Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Susținem cultura românească la nivel european

Diseminare proiect

Susținem cultura românească la nivel european

În 22 februarie 2013, am pornit, plini de emoții și nerăbdare, într-o aventură de neuitat în Þara lui Cervantes, Picasso, Gaudi și Dali, adică în impresionanta Spanie!

Micul, dar ambițiosul nostru grup a fost constituit din: domnișoara profesoară de limba engleză, Raluca Bogdan și eleva din clasa a XII-a H, Bianca Gabrian, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, dra profesoară de flaut de la Liceul de Artă, Diana Rad și eleva dânsei, Silvia Bejan. Împreună, am participat la proiectul intitulat „Cooperate Supporting Culture”, finanțat prin programul european „Tineret în acțiune”, desfășurat în perioada 22.02- 2.03.2013 în orașul natal al lui Cervantes, Alcala de Henares, la doar câțiva kilometri de Madrid. Þările participante au fost: Spania, România, Estonia, Grecia și Italia, iar limba noastră comună a fost, binențeles, engleza.  
Ce înseamnă „Tineret în Acțiune”?
„Tineret în Acțiune” (Youth in Action) este programul Uniunii Europene care susține activitățile de învățare nonformală pentru tineri. Programul, cu finanțare de la Comisia Europeană, vizează promovarea cetățeniei active în rândul tinerilor, dezvoltarea sentimentelor de solidaritate și toleranță, sprijinirea înțelegerii reciproce între tinerii din diferite țări, promovarea cooperării europene și contribuția la îmbunătățirea calității sistemelor de susținere a activității de tineret.
Descrierea activităților
Multe zâmbete, prietenii neașteptate, muzică, dans, cooperare... așa am putea descrie aventura noastră spaniolă în câteva cuvinte. Aproape fiecare zi din săptămâna proiectului a fost dedicată unei țări participante, iar echipele reprezentante au oferit celorlalți ocazia de a descoperi frumusețile patriei lor și de a învăța lucruri noi sau aprofunda cunoștințele legate de specificul cultural al fiecăreia. Astfel, am aflat ce putem vizita în Grecia, Italia, Spania sau Estonia, am descoperit tradițiile specifice fiecărei țări, ne-am amuzat de diversele stereotipuri legate de acestea și am încercat să trecem dincolo de aceste bariere, ne-am întrecut în concursuri de cultură generală pe temele discutate, am gustat bucate tradiționale, am ascultat cântece folclorice și am învățat dansuri tradiționale (zorba, flamenco, jota, tarantella etc.)
Ziua dedicată României a fost una specială pentru noi, fiind o zi în care am muncit mult, dar ne-am și bucurat de reacția pozitivă a celorlalți. Am prezentat informații interesante despre țara noastră, am afișat imagini și videoclipuri cu cele mai frumoase locuri de pe meleagurile românești, ne-am transformat în actori pentru câteva zeci de minute și am pus în scenă o piesă de teatru realizată de noi, pe tema tradițiilor autohtone, am pregătit platouri cu mâncare specifică și am ascultat melodii din repertoriul celor mai de seamă interpreți populari. În seara tematică dedicată țării noastre am îmbrăcat costume tradiționale românești, am împărțit mărțișoare și i-am învățat pe ceilalți câteva dansuri populare din zona Ardealului. A fost o zi cu adevărat frumoasă și credem cu putere că am reușit, prin prezența și carisma noastră, să înlăturăm numeroasele stereotipuri care ne învăluie în mintea celor din străinătate și să le stârnim interesul față de tot ceea ce înseamnă cultura românească și valorile sale autentice.
Bineînțeles, pe lângă zilele tematice, am fost implicați într-o serie de alte activități la fel de interesante și interactive. De exemplu, am avut ocazia de a ne amuza de diferitele expresii idiomatice existente în limbile țărilor participante și de a găsi echivalențe în propriul nostru grai. De asemenea, ne-am dovedit creativitatea prin prezentarea cât mai originală a unei legende populare (noi am vorbit despre Legenda lui Manole, pe care am expus-o cu ajutorul unor păpuși improvizate). În plus, ne-am întors la bucuria jocurilor copilăriei în cadrul activității intitulate „European Popular Games”, în care tinerii prezenți au fost invitați să îi învețe pe ceilalți jocurile specifice copilăriei lor. Am retrăit astfel bucuria anilor în care aceste simple activități legau prietenii pentru ani și ani...
Ziua de miercuri a fost dedicată vizitării Madridului, o capitală grandioasă, cu o arhitectură impresionantă și numeroase locuri care merită a fi descoperite. Am vizitat Palatul Regal, Plaza Mayor, Puerta del Sol, Plaza de Cibeles, Puerta de Alcala etc. Singurul regret pe care îl avem este acela că timpul a fost mult prea scurt pentru a putea explora mai îndeaproape potențialul turistic al Madridului, dar chiar și așa, a fost o experiență minunată și am rămas cu adevărat impresionați de grandoarea acestui oraș.
Pe lângă Madrid, am avut ocazia să descoperim frumusețea orașului Alcala de Henarez, un orășel cochet care inspiră solemnitate prin numeroasele locuri pline de istorie pe care le posedă. Aici am vizitat obiectivele turistice importante, iar cel mai mult ne-a impresionat casa natală a celebrului scriitor spaniol, Cervantes.
De altfel, această mică, dar semnificativă bucată a Spaniei pe care am avut ocazia să o explorăm ne-a lăsat impresia unei țări care trăiește într-o continuă veselie, populată de oameni calzi și prietenoși.
Ușor, ușor, s-a apropiat și ultima zi a proiectului, o zi tristă și agitată, în care puteai simți pretutindeni regretul că urmează să părăsim aceste minunate locuri și să ne întoarcem în rutina de acasă. Pe de altă parte, însă, eram fericiți pentru lucrurile noi pe care le-am învățat, pentru prieteniile pe care le-am legat și pentru că ne-am îmbogățit sufletește cu o experiență de neuitat. (Bianca Gabrian & prof. Raluca Bogdan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Susținem cultura românească la nivel european.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:14:33 Ora standard a Europei de Est