Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”

Luni, la C.T. „Traian Vuia”, a fost lansat

Evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”

Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea este unitate de învățământ profesional și tehnic pilot în cadrul proiectului strategic „Parteneriate active școală-întreprindere pentru formarea profesională inițială – PASII FPI”.

Luni, 1 aprilie 2013, în cadrul întâlnirii de proiect desfășurate în sala de sport a colegiului, în prezența partenerilor de proiect și a dlui inspector școlar de specialitate, Florian Mieluț, a fost lansat evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”.
Directorul colegiului, dl prof. Dorel Șaitoș, a salutat distinșii invitați și parteneri, lansând și evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”. În continuare, domnia sa a prezentat agenda săptămânii, obiectivul general al proiectului, precum și obiectivele specifice.
„Obiectivul general urmărește îmbunătățitea capacității învățământului profesional și tehnic de a asigura calificări și oferte educaționale relevante pentru nevoile pieței muncii, prin colaborare directă cu reprezentanții mediului economic. Obiectivele specifice sunt focalizate pe cunoașterea cerințelor și condițiilor concrete de pe piața muncii în rândul reprezentanților IPT, al autorităților publice interesate și al beneficiarilor sistemului; pilotarea în 20 de județe din țară a unor parteneriate active școală-întreprindere în vederea îmbunătățirii ofertei educaționale, chiar dacă în proiect sunt implicate toate județele, cu un număr de 100 de unități de învățământ profesional și tehnic: 20 de unități pilot și 80 de unități de învățământ partenere în rețele, în total, unități școlare și întreprinderi vreo 5.000”, a mai precizat dl director Dorel Șaitoș.   
Doamna director adjunct, prof. Adriana  Rodica Petrica, a detaliat obiectivele operaționale: „asigurarea colaborării directe și complexe a unităților de învățământ profesional și tehnic cu reprezentanți ai întreprinderilor, respectiv multiplicarea efectelor prin diversificarea modalităților de cooperare și atragere a tuturor actorilor interesați. Þin apoi să subliniez faptul că am avut 12 ședințe de lucru cu agenții economici și cu cei cinci profesori implicați în proiect, ședințe în care am pregătit activități de consiliere, am făcut fișe de informare și consiliere, am pregătit studii de caz, în care am rezolvat o problemă a întreprinderii, fiind aplicată la nivel de laborator; am pilotat aceste ore și bine-nțeles, am tras concluzii. Copiii sunt foarte interesați de aceste activități. Iată, s-au făcut 40 de studii de caz, câte două la toate cele 20 de unități pilot. Noi am făcut unul pentru electronică și unul pentru școala profesională, mecanici auto; 20 de fișe de informare și consiliere. Am organizat un concurs și am întocmit metodologia de desfășurare a acestuia, iar acum am ajuns la această săptămână a parteneriatelor active școli-întreprinderi. Această săptămână, începând cu ziua de astăzi (luni – n.n.) va fi bogată în activități care într-adevăr să consolideze această relație. Astăzi, vorbim de lansare și ne propunem să ne cunoaștem și să aflăm cât mai multe lucruri despre această colaborare. Mâine (marți - n.n.), va fi o zi dedicată vizitelor la agenții economici. Cu acest prilej, copiii vor aduna materiale promoționale despre meseriile care se practică acolo. Am înțeles că partenerii noștri au pregătit prezentări PowerPoint și alte materiale pentru informare. În cea de-a patra zi, Ziua porților deschise, toată prezentarea va fi făcută de elevi pentru elevii din clasa a VIII-a care ne vor vizita școala”, a mai adăugat doamna director adjunct Adriana Rodica Petrica.
Pentru o cunoaștere cât mai bună a partenerilor, s-a trecut la prezentarea în PowerPoint a celor cinci parteneri: Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, Colegiul Tehnic din Aiud (județul Alba), Liceul Tehnologic din Sebeș (județul Alba) și Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (68 de poze), accesați Galeria foto: Evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:35 Ora standard a Europei de Est