Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Împăduriri la Pietroasa - 2013

Sâmbătă, elevi de la 12 școli... pe baricade!

Împăduriri la Pietroasa - 2013

Peste 350 de voluntari au participat la acțiunea de împădurire din comuna Pietroasa, județul Bihor, sâmbătă, 23 martie 2013, activitate organizată de Asociația „Tăsuleasa Social” în colaborare cu Fundația „Pietroasa Prospera”.

Tăsuleasa Social împreună cu cei 350 de voluntari au plantat 10.000 de puieți de molid pe o suprafață de 2 hectare. Voluntarii prezenți au venit de la școli și licee din mai multe localități bihorene: Oradea, Beiuș, Ștei și Pietroasa: Colegiul Național Mihai Eminescu din Oradea, Școala Gimnazială Oltea Doamna, Oradea, Colegiul Economic Partenie Cosma, Oradea, Liceul Vocațional Pedagogic Nicolae Bolcaș din Beiuș, Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș, Beiuș, Școala Gimnazială Nicolae Popoviciu, Beiuș, Școala Gimnazială Miron Pompiliu din Ștei, Colegiul Tehnic Unirea, Ștei, Colegiul Național Avram Iancu, Ștei și Școala Gimnazială Nr. 1 din Pietroasa.    
Împădurirea a fost sprijinită de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și Vânătoare Bihor, Ocolul Silvic Șoimi și Primăria comunei Pietroasa.
Pentru această acțiune de împădurire Selgros Oradea a asigurat mâncarea pentru cei 350 de voluntari, Coca-Cola HBC România a oferit apa și sucurile, iar firma S.C. Europlast S.R.L. a asigurat tombereoanele și toaletele ecologice.
Ziua nu se putea termina mai bine decât în compania trupei „Fără Zahăr” care a concertat pentru voluntarii prezenți la împădurire. Acordurile de rock și versurile cu morală au încălzit atmosfera și au adus primăvara la Pietroasa.
În urma acestei activități de împădurire, Tăsuleasa ajunge printr-un calcul scurt, la 186.000 de puieți plantați pe o suprafață de 78 de hectare, din 2004 și până în prezent. Tăsuleasa Social a deschis, cu aceasta activitate, sezonul de împăduriri de primăvara în 2013.
Despre Fundația „Pietroasa Prospera”
Pietroasa Prospera, înființată în 2013, este o fundație non profit și are ca scop dezvoltarea socio-economică a comunei Pietroasa prin implementarea unor programe de interes socio-comunitar cu impact social, micro și macro economic, prin aplicarea unor principii de dezvoltare economică. Dezvoltarea de programe socio-economice care să contribuie la crearea de noi locuri de muncă, cât și la creșterea calității vieții cetățenilor comunei.
Despre „Tășuleasa Social”
Tășuleasa Social, înființată în Bistrița, în urmă cu 12 ani, și-a propus să schimbe mentalitățile tinerilor și să arate că aceștia doresc să se implice în probleme de mediu. Tinerii care au participat la acțiunile asociației au fost pregătiți ca, la rândul lor, să desfășoare pe cont propriu activități similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tășuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de adolescenți și o serie de personalități precum: Ada Milea, Marcel Iureș, Radu Naum, Amalia Enache, Cătălin Ștefănescu sau Ivan Pațaichin.
Szekely Ana
Foto: Suci Roxana
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Împăduriri la Pietroasa - 2013.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:40 Ora standard a Europei de Est