Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O săptămână de foc” - la Universitatea Agora

Săptămâna 18 - 22 martie

„O săptămână de foc” - la Universitatea Agora

„O săptămână de foc” – apreciază domnul rector, în care Universitatea Agora are șanse să devină „mai bogată” cu trei conferențiari universitari și un Doctor Honoris Causa.

Săptămâna 18 - 22 martie 2013 este plină de evenimente academice la Universitatea Agora din Oradea, așa după cum aveam să aflăm de la distinsul său rector, dl profesor univ. dr. Ioan Dzițac.
Concursuri pe posturi didactice. Vor avea loc prelegerile publice, în fața studenților, membrilor departamentului și a comisiilor de concurs, în cadrul concursurilor de ocupare a unor posturi didactice. Comisiile de concurs pe posturile didactice vor avea membri din centrele universitare Alba Iulia, Arad, București, Cluj-Napoca, Constanța, Oradea, Sibiu și Timișoara.
Luni, 18.03.2013. Concurs pentru postul de conferențiar universitar, poziția 11 (Politici publice; Simulări și proiecte economice), Candidat: Viorina Judeu.
Comisia de concurs:
Președinte: Conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora din municipiul Oradea.
Membri:
1. Prof. univ. dr. Adriana Manolescu, Universitatea Agora din Oradea.
2. Prof. univ. dr. Epure Dănuț Tiberius, Universitatea „Ovidius” din Constanța.
3. Prof. univ. dr. Burja Vasile, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia.
4. Prof. univ. dr. Cismaș Laura, Universitatea de Vest Timișoara.
Marți, 19. 03. 2013. Concurs pentru postul de conferențiar universitar, poziția 7 (Informatică, Baze de date în economie), Candidat: Dan Bența.
Comisia de concurs:
Președinte: Conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora din Oradea.
Membri: 1. Prof. univ. dr. Grigor Moldovan, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj- Napoca.
2. Prof. univ. dr. Ștefan Nițchi, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj - Napoca.
3. Prof. univ. dr. Ioan Dzițac, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad.
4. Prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, Universitatea Agora din Oradea.
Miercuri, 20 .03. 2013. Concurs pentru postul de conferențiar universitar, poziția 8 (Drept penal,-Partea generală I; Drept penal- Partea generală II), Candidat: Laura Popoviciu.
Comisia de concurs:
Președinte: Conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora din municipiul Oradea.
Membri: 1. Prof. univ. dr. Valentin Mirișan, Universitatea din Oradea
2. Prof. univ. dr. Augustin Lazăr, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
3.Prof. univ. dr. Ovidiu Predescu, Universitatea „George Barițiu” din Brașov
4. Prof. univ. dr. Elena Ana Iancu, Universitatea Agora din Oradea
Raportul rectorului și decernarea unui titlu Dr.H.C. Un eveniment deosebit va avea loc tot marți, la ora 14, când rectorul Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, își va prezenta raportul anual în fața comunității Agora (senat, studenți, cadre didactice) și a mass-media orădene.
Cu această ocazie, Senatul Universității Agora va decerna titlul de Doctor Honoris Causa domnului profesor universitar emerit Grigor Moldovan, cel mai înalt titlu onorific pe care îl poate acorda o universitate acreditată din România.
Prof. univ. dr. Grigor Moldovan, profesor emerit, este profesor universitar consultant la Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. Doctor în matematică, conducător de doctorat în informatică, profesor universitar emerit, are contribuții de pionierat în informatica românească în anii ’60 - ’80. Începând cu anii ’90 preocupările sale se orientează în direcția calculului paralel și distribuit, domeniu în care a format 12 discipoli, cărora le-a coordonat tezele de doctorat.
Comisia de analiză pentru Laudatio în vederea acordării titlului de Doctor Honoris Causa domnului prof. univ. dr. Grigor Moldovan:
Președinte: Prof. univ. dr. Ioan Dzițac, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Rector al Universității Agora din municipiul Oradea.
Membri: 1. Prof. univ. dr. Ioan Ștefan Nițchi, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
2. Prof. univ. dr. Daniel Breaz, Rector al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
3. Prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, Președinte al CA al Universității Agora din municipiul Oradea.
Vineri, 22. 03. 2013. Concurs pentru postul de conferențiar universitar, poziția 10 (Drept internațional public; Drept internațional privat, Candidat: Ioan Stan.
Comisia de concurs:
Președinte: Conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora din municipiul Oradea.
Membri: 1. Prof. univ. dr. Radu Carp, Universitatea din București.
2. Prof. univ. dr. Raluca Miga Beșteliu, Universitatea „Nicolae Titulescu” din București.
3. Prof. univ. dr. Stelian Scăunaș, Universitatea Română-Germană din Sibiu.
4. Conf. univ. dr. Tudor Tănăsescu, Universitatea „Bioterra” din București.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:02 Ora standard a Europei de Est