Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Vineri, la cercurile pedagogice ale dascălilor, la Școala Dacia”

„Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Elevii din învățământul preuniversitar au avut parte vineri (29 martie 2013), de o zi specială, în care s-au desfășurat cercurile pedagogice ale cadrelor didactice.

Cei mai mulți s-au bucurat de o zi liberă.
La Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea, elevii claselor I C și a II-a B au fost prinși în activitatea de cerc.
Ne-am delectat și noi la o oră de cerc pedagogic, alături de elevii dnei profesor Florica Hava. Ei s-au întrecut în a face matematică distractivă, dozată diferențiat pe grupe omogene și eterogene, ba chiar și individualizat. A fost cazul unui băiețel, care s-a alăturat mai târziu colectivului clasei. Specific acestei vârste este forma intuitiv concretă în care sunt formulate cerințele, sarcinile și problemele, folosind lucruri și obiecte din mediul lor natural și apropiat, lucruri îndrăgite, care le produc plăcere, iar aprecierile abundă pentru a-i stârni și motiva în activitate. Exercițiile și problemele au fost multe și variate, dozate diferențiat, potrivit ritmului de lucru și categoriilor de inteligență multiplă. Au alternat activitățile de muncă independentă individuală și în grup cu activități frontale în care unii rezolvau anumite exerciții la tablă, explicând procedeul de calcul. Nimeni însă nu aștepta să copieze rezultatul de pe tablă. Creativitatea și originalitatea în compunerea unor probleme s-au îmbinat armonios cu interdisciplinaritatea. Iar activitatea, în ansamblu, a avut darul de a fi antrenantă, plăcută, având multiple valențe instructiv-educative, stimulând competitivitatea și dezvoltând calități pozitive de voință și caracter.
La analiza lecției, aveam să constatăm că și cealaltă lecție demonstrativă, susținută de dna profesor Felicia Cheregi, a fost la fel de densă și interesantă. Cu alte cuvinte, lecțiile au reliefat varii metode de tratare diferențiată a elevilor pentru a asigura creșterea calității actului educațional. În bloc, colegii care au făcut aprecieri pe marginea celor două lecții asistate au surprins esențialul, evidențiind în egală măsură activitatea susținută, originală și creativă a elevilor, abilitatea și măiestria cadrului didactic în organizarea și desfășurarea muncii, pe grupe și individual, cu  lansarea de provocări și aprecieri, menite să întrețină arderea și angajamentul.
În cuvântul său, doamna profesor inspector de specialitate, Ianța Felicia, avea să sublinieze faptul că „Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii! Cunoscându-i poți aborda variat tratarea diferențiată, atât pe grupe omogene, cât și eterogene, în funcție de curba lui Gauss și ritmul propriu de învățare, în funcție de inteligențele multiple printr-o abordare interdisciplinară, cu obiective diferențiate bine definite și bine măsurabile!
M-a onorat participarea la o asemenea activitate și m-a bucurat să văd o activitate de înaltă ținută didactică, răspunzând perfect provocării unei teme extrem de vaste și de generoase”, a mai spus doamna inspector Felicia Ianța.
Inteligențele multiple
Referatul, întocmit de dna profesor Lucia Leț, a abordat problema inteligențelor multiple, dar nu s-a rezumat doar la a enumera fiecare din cele opt (chiar 9) forme de inteligență multiplă, în a teoretiza sec și obositor, ci le-a tratat profesionist, exemplificând totul, trecând fiecare formă prin filtrul dascălului cu experiență, capabil să le discearnă și să le valorifice de la caz la caz (de la elev la elev). Să mai spunem că în holul de la intrarea în școală, pe două panouri, erau prezentate două proiecte, aparținând doamnelor prof. Teodora Sîncelean și Diana Zlibuț. Proiectul Dianei, intitulat Dulce Românie, suflet românesc, a ajuns la ediția a III-a. Ovidiu DAN
Foto: Dan Ovidiu & Toth Mirela
P.S. Pentru mai multe poze (86 de poze), accesați Galeria foto: „Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:43 Ora standard a Europei de Est