Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Internațională a cărților pentru copii

2 aprilie

Ziua Internațională a cărților pentru copii

Pentru a marca Ziua Internațională a cărților pentru copii, pentru a-i atrage pe cei mai mici cititori în minunatul univers al cărților și pentru a spijini activitatea bibliotecilor din comunele bihorene, Organizația Femeilor Liberale din Oradea a desfãșurat în perioada 22 februarie – 29 martie 2013 o acțiune de colectare de cărți pentru copii.

În anul 1967, UNESCO a stabilit ca data de 2 aprilie, ziua de naștere a scriitorului danez Hans Christian Andersen, cel care, prin poveștile sale a bucurat și încântat copiii din întreaga lume, să fie sărbătorită ca Zi Internațională a Cărții pentru Copii. Scopul acestei zile este de a însufleți dragostea de carte și de a îndrepta atenția copiilor către cărți.
Statisticile ne arată că un sfert (25%) dintre copiii și adolescenții zilelor noastre nu au citit nici măcar o singură carte în ultimul an, 20% citesc cărți de literatură doar de 2-3 ori pe an, 20% de 2-3 ori pe săptămână, 24% de 2-3 ori pe lună, în timp ce doar 8% dintre ei fac acest lucru zilnic, conform Barometrului de opinie publică – tineret 2012, realizat de  Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES la cererea Autorității naționale pentru sport și tineret.
În România, sunt 2.876 de biblioteci în cele 41 de județe, 89% dintre acestea fiind reprezentate de bibliotecile comunale. Un studiu al Fundației Bill & Melinda Gates realizat în 17 țări europene, printre care și România, arată că importanța bibliotecilor publice pentru români a crescut; 2,6 milioane de români, reprezentând un procent de 16%, frecventează bibliotecile, 61% dintre români considerând că biblioteca publică îndeplinește nevoile comunității. Totuși, 64% dintre români, mult peste media europeană de 40%, consideră că bibliotecile necesită alocarea de fonduri suplimentare pentru creșterea fondului de carte și modernizarea infrastructurii IT.
Bibliotecile din România, în special cele din mediul rural, se confruntă încă cu probleme legate de fondul insuficient de carte, spațiu, personal sau tehnologie modernă de acces la informație.
În urma acțiunii de colectare de cărți pentru copii și tineret au fost strânse peste 800 de cărți, care au fost predate Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Bihor, pentru a fi distribuite bibliotecilor comunale din județ.
Organizația Femeilor Liberale din Oradea mulțumește tuturor persoanelor care au donat cărți și, în mod special, domnului  Gyorgy Tozser, care a fost prima persoană din afara PNL, care a răspuns apelului nostru mediatic și a adus 77 de cărți.
Președinte OFL Oradea,
deputat Florica CHERECHEȘ

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:40:02 Ora standard a Europei de Est