Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul virtual al locurilor de muncă, ediția I

Marți, la C.T. „Mihai Viteazul”

Târgul virtual al locurilor de muncă, ediția I

Elevii claselor a X-a, a XI-a și a XII-a B de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”din Oradea, coordonați de prof. ec. Mariana Bara, în colaborare cu prof. ec. Camelia Pop și prof. Nadia Szuiogan, au simulat marți (2 aprilie 2013) prima ediție a unui Târg virtual al locurilor de muncă

Creându-le condiții asemănătoare unui târg real, profesorii au dorit să-i vadă cum se descurcă ajunși în situația de recruta forță de muncă pe piața reală. Invitatul lor special a fost dna Rodica Voichiță, consilier superior al  A.J.O.F.M., care le-a răspuns cu multă amabilitate întrebărilor. Neștiind cu cine are de-a face, dumneaei era pregătită să le explice cum trebuie redactat un CV, cum se redactează o scrisoare de intenție, cum te pregătești pentru un interviu, care sunt etapele de recrutare..., or elevii, deținând un asemenea bagaj de cunoștințe, urmau să le aplice în practică. Evenimentul s-a desfășurat cu sprijinul conducerii școlii, a dlui director, prof. dr. Ruben Filimon și al dnei director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean.
În pregătirea târgului, doamna prof. ec. Mariana Bara le-a reîmprospătat elevilor cunoștințele prin prezentarea PowerPoint, trecând în revistă tipurile de interviuri (tradiționale și netradiționale), ei cunoscând interviul de la firma de exercițiu, cu etapele și jocul de rol. S-a insistat asupra greșelilor frecvente făcute de aplicant la interviul de angajare, pregătirea pentru interviu (cu sfaturi pentru candidați, dar și sfaturi pentru angajatori),  care sunt așteptările angajatorilor...
„Am rămas mută de uimire!”
„Ceea ce văd că se întâmplă astăzi aici este un lucru minunat, nemaipomenit pentru voi, cei care sunteți în formare, care veți fi forța de muncă de mâine, poimâine, peste un an, peste doi. Când am primit invitația să vin la această întâlnire, citind acolo câteva subpuncte care au fost menționate, chiar m-am gândit. Mă duc acolo, probabil că vom vorbi despre un CV, cum trebuie redactat un CV, cum se redactează o scrisoare de intenție, cum te pregătești pentru un interviu, dar văd că voi sunteți super pregătiți. Asta într-adevăr, meritați și voi toate felicitările și doamna profesoară care, într-adevăr, a știut să vă învețe exact de ceea ce aveți nevoie în viață. Pentru că în școală învățați multe lucruri teoretice..., dar ceea ce ați învățat aici, prin aceste exerciții de simulare, asta vă pregătește pentru perioada imediat următoare. La fel m-am gândit, poate trebuie să le explic ce-i piața muncii, dar, la fel, văd că voi știți aceste lucruri. Deci, nu-mi rămâne decât să stau la dispoziția voastră pentru întrebări. Repet: am rămas mută de uimire, ca să spun așa”. Am citat-o pe doamna consilier Rodica Voichiță (de la A.J.O.F.M.
În partea a II-a, elevii și-au luat rolurile în serios, cei din a X-a și a XI-a au mers la târgul organizat pe hol, iar cei din a XII-a erau angajatorii, care scoseseră la concurs câteva posturi pentru firmele lor de exercițiu: secretară, educatoare, agent vânzări, designer vestimentar, șofer, contabil, instructor, asistentă medic specialist...i-am urmărit și pe unii și pe alții. Dintr-o dată elevii din sală deveniseră foarte serioși și responsabili luând târgul ca pe un execițiu util și important pentru cariera sa viitoare. Candidații  chiar doreau să obțină un loc de muncă, iar angajatorii îi măsurau cu atenție, având CV-ul lor în față. Chiar și atunci când s-a nimerit ca propriul frate să ajungă la interviu, fratele angajator nu a făcut concesii și nu coborât ștacheta. Așadar, târgul ne-a arătat că elevii celor trei clase de profil chiar sunt la nivelul la care au fost evaluați de invitatul special, dna Rodica Voichiță. Cu siguranță, doamna consilier nu a aflat încă nimic despre cărțile de vizită și palmaresul firmelor de exercițiu de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, nici despre doamna profesor ec. Mariana Bara care este formator național și coordonator al Centrului de resurse care are arondate 13 școli de profil din regiunea Nord-Vest, județele Bihor și Cluj.
La încheierea târgului, elevii au revenit în sala de clasă pentru bilanț și concluzii. Așa după cum am remarcat și noi pe parcursul fotoreportajului realizat la târg, angajații și candidații au fost la înălțime, ambii și-au luat în serios rolurile, dând tot ce s-a putut pentru a impresiona și cuceri partenerul de dialog și a obține rezultatele scontate. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Târgul virtual al locurilor de muncă, ediția I. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:58:51 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...