Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Raportul anual în fața comunității Agora

Marți, rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, și-a prezentat

Raportul anual în fața comunității Agora

Marți, rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, și-a prezentat Raportul anual în fața comunității Agora

Raportul venea după un concurs în care candidatul Dan Bența din Cluj-Napoca tocmai ne-a demonstrat cum arată un „produs” marca UBB și un eveniment academic de cea mai înaltă ținută, decernarea titlului de Doctor Honoris Causa dlui profesor universitar emerit Grigor Moldovan.
În ambele cazuri, este vorba despre o universitate care are în spate o istorie de sute de ani. „Universitatea noastră, trebuie s-o luăm așa cum este, este tânără și micuță, nu ne putem compara cu  universități care au o istorie în spate, de sute de ani, dar, eu zic că putem fi mândri că într-un timp atât de scurt, am reușit să avem realizări notabile”, a spus dl rector în deschiderea raportului. „De câte ori am ocazia, repet numele fondatorilor săi pentru că apreciez în mod deosebit că au avut curajul și tăria să fondeze o universitate... Deci rectorul fondator este dl profesor universitar dr. ing. Mișu-Jan Manolescu și profesor universitar dr. Adriana Manolescu – președintele Senatului și decan fondator al Facultății de Drept și Științe Economice”.
În continuare, dl rector a prezentat structura conducerii universității (conducere decizională și conducere executivă) și componența: Facultatea de Drept și Științe Economice (decan – conf. univ. dr. Gabriela Bologa), un singur departament, Departamentul de Științe Sociale (director – prof. univ. dr. Elena Ana Iancu)... o universitate mică, dar dinamică, având patru programe de studii universitare de licență și cinci programe de studii postuniversitare; avem cinci centre de cercetare-dezvoltare și trei reviste științifice (dintre care una ISI și două IDB – în baza de date internațional), revista clasificată ISI o avem din 2006. Avem trei proiecte europene în desfășurare. Specializările le cunoașteți: Drept – acreditată, Poliție locală – autorizată, Management – acreditată, Contabilitate și Informatică de Gestiune – acreditată.
Nou - Economia comerțului, turismului și serviciilor
Din păcate, populația școlară este în scădere, interesul pentru studii este tot mai scăzut și mai au unii o problemă cu universitățile particulare datorită unor fenomene neplăcute care s-au produs. Se generalizează și se pune eticheta: „universitățile particulare egal „fabrici de diplome”. Puteți discuta cu absolvenții noștri de anul trecut să vedeți cât de dificil se obține o diplomă... Intenționăm, de anul viitor, să introducem Economia comerțului, turismului și serviciilor, care sperăm să atragă mai mulți candidați, și câteva masterate...
În continuare, au fost prezentate rezultatele obținute la primul examen de licență (organizat de universitate, după acreditare), cele cinci programe postuniversitare, resursa umană, bursele Agora, graficul cu lucrări ISI (și citările lor), Departamentul de Relații Internaționale și Programe Europene, Centrul de Informare Europeană Europe Direct (director – lector univ. dr. Alina-Angela Manolescu), proiecte de tip POSDRU, resurse (dotarea materială), platforma Moodle (instalată din acest an), Editura Universității Agora și Tipografia Agora, conferințele organizate în 2012 și cele două titluri onorifice acordate de Senatul Universității Agora dlui academician Gheorghe Filip și profesorului american Robert Joseph Childs.
În încheierea raportului, dl rector avea să amintească faptul că în câteva minute, membrii Senatului aveau să revină în sală pentru acordarea unui nou titlu de Doctor Honoric Causa dlui profesor emerit Moldovan Grigor de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. (Ovidiu DAN)
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Raportul anual în fața comunității Agora.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:49 Ora standard a Europei de Est