Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”

Zilele Asistenței Sociale

„Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”

În luna martie a fiecărui an, Colegiul Național al Asistenților Sociali din România sărbătorește „Zilele Asistenței Sociale”, luna Asistenței Sociale oferind oportunitatea asistenților sociali de a celebra profesia lor și a reafirma munca pe care o desfășoară zi de zi în comunitate.

Recunoscută ca o profesie în dezvoltare, profesia de asistent social identifică segmentul de populație ce face obiectul activităților de asistență socială, evaluează problemele socio-umane dintr-o anume regiune, comunitate sau localitate, dezvoltă planuri de acțiune, programe, măsuri, activități profesionalizate și servicii specializate specifice domeniului, sensibilizează opinia publică și o informează cu privire la problematica socială, stabilește modalitățile concrete de acces la prestații și servicii specializate de asistență socială pe baza evaluării nevoilor.
Evenimentele organizate în cadrul ZAS 2013, sub egida: „Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”, readuc în atenția publicului larg faptul că asistenții sociali sunt persoanele care aduc plus-valoare societății prin activitatea profesională desfășurată, activitatea acestora având o importanță socială în stabilirea echilibrului social.
În județul Bihor organizarea ZAS a revenit Structurii Teritoriale Bihor a CNASR, care joi, 21 martie 2013, a derulat evenimente în parteneriat cu Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, Coaliția STRONG și Cercul de Asistență Socială.
Alături de noi la aceste evenimente, pe lângă partenerii amintiți, au fost prezente peste 110 persoane: studenți la Asistența Socială de la cele trei universități cu profil din Oradea (Universitate Oradea, Universitatea Partium și Universitatea Emanuel), asistenți sociali din diverse instituții publice sau organizații neguvernamentale, reprezentanți ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor - dna Hexan Olimpia, Administrația Socială Comunitară Oradea - dna Radiana Gheorghiță, decanul Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, dna Floare Chipea, șeful Departamentului de Științe Sociale al Universității Partium - dna Eniko Szucs. 
La masa rotundă organizată în prima parte a zilei au fost prezenți 60 de studenți la specializarea asistență socială de la cele trei universități orădene, care au intrat în interacțiune cu profesioniști în domeniu fiind împărtășite experiențe utile viitorilor asistenți sociali. Totodată, au fost promovate participarea socială și voluntariatul, valori importante pentru viitorii asistenți sociali.
La dezbaterile care au avut loc cu asistenții sociali ne-am bucurat de prezența unui număr de 50 asistenți sociali din județul Bihor.
„Este foarte important să conștientizăm cu toții că implicarea fiecărui asistent social în procesul de reglementare a profesiei începe cu astfel de momente, de aceea este importantă prezența fiecăruia la astfel de acțiuni.
Doar împreună ne putem afirma ca și profesie deoarece aducem un  plus-valoare societății și economiei prin activitatea profesională desfășurată, activitate ce are o importanță socială enormă în stabilirea echilibrului social. O profesie bine reprezentată atât din punct de vedere al numărului, cât și al calității actului profesional asigură accesul la incluziune socială reală”, a spus Claudia Torje, asistent social principal, președintele Structurii Teritoriale Bihor a Colegiului Național al Asistenților Sociali.
Colegiul Național al Asistenților Sociali din România este autoritatea profesională în domeniu care reprezintă, apără și promovează drepturile și interesele membrilor la nivel local, național și internațional, apără onoarea, libertatea și independența profesională a asistentului social în exercitarea profesiei, asigură respectarea de către asistenții sociali a obligațiilor care le revin față de beneficiari, instituții și societate, în concordanță cu normele deontologice ale profesiei. (C.N.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:48 Ora standard a Europei de Est