Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe

La C.S.E.I. „Cristal”

Reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe

În perioada 21-24 martie 2013, la Centrul Școlar pentru Educație Inclusivă „Cristal” din Oradea a debutat întâlnirea partenerilor de proiect din cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe, proiect finanțat de către UE prin Programul Învătare pe tot Parcursul Vieții.

La reuniune de la Oradea, participă 19 cadre didactice din șapte școli partenere: Istituto Comprensivo „Melvin Jones - Orazio Comes”, Monopoli, Italia, CEIP „SAN XOSÉ OBREIRO”, ARTEIXO - A CORUNA, Spania, 1st  Special School „Centaurs”, Volos, Grecia,  Zespó³ Szkó³ Ogólnokszta³c±cych Szko³a Podstawowa im. Brunona Strza³ki Lubomia, Polonia,  Coppetts Wood Primary School & Children’s Centre, Londra, UK,  Summerside Primary School,  Londra , UK, OZEL BURC GULTEN NAKIPOGLU ILKOGRETIM OKULU,  Istanbul, Turcia, precum și șase elevi din Polonia.
Ospitalitatea este la ea acasă la C.S.E.I. „Cristal”. În momentul sosirii distinșilor oaspeți, copii îmbăcați în costume populare i-au primit cu pâine și sare, potrivit obiceiului tradițional românesc.
„Toți prietenii sunt aici cu mine”
Directorul centrului, dna prof. Rodica Lezeu și coordonatorul de proiect, dra Ramona Vesa și-au poftit partenerii în sala festivă pentru deschiderea oficială. Prin intermediul unei prezentări în PowerPoint, coordonatorul de proiect le-a făcut cunoștință cu unitatea de învățământ. Momentul artistic pregătit în cinstea musafirilor a fost deschis de orchestra Liceul de Artă, alcătuită din tineri voluntari care de ani buni desfășoară activități în cadrul S.N.A.C. la C.S.E.I. „Cristal”, sub coordonarea prof. Viola Nagy și Anita Lupșa. Micii artiști de la „Cristal”, îndrumați de prof. Adriana Crișan, Bar Emoke și Aurelia Opriș, au interpretat cântecul Prietenia (Toți prietenii sunt aici cu mine). Momentul emoționant s-a încheiat cu mărțișoarele dăruite de două fetițe elevilor și profesorilor străini.
„Noi aici lucrăm foarte foarte mult cu emoții și sentimente”
„Eu sunt sigură că am început bine și vom continua la fel de emoțional și de frumos, a ținut să ne asigure doamna director Rodica Lezeu. Pentru că noi aici lucrăm foarte foarte mult cu emoții și sentimente!”
În drum spre sala de spectacole a trupei de teatru de păpuși, oaspeții au aruncat o privire prin sălile de grupă. În sala teatrului de păpuși, partenerii de proiect au fost suprinși plăcut de către doamna Maria Ivănescu și echipa de păpușari –artiști, toți profesori psihopedagogi; ei ne-au încântat cu un program cultural educativ, în care păpușile reprezentau elevi-artiști din țările partenere, care interpretau cântece și dansuri specifice tradiționale.
Mesajul prieteniei, tradiției și interculturalității transmis prin intermediul păpușilor
„Păpușa, indiferent că este un personaj, un obiect sau un animal, este jucăria preferată a copilăriei oricărui individ. Păpușa face legătura între noi și ceea ce este în jur. Prin mișcare, păpușa îl apropie pe copil de lumea înconjurătoare. Îl face pe copil să fie liber; îi elimină stresul și inhibiția. Astăzi, noi, prin teatrul de păpuși, vrem să vă transmitem un mesaj special. Este mesajul prieteniei, al tradiției și al interculturalității. Prin el, noi vrem să vă simțim aproape și să vă spunem așa cum am spus inițial: „Bine-ați venit!”
După un coffe break, s-a trecut la prima sesiune de lucru, în care au fost prezentate tehnici de muncă pentru elevul deficient de auz și elevul deficient vizual. Elevilor polonezi li s-a pregătit un program special Goal-ball (sport prezentat de copiii C.S.E.I. „Cristal”), împreună cu elevii clasei de nevăzători, pași de dans românesc și plimbare în parcul Petofi. După-amiază, activitățile primei sesiuni au continuat cu discuții, potrivit agendei.
Cina a fost programată la Restaurantul Transilvania, fiind condimentată cu un recital de canto popular, susținut de elevi voluntari, coordonați de prof. Mihaela Costea, Aurica și Lucian Florin Bontu.
La Salină, la Turda
În cea de-a treia zi, a fost programată o nouă sesiune de discuții, după care oaspeții au plecat într-o excursie de documentare la Salina de la Turda; seara, i-a așteptat o cină romantică la „Vinoterra”.
Programul ultimei zile le-a prilejuit partenerilor de proiect o vizită la Primăria Oradea, unde i-a primit dl viceprimar Mircea Mălan care le-a vorbit despre proiectele de dezvoltare a municipiului de pe Crișul Repede, dar și despre politica de susținere și dezvoltare a învățământului, cu proiecte în derulare și programe viitoare cu finanțare europeană.
Întâlnirea de la primărie s-a continuat cu un tur al municipiului și un prânz împărătesc la Restaurantul Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:53:47 Ora standard a Europei de Est