Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou parteneriat pentru calitate - PASII FPI

Vineri, la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”

Un nou parteneriat pentru calitate - PASII FPI

Vineri, 15 martie 2013, la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea (unitate pilot), a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului ID 63196 „Parteneriate active școală-întreprindere pentru îmbunătățirea formării profesionale inițiale – PASII FPI”.

La întâlnire au participat reprezentanți a cinci colegii tehnice: din Sebeș și Aiud (Alba), Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” și colegiul  gazdă, reprezentate la nivel înalt, de directori, directori adjuncți, alți profesori și ingineri.
Alături de coordonatori și echipele de proiect, la reuniune au onorat: inspectori școlari de specialitate de la I.S.J. Bihor (Florian Mieluț) și Alba (Cherecheș Dan), reprezentanți ai Primăriei Oradea, de la Eurobusiness Parc (dna Liliana Boagiu) și CECCAR (ec. Susa Valerian), reprezentanți ai agenților economici orădeni, parteneri de proiect:  Celestica, Connetronix și Plexus, precum și doi elevi, din XII G (Kocsis Norbert și Matyasi Anamaria), membri ai Consiliului elevilor.
Reuniunea a fost deschisă de directorul colegiului gazdă, dl prof. Dorel Șaitoș, care a salutat participanții la reuniune, a prezentat în câteva cuvinte colegiul și oferta educațională în ceea ce privește clasele de școală profesională, a făcut trimitere la Conferința internațională de la București, la care a participat alături de inspectorul școlar de specialitate, dl Florian Mieluț, conferință la care a fost prezentată Școala Profesională Germană din Brașov.
 „Urmărim să îmbunătățim activitatea stagiilor de practică...”
Despre proiect și reuniunea de vineri a vorbit doamna profesor Adriana Petrica - director adjunct al colegiului.
„Am să vă rețin atenția cu câteva idei și mai ales scopul acestui proiect PASII FPI.
Prin acest proiect, care a demarat în anul 2010, iar noi am fost implicați în toamna anului 2011, se urmărește apropierea relației școală-întreprindere și prin aceasta să îmbunătățim activitatea stagiilor de practică și nu în ultimul rând să ne îmbunătățim
oferta noastră. Adică noi să fim în ton cu cererea agentului economic, să ne cunoaștem și să construim o generație bine instruită.
În cadrul acestui proiect am desfășurat deja o serie de activități, prin care am reușit să ne apropiem, să sensibilizăm  chiar și administrația locală”.
În continuare, doamna director adjunct a salutat și nominalizat invitații și reprezentanții agenților economici, dar și ai școlilor prezente la reuniune, după care a trecut la prezetarea în PowerPoint a proiectului. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:45 Ora standard a Europei de Est