Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Proiectul de buget al municipiului poate fi consultat la afișier

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Luni, 11 martie 2013, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală și cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, la afișierul Primăriei Municipiului Oradea - Direcția Economică, a fost publicat Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2013.

Până în data de 26 martie 2013 se pot formula propuneri privitoare la acest material la Centrul de Informații cu Publicul (parter Primăria Oradea) sau în format electronic la adresa de e-mail: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
A doua zi (marți, 12 martie), dl viceprimar Ovidiu Mureșan și directorul Direcției economice, dl Eduard Florea au prezentat proiectul de buget în fața reprezentanților presei, iar în ședința Consiliului Local din 4 aprilie este prevăzută aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe 2013, după cum avea să sublinieze dl viceprimar, în deschiderea conferinței.
S-a pus accent pe optimizarea cheltuielilor cu serviciile publice
 „Pentru 2013, bugetul de venituri și cheltuieli sintetizează resursele financiare de care dispunem și modul de utilizare în scopul satisfacerii unor nevoi la nivelul municipiului. Tot ce gândim la nivel de buget este în folosul comunității locale  și sperăm să găsim un echilibru între solicitări și oferte. Am acordat de această dată o mult mai mare importanță, față de anii precedenți, optimizării cheltuielilor cu serviciile publice și cele din domeniul infrastructurii municipiului. Ne-am propus să asigurăm un cadru echidistant, echilibrat de satisfacere a nevoilor acestora. Bugetul municipiului Oradea este în creștere cu 43 la sută față de nivelul realizat în anul precedent. Nu în funcție de ce ne-am propus în 2012, ci în funcție de ce am realizat. Și astfel, bugetul are patru cifre 971,6 milioane lei. Ce ne-am propus la venituri: să acordăm din buget o atenție deosebită atragerii de noi investitori, atât străini, cât și autohtoni, prin utilarea (asigurarea utilităților publice) și promovarea Parcului Industrial. În ce privește nivelul taxelor și veniturilor,  considerăm că veniturile proprii estimate sunt în creștere față de anul precedent, atât datorită majorării acestora (este o majorare cu 13 milioane lei), dar și datorită unor eforturi ce țin de modul de organizare intern și de monitorizarea gradului de încasare. La fel, urmărim atent creșterea încasărilor din cotele defalcate din impozitul pe venitul global, ca sursă principală din venitul economic de la bugetul local. O altă sursă importantă de venituri este vânzarea de terenuri și imobile. Avem nevoie de acești bani pentru cheltuielile operaționale și de capital. Ne propunem aici să câștigăm 1,5 milioane lei, față de anul trecut din veniturile obținute prin vânzarea terenurilor și imobilelor, fără a avea un grad de risc foarte mare la realizarea acestor tranzacții.
La cheltuieli, statistic, după carte, ar trebui ca 25 la sută din cheltuieli să fie cele de capital și 75 cele operaționale. Și anul trecut și anul acesta, ne-am propus undeva la 40 la sută. Ne propunem ca din cele 971,6 milioane să avem cheltuieli operaționale de 575,7 și cele de capital de 395,9. Din punct de vedere al cheltuielilor, prioritate zero.
Preocupare pentru un oraș mai curat și mai bine iluminat
Preocuparea noastră de a avea un oraș mai curat, un oraș bine iluminat, cu parcuri bine întreținute, cu străzi de nivel european se materializează în bugetul de venituri și cheltuieli pe 2013 prin sumele alocate serviciilor publice: 14 milioane pentru Salubritate, 12 milioane la iluminat, la reparații drumuri 22 de milioane, la Poliția Comunitară 3,2 milioane lei.
Fundamentarea bugetului
Dl director Eduard Florea ne-a prezentat fundamentarea bugetului.
„Doresc să vă prezint ceea ce am avut în vedere când am fundamentat bugetul  E vorba de codul fiscal, de Hotărârea 10 pe 2013 privind stabilirea impozitelor și taxelor, completată cu acea actualizare de luna trecută. E vorba de Legea nr. 5 privind bugetul de stat pe anul 2013, previziunile cu privire la creșterile economice, la cursul de schimb, inflație, dobânzi și acte normative care au fost adoptate privitor la politicile bugetare...”
Pe baza graficelor prezentate în PowerPoint am aflat cât de mare este bugetul pe anul 2013, prezentat anterior de dl viceprimar (971,6 milioane de lei); din ce se compun veniturile publice, „principalele surse de venituri: spitalele, în relație cu Casa de Sănătate, pe bază de contract, se regăsesc în bugetul nostru ca și sursă, acolo sunt 26 la sută din total venituri, este cea mai importantă sursă; pe locul II ca și importanță, 24 la sută din buget provine din eforturile orădenilor, venituri fiscale 40 la sută, 94,5 milioane de lei, din impozite și taxe, 120 de milioane, aproximativ jumătate o reprezintă cotele defalcate din impozitul venitul global”, a precizat directorul Direcției economice, dl Eduard Florea.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai mlte poze, accesați Galeria foto: În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:49 Ora standard a Europei de Est