Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială

În ședința de luni, 25 martie

Probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială

În ședința de luni, 25 martie 2013, Senatul Universității din Oradea a dezbătut probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială.

Astfel, ordinea de zi a inclus o problematică diversă, de la metodologii de finalizare a studiilor, taxe de școlarizare, procedura privind elaborarea și execuția bugetului de venituri și cheltuieli, la Regulamentul de organizare, funcționare și administrare a Bibliotecii Universității, reorganizarea Bazei didactice „Gaudeamus” din Stâna de Vale, a Editurii Universității, proceduri de concurs pentru ocuparea unor posturi didactice etc, evidențiind o activitate demnă de remarcat a comisiilor de specialitate ale Senatului. Detaliem, în continuare, câteva dintre subiectele de interes mai larg.
Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 25 martie 2013.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat înființarea unui Centru de Limbi Moderne, ca structură afiliată Facultății de Litere. Misiunea acestui centru este aceea de a asigura un cadru instituțional pentru promovarea  pregătirii și perfecționării profesionale, de a forma competențe în domeniul cunoașterii limbilor moderne în mediul universitar și preuniversitar, precum și pentru mediul de afaceri, agenții economici de stat, privați sau alte categorii profesionale.
„Centrul va oferi programe de pregătire pentru completarea profilului de competențe în domeniul limbilor moderne – engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, precum și a limbii române pentru studenți străini”, ne-a  precizat prof. univ. dr. Teodor Mateoc, decanul Facultății de Litere. Programele se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu studii medii și superioare, persoanelor care solicită pregătire în vederea obținerii de burse sau a unui loc de muncă, accesul la programe de studii universitare, postuniversitare sau postdoctorale. Activitatea se va desfășura, de regulă, în perioade compacte de instruire, folosind tehnologia învățământului informatizat completată cu modalități de învățare specifice strategiilor didacticii limbilor moderne. Noua structură se va autofinanța din taxele percepute. Cursurile de perfecționare de limbi moderne se vor finaliza prin acordarea unui certificat de absolvire și/sau adeverințe de participare, eliberate conform legislației în vigoare.
b. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat luni o modificare în Regulamentul de acordare a burselor pentru studenți, potrivit căreia numărul de burse ocazionale pentru rezultate deosebite obținute la manifestări științifice, cultural-artistice și sportive va crește de la 10 la 15.
c. Editura Universității din Oradea va fi complet reorganizată, potrivit standardelor care să-i permită acreditarea. În acest sens, Senatul universitar a aprobat redimensionarea structurii de personal, prin redistribuire din alte sectoare, astfel încât, în noua formulă, să reunească, în mod firesc, colective științifice și editoriale, activități de promovare a cărților editate pentru a fi incluse în bazele de date internaționale recunoscute.
d. Senatul Universității din Oradea a avizat în ședința de luni patru rapoarte de autoevaluare pentru tot atâtea programe de studii în vederea solicitării evaluării externe. Astfel, pentru studii universitare de licență au fost avizate rapoartele pentru specializările: Matematică, cu predare în limba engleză (Facultatea de Științe), Arhitectură (Facultatea de Construcții și Arhitectură) și Asistență Medicală Generală (Facultatea de Medicină și Farmacie). Totodată, Senatul și-a dat girul și pentru raportul aferent programului de studii de masterat Managementul unităților de turism și alimentație (Facultatea de Protecția Mediului).
e. Absolvenții specializărilor de la Departamentul de Științe ale Educației din cadrul Universității din Oradea vor susține examenul de licență în perioada 26 – 29 iunie 2013, față de intervalul 3 – 6 iulie programat inițial. Devansarea cu o săptămână aprobată de Senatul universitar vine în sprijinul absolvenților care vor beneficia astfel de mai mult timp pentru pregătirea în vederea participării la examenul de titularizare în învățământul preșcolar sau primar.
f. Senatul Universității din Oradea a aprobat acordarea a patru titluri de Doctor Honoris Causa unor universitari redutabili, recunoscuți pentru expertiza lor științifică și contribuția substanțială la dezvoltarea relațiilor academice, la înființarea și dezvoltarea unor programe de studii masterale la Oradea, precum și pentru implicarea lor în organizarea unor manifestări științifice și derularea unor programe în folosul comunității. Pentru acest efort și competența lor, vor fi răsplătite cu înaltul titlu academic: prof. univ. dr. Ariane Landuyt (Universitatea din Siena), prof. emerit Jean Paul Carrière (Universitatea din Tours), prof. univ. dr. Lorenzo Renzi (Universitatea din Padova)  și prof. univ. dr. Adrian Streinu Cercel (Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București).
g. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat scutirea de taxe de școlarizare pentru șapte studenți, membri ai Asociației Sportive F.C. Universitatea Oradea, mai exact ai echipei de fotbal care doar după un an de la constituire au reale șanse de a promova în liga a IV-a. S-a apreciat că această formație este un model de organizare a sporturilor de echipă și de promovare a imaginii Universității din Oradea. Cei șapte studenți sunt de la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, Facultatea de Protecția Mediului, Facultatea de Medicină și Farmacie, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:30 Ora standard a Europei de Est