Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Workshop pentru studenții Departamentului Ingineria Mediului

Promovarea imaginii

Workshop pentru studenții Departamentului Ingineria Mediului

Departamentul de Ingineria Mediului din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat marți (12 martie 2013) un workshop pentru studenții departamentului.

La manifestare au participat din partea conducerii universității: președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, și prorectorul Sorin Șipoș, alături de decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. ing. Ioan Chereji, și directorul Departamentului de Ingineria Mediului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, principalul organizator și moderatorul evenimentului.
Din partea instituțiilor partenere au avut intervenții în cadrul workshop-ului: dna Adriana Calapod – șef serviciu monitorizare în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, dna Mirela Terheș – comisar în cadrul Comisariatului Județean Bihor al Gărzii Naționale de Mediu, dl ing. Pasztor Sandor – director tehnic al Administrației Bazinale Ape Crișuri, dl ing. Teodor Suciu – din partea Direcției Silvice, dl ing. Teodor Jurcuț – directorul Oficiului Județean de Studii Pedologice și Agrochimice, ing. Robert Judea – șef sector la Stația de Epurare a municipiului, precum și dl ing. Virgil Itu de la Unitatea Fitosanitară Bihor.    
24 de ocupații posibile ale absolvenților programelor de studiu
După ce a salutat distinșii invitați și participanții la workshop, directorul de departament, dl prof. univ. dr. Cornel Domuța, a prezentat programul de studii universitare de licență, cele cinci programe de studii universitare de masterat, precum și cele 24 de ocupații posibile ale absolvenților acestor programe de studiu.
„Activitățile antropice, de multe ori nesăbuite, din secolul XX, au creat grave probleme de mediu. Oamenii de știință le-au semnalat și cercetat, iar factorii de decizie le-au rezolvat în măsură mai mare sau mai mică. Au apărut meserii legate de ingineria și protecția mediului, iar Universitatea din Oradea se poate mândri cu o facultate de protecție a mediului înființată în anul 1994. Departamentul de Ingineria Mediului funcționează încă de la înființarea Facultății de Protecția Mediului și în prezent are un program de studii universitare de licență (Ingineria Sistemelor Biotehnice și Ecologice) și cinci programe de studii universitare de masterat (Dezvoltare durabilă, regională și agroturistică; Factori de mediu în siguranța alimentară și sănătatea publică; Ingineria mediului și securitate în muncă; Managementul situațiilor de urgență, crizelor și dezastrelor în agricultură, silvicultură și industrie alimentară și Politici noi de mediu privind integrarea europeană). Conform ,,Clasificării Ocupațiilor din România” – ISCO – O8, ocupațiile posibile ale absolvenților acestor programe de studiu sunt: 1.inspector de specialitate ecolog 2. inginer ecolog 3. profesor în învățământul gimnazial 4. monitor mediu înconjurător 5. inspector pentru conformare ecologică 6. responsabil de mediu 7. inspector protecția mediului 8. specialist în managementul deșeurilor 9. analist de mediu 10. consilier ecolog 11. inginer de cercetare în ingineria sanitară și protecția mediului 12. asistent de cercetare în ecologie și protecția mediului 13. evaluator și auditor de mediu 14. inginer de cercetare în ingineria sanitară și protecția mediului 15. inspector pentru conformare ecologică 16. inspector protecția mediului 17. specialist documentație studii 18. cercetător în ecologie și protecția mediului 19. auditor de mediu 20. specialist în managementul deșeurilor 21. consilier instituții publice 22. șef stație epurare ape reziduale 23. referent de specialitate 24. inspector de specialitate.
În acest scop cadre didactice din departament (21 cadre didactice titulare și 5 cadre didactice asociate) au elaborat planuri de învățământ adecvate aprobate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS)  care vor face ca absolvenții noștri să fie competitivi pe piața muncii, atât în țară cât și peste hotare”, a subliniat directorul de departament.
În luările de cuvânt președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, și prorectorul Sorin Șipoș au felicitat colectivul de cadre didactice al Facultății de Protecția Mediului și conducerea Departamentului de Ingineria Mediului pentru rezultatele constant bune obținute de-a lungul anilor în cercetare și pentru preocuparea permanentă manifestată în direcția perfecționării profesionale și publicării de cărți de specialitate.
10 cărți publicate în 2012
La finalul workshop-ului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța a prezentat cele 10 cărți de specialitate publicate de cadrele didactice din cadrul departamentului în anul 2012. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:11 Ora standard a Europei de Est