Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare

Joi, la Casa Corpului Didactic, simpozionul interjudețean

Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare

Joi, 28 martie 2013, la Casa Corpului Didactic a avut loc simpozionul interjudețen „Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare”

Pe această temă s-au primit nu mai puțin de 115 lucrări, din Oradea, Poieni și Ferice, Nojorid, Vălani de Pomezeu, Tinca, Lazuri de Beiuș și Beiuș, Buntești, Tășad, din Baia Mare (județul Maramureș), Borod, Marghita, Aleșd, Pocola, Gurbediu, Batăr, Mihai Bravu, Gepiu, Salonta, Sîntandrei, Roșiori, Brusturi, Roșia Chișlaz și Codău.
Mulți s-au înscris, dar puțini au reușit să ajungă să-și susțină lucrările.
În deschidere, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu, avea să aprecieze numărul mare de lucrări trimise pe adresa C.C.D. asigurând autorii că toate lucrările primite se regăsesc pe lista publicată în pliantul program.
„Voi deschide lucrările simpozionului de astăzi, prin a vă spune „Bun venit” la Casa Corpului Didactic a județului Bihor, locul despre care îmi place să cred că orice dascăl este la el acasă.
Parafrazându-l pe Wilhelm von Humboldt, aș putea spune că excelența sau mediocritatea unui destin ține de modul în care ne concepem evoluția, dezvoltarea personală și profesională. Abordând o perspectivă deontologică, orice cadru didactic ar trebui să fie interesat de propriile competențe, achiziții, pentru a fi capabil de a răspunde schimbărilor unui plin proces de reformare sau provocărilor impuse de societatea cunoașterii. Chiar dacă vectorul acestor schimbări este unul incert, școala, cadru instituționalizat al educației de tip formal, este chemată să răspundă unor imperative de perspectivă: - să pregătesc elevii să lucreze în locuri de muncă care astăzi nu există, cu tehnologii care astăzi nu s-au descoperit, pentru a rezolva probleme care astăzi nu sunt identificate. Odată cu dezvoltarea fulminantă a tehnologiei se afirmă tot mai mult și alte forme de educație, cunoscute sub numele de M-Learning, U-learning, blended-learning, recunoscute în amplul program de învățare pe tot parcursul vieții; trebuie să admitem faptul că școala, este locul în care, dincolo de planuri, programe, manuale, cursuri, materiale de învățare, poate impune modele care se transformă în repere. Pentru a identifica valorile, elevii trebuie să aibă modele care să devină pentru toată viața repere. Cunoaștem cu toții valoarea predictivă pe care o are dascălul în procesul de educație. Valorile gnoseologice, etice și estetice la care aderă elevul, depind, în cea mai mare măsură, de activitatea, competența și personalitatea profesorului, de relația dintre acesta și elevi, fără a minimaliza rolul familiei, al mediului social, al societății în ansamblul ei, cu deosebire rolul mass-mediei. Punctul de pornire în activitatea de instruire și educare este cunoașterea temeinică a idealului pedagogic cerut de societatea contemporană, nu acela formulat de diverși „specialiști” și exprimat în diferite emisiuni de televiziune. 
Idealul cerut de o societate tot mai informatizată este formarea de personalități creatoare, iar din perspectiva modelelor culturale, idealul pedagogic este formarea de personalități deschise, capabile să se adapteze la schimbările rapide din societate și să dobândească noi valori, dar numai pe baza însușirii temeinice a valorilor superioare clasice: de bine, adevăr și de frumos. Pentru realizarea acestor scopuri educaționale, de o mare importanță este relația profesor - elev. În esența ei, această relație trebuie să fie o comunicare între două conștiințe permanent deschise una către cealaltă, o comunicare prin care profesorul stimulează participarea activă a elevului la propria-i instruire și educare, astfel încât acesta să devină subiect al educației, factor activ al formării propriei personalități...”
 
Doamna lector univ. dr. Virginia Tiurbe a prezentat „Tipuri de relații”, prof. Lenuța Ruja, de la Grădinița Nr. 30 – „Mugurel”, „Managementul relațiilor interpersonale la nivelul grupei de preșcolari”, doamna prof. Ana-Maria Iova, de la C.T. „Constantin Brâncuși” – „Relația familiei cu școala”; o plăcută surpriză ne-a făcut reporterul nostru de aur de la Eco Școala „Avram Iancu”, prof. Monica Toader, pe care am urmărit-o cu atenție prezentând lucrarea „Colaborarea școlii cu familia”- exemple de bune practici, împărtășite din munca sa de zi cu zi; Monica se apropie vertiginos de stabilirea recordului absolut pe Ovidan.ro, de 200 de articole publicate la Eco Școala „Avram Iancu”. La această oră contorul (Ovidan.ro) înregistrează 196 de articole!
Următoarea lucrare („Comunicarea școală – familie pentru soluționarea conflictelor”) a fost prezentată de prof. Manuela Dulca de la C.T. „Alexandru Roman” din Aleșd, dna prof. Cornelia Apostol de la Școala Gimnazială din Nojorid a prezentat lucrarea „Rolul climatului școlar în atingerea obiectivelor educației”, lucrare pregătită împreună cu colega sa, dna prof. Maria Popa. Intervenind în discuții, dl inspector școlar, prof.Ilie Crăciun, avea să puncteze, vorbind în cunoștință de cauză, cu exemple concrete din teren, despre „Managerul școlar și cultura organizațională”, domnia sa accentuând, așa după cum o face în toate ocaziile, rolul pe care în au directorii de școli, dar nu numai, în general, toate cadrele didactice în promovarea imaginii instituției pe care o reprezintă. Iar oglinda fidelă a promovării imaginii instituțiilor de învățământ din județul Bihor este ovidan.ro și revista „OviDan”, ajunsă la nr. 102.
Mulțumim, dle inspector pentru aprecieri, Mulțumim tuturor cadrelor didactice care ne sunt prieteni dragi și fideli, și nu de azi sau de ieri, ci din 1988! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:13:30 Ora standard a Europei de Est