Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ore speciale de limba englezã, pregãtite ºi prezentate de elevi

Joi, 14 februarie, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Ore speciale de limba englezã, pregãtite ºi prezentate de elevi

La orele de englezã desfãºurate, astãzi, joi, 14 februarie, elevii claselor a X-a C, a XI-a E, a XI-a C ºi a XI-a F au avut de pregãtit individual sau pe grupe, la alegere, o temã cu specific de Valentine’s Day, profesoara lor de englezã, Delia Mela, trecând în bancã, a devenit pur ºi simplu spectatoare, bucurându-se de reuºitele elevilor sãi.

 „Am experienþa anilor anteriori când totul a ieºit extraordinar, ca ºi acum. Elevii sunt încântaþi sã pregãteascã asemenea momente. Le place nespus sã se implice, sã joace teatru, dar ºi sã-ºi facã daruri, aceasta fiind, de fapt,  nota caracteristicã a acestui eveniment. Fiecare s-a strãduit sã creeze ceva în limba englezã, ceea ce nu este puþin lucru. Fiind rodul muncii lor, al imaginaþiei, inteligenþei ºi sensibilitãþii lor, ºi rezultatele sunt altele decât dacã le-aº fi prezentat eu. Totul este pânã la urmã un minunat prilej de a gândi, a crea ºi a conversa în limba englezã”, conchide prof. Delia Mela.
Dupã-amiazã, elevi din cele patru clase, însoþiþi de profesoara lor, urmeazã sã meargã la cinema sã vizioneze un film despre regina Angliei.
Scenete ºi prezentãri în power point
Meritã sã-i cunoaºteþi ºi pe protagoniºtii numeroaselor proiecte (prezentãri în power point) ºi scenete hazlii, bine interpretate ºi primite cu aplauze de colegi.
La prezentarea evenimentului (Valentine’s Day), la nivelul clasei a XI-a E, au colaborat douã echipe, alcãtuite din Ramona Blaga ºi Crina Rus, Sorin Erdei, Alexandra Albiter, Teodora Murariu, Norbert Boroº ºi Roxana Rotaru. Cele douã scenete principale care ne-au reþinut atenþia i-au avut drept protagoniºti pe elevii: Alexandra Negru, Sapojnicov Eduard, Marius Râncan, Marius Ruje, Nyiri Anita ºi Dãnuþ Sas (în cazul scenetei „ Pimp my bride”), Adrian Nan, Diana Tudor, Adina Dume, Adelina Fericel ºi Denisa Pop (în sceneta”Boby and his Love”).
În derularea activitaþii de la clasa a XI-a C, s-au implicat: Tabita Lucaci, Monica ªandor, George Ghiurãu, Ioana Þirtea (cu un recital de poeme), Florina Venter, Melania Popuº, Alin Bronz, ºi Daniel Bodea (luând o cinã romanticã), Ramona Maghiar, Rãzvan ªinca, Mihaela Morgoº, Cãtãlin Fãrcaº ºi Anamaria Ghitea (sceneta „True Love”), Oana Petriºor, Adrian Mudura, Alexandra Baciu ºi Balasz Ricard („A love story from Romania”), Oana Blaj, Bogdan Pop ºi Amalia Teºan (A Valentine’s Day).
Cei din a XI-a F au fãcut-o latã de tot, cu un final cât se poate de dulce, în care fiecare îndrãgostit a avut parte de un pahar cu suc ºi câte o felie de  tort (a la „Scala”). La petrecerea lor a ajuns ºi dl director, Ruben Filimon.
Dincolo de faptul cã aproape toþi elevii clasei s-au implicat într-un fel sau altul, dorim sã nominalizãm personajele importante ale celor douã momente artistice: „Cununia” (cu Anamaria Moane, Radu Onicaº ºi Liana Pater) ºi „Party la restaurant”(Camelia Diþiu, Nyeºte Consuela, Rãzvan Bara, Beniamin Pal, Marius Uivaroºan ºi Daniel Boc). (Adina & Ovi)   
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Ore speciale de limba englezã, pregãtite ºi prezentate de elevi.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:26 Ora standard a Europei de Est