cu text și cântec, executare de miscări pe ritmurile vesele ale melodiilor acestora. „Ziua verde” a reușit să pună în evidență creativitatea, fantezia și originalitatea copiilor, elevilor și cadrelor didactice, prin organizarea și desfășurarea concursului „Din nimic, fac un joc mic!”
Confecționarea jucăriilor copiilor s-a realizat împreună cu partenerii de la Liceul de Artă Oradea, conduși de prof. Mare Florica, în calitate de voluntari și parteneri în cadrul S.N.A.C. Aceștia au ajutat prichindeii fiecărei grupe la confecționarea de jucării și obiecte din materiale reciclabile și refolosibile. Prezenți la acest eveniment au fost și copiii grupei mijlocii de la Grădinița Nr. 31 Oradea, conduși de prof.Silvia Hălmăjean și prof. Lupșa Florica, veniți in vizită la grupa D.S.M (prof. Coneac Angela, Dura Anca și prof. psihoped Eva Oprea) și care au adus în dar flori pentru grădina senzorială a instituției.
Produsele obținute au fost expuse în cadrul expoziției organizate în holul instituției, iar micii meșteri au fost recompensați cu diplome. (Ramona Vesa & Maria Ivănescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La C.S.E.I. „Cristal” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:31:58 Ora standard a Europei de Est