Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul de educație rutieră „Colțul micului pieton”

Din nou despre

Proiectul de educație rutieră „Colțul micului pieton”

Proiectul de educație rutieră „Colțul micului pieton” a fost lansat la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, luni, 21 ianuarie 2013, din inițiativa Asociației Române pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere (A.R.V.E.R.), în parteneriat cu polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

În 15 martie, proiectul a ajuns la finalul primei etape, prilej pentru un prim bilanț și mai multe detalii despre premiile concursului. Detaliile ne-au fost oferite de inițiatorul proiectului - Jari Vanda (președintele A.R.V.E.R.).
-Până la această dată (15 martie), participanții la concurs au trebuit să-și cam finalizeze operele (desenele, eseurile), chiar dacă termenul limită este 20 aprilie. La un prim bilanț, cum stăm cu „recolta”la zi?
-„Recolta” este bună, ca să spunem așa. Până la această dată au fost realizate 750 de desene și 360 de eseuri. Trebuie să precizăm faptul că în cadrul proiectului, elevii din clasele I – IV au avut posibilitatea să se exprime asupra importanței regulilor de circulație prin intermediul desenelor, iar cei din clasele gimnaziale prin intermediul eseului, creație proprie.
-În timpul activităților de promovare a proiectului, v-am surprins și noi în câteva școli, iar impresia noastră este că proiectul a fost bine primit de beneficiari.
-Aceasta este și concluzia noastră, după ce am ajuns să-l implementăm în toate cele opt instituții de învățământ din Municipiul Oradea: liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, precum și școlile gimnaziale: „Nicolae Bălcescu”, „Avram Iancu”, „Dacia”, „Octavian Goga”, „Dimitrie Cantemir” și Școala Gimnazială Nr. 16.
În cadrul întâlnirilor cu elevii din instituțiile participante la proiect, am prezentat materiale cu caracter educativ – preventiv, filme și pliante informative, cu mesaje de conștientizare, în sensul prevenirii victimizării elevilor.
-Să revenim la concurs. Așadar, până în 20 aprilie, mai primiți lucrări pentru concurs...
-Da, pentru că proiectul „Colțul micului pieton” va ajunge la final în 20 aprilie, când, potrivit regulamentului de desfășurare, toate lucrările vor fi analizate de un juriu constituit la nivel local. Cel mai frumos desen, respectiv eseu, va fi premiat, multiplicat, înrămat și expus în incinta școlilor implicate activ în campania preventivă.
-Cu siguranță, mulți dintre participanți se gândesc deja la premii, neștiind ce-i așteaptă. Deci, am dori să ne oferiți mai multe informații legate de premiile concursului.
-Doresc să precizez că în fiecare școală se vor acorda trei premii pentru fiecare ciclu școlar în parte (I-IV și V-VIII).
Lucrările care vor fi desemnate câștigătoare de către comisie, vor fi premiate cu cursuri de certificare  ECDL - Permisul European de conducere al Calculatorului, care este cel mai important și cel mai răspândit standard de certificare din Europa, standard care atestă că deținătorul lui posedă cunoștințe de bază despre Tehnologia Informației (IT).
-Concret, în ce vor consta premiile pentru elevii ciclului primar?
-Pentru elevii din clasele I-IV, premiile vor consta în următoarele cursuri: premiul I constă în cursuri de perfecționare a cunoștințelor în domeniul tehnologiei informației și în domeniul lingvistic; premiul II - în funcție de pregătirea și cunoștințele pe care le au elevii, în baza unei pretestări gratuite, se va aplica la unul dintre cursurile Equalskilles sau Young Learners; premiul III constă într-un manual de pregătire ECDL și un caiet de exerciții pregătitoare Equalskills.
-Cu ce premii vor fi răsplătiți gimnaziștii?
-Pentru elevii de gimnaziu, premiul I poate fi: a) ECDL Start Plus - este o variantă mai redusă de certificare, considerată ca un prim pas pentru obținerea ECDL complet, compusă din următoarele module: 1) Utilizarea computerului și organizarea fișierelor;
2) Procesare de text (axată pe Microsoft Word); 3) Informare și comunicare prin intermediul internetului; 4) Un modul la alegere din celelalte rămase. b) KET (Key English Test) - Testează capacitatea candidatului de a se exprima în situații cotidiene și de a înțelege informații scurte sau texte simple, fiind potrivit pentru persoane de peste 13 ani. Se adresează celor care au un nivel elementar de cunoaștere a limbii engleze, fiind capabili să înțeleagă ideile principale din texte simple, să comunice în situații familiare, să înțeleagă informații scurte, standard și să poarte conversații simple, pe teme uzuale. Premiul II va consta într-un curs de testare a capacității candidatului, conform programei școlare a celui care va fi desemnat câștigător, în: KET (Key English Test) – pentru clasele V – VI sau PET (Preliminary English Test) – pentru clasele VII – VIII, care este un examen de nivel pre-intermediar, care testează abilitățile lingvistice necesare în situații caracteristice vieții sociale într-un mediu de limba engleză. Premiul III constă într-un manual de pregătire ECDL Start Plus și un caiet de exerciții pregătitoare PET sau KET.
Doresc să mai precizez faptul că toate aceste premii vor fi asigurate de către sponsorul proiectului nostru, dl Cristian Vereș, reprezentant al Asociației Instruit.
-Vă mulțumim pentru informațiile oferite! (Ovidiu DAN)
P.S. În Galeria foto a articolului, vă prezentăm avizierele celor opt școli participante la proiect, în ordinea următoare: D. Cantemir”, „L. Blaga”, „O. Ghibu”, „Oct. Goga”, „Av. Iancu”, „Dacia”, „N. Bălcescu” și Șc. Gimnazială Nr. 16.
 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:02:02 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...