Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vaccinurile: prevenția care îmbolnăvește și uneori chiar ucide”

Dr. Christa Todea-Gross:

„Vaccinurile: prevenția care îmbolnăvește și uneori chiar ucide”

De curând a fost publicată o carte ce a stârnit atât interesul părinților, cât și al medicilor: „Vaccinurile: Prevenție sau boală? O nouă patologie pediatrică”, scrisă de medicul clujean Christa Todea-Gross.

Lucrarea aduce câteva mari provocări pentru sistemul medical românesc din ultima jumătate de secol: au rezolvat într-adevăr vaccinurile marile epidemii sau este aceasta o ipoteză care s-a dovedit nefondată? Sunt companiile care le produc sincer preocupate de bolile oamenilor sau există un interes economic în promovarea feluritelor vaccinuri?
Am încercat, în interviul luat D-nei Dr. Todea-Gross, să obținem câteva răspunsuri concise la aceste întrebări, care nădăjduim să stârnească îndeajuns interesul cititorilor pentru a le aprofunda în cartea domniei sale.
- Vă întreb direct: care sunt efectele vaccinurilor asupra copiilor? De ce vaccinurile provoacă tot felul de reacții adverse?
- Termenul medical corect este cel de „reacții adverse postvaccinale”, care sunt numeroase, mai mult sau mai puțin grave, unele recunoscute de către medicină, altele nuSunt recunoscute în mod oficial doar acele reacții adverse care apar în primele patruzeci de zile de la vaccinare (excepție făcând vaccinul antituberculos BCG) și nu voi insista asupra lor, fiind descrise în carte.
Cele mai severe reacții adverse, denumite de către medicii din Occident „complicații postvaccinale”, nu sunt recunoscute în mod oficial și debutează după această perioadă. Aceste complicații nu sunt altceva decât bolile sistemului imun: alergiile, bolile alergice, bolile autoimune și bolile maligne (limfoame, leucemii). Deși bolile maligne sunt cele mai grave, pe primul loc ca frecvență rămân bolile autoimune, care sunt boli severe, cronice și nevindecabile, dintre care enumăr câteva:
- bolile autoimune digestive: alergia la lapte de vacă, alergia la gluten, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragică, diabet zaharat tip 1 etc.;
- bolile autoimune reumatologice: ARJ la copil (artrita reumatoidă juvenilă), PR (poliartrita reumatoidă) la adult;
- bolile autoimune hematologice: anemia Biermer, anemii hemolitice, trombocitopenie etc.;
- boli autoimune cutanate: psoriazis, vitiligo;
- bolile autoimune neurologice: sindromul Guillain-Barré, scleroza multiplă, epilepsie, paralizii de nervi cranieni (urmate de surditate, orbire sau lipsa vorbirii), encefalite, meningite, sindrom ADHD, autism etc.
Cea mai gravă complicație postvaccinală este decesul. „Sindromul morții subite la sugar” este o astfel de complicație și s-a dovedit că este dată de vaccinul DTP.
Cauzele „reacțiilor adverse postvaccinale”
Eșecul vaccinurilor este determinat de mai multe cauze, pe care le putem împărți în trei grupe.
În primul rând, aș vorbi despre principiul vaccinării.Acesta este un principiu fals, artificial, la care organismul uman nu se poate adapta. De ce? Fiindcă „mecanismele de funcționare” ale sistemul imun al omului nu sunt „aplicabile” în cazul unui vaccin. Sistemul nostru imun este asemenea unei mașini care funcționează după anumite reguli stricte, precise, stabilite și adaptate în decursul a mii de ani… De două secole, noi încercăm să reprogramăm un mecanism perfect, dar nu reușim, fiindcă este imposibil. Sacrificiul unei astfel de „încercări” a fost prea mare: distrugerea lentă și sistematică a celei mai puternice arme de supraviețuire a organismului uman – sistemul imun. În concluzie, principiul vaccinării este unul simplist și ineficient, fiind un model „artificial”, bazat pe alte legi decât cele naturale, la care, după cum o dovedesc studiile și practica medicală, sistemul nostru imun nu se adaptează, ci se îmbolnăvește.
În al doilea rând, numărul mare de vaccinuri, administrate într-un timp foarte scurt unui organism imatur și cu un sistem imun incomplet maturizat. Un medic din Occident afirma că un vaccin administrat unui sugar echivalează cu treizeci de vaccinuri administrate unui adult în decurs de o zi… Un adult nu ar putea suporta o asemenea agresiune, dar un sugar trebuie s-o facă! Consecințele le vedem…
În al treilea rând, combinația de vaccinuri. Să ne întoarcem puțin în timpÎn Germania (și în toate țările europene, de altfel),în anul 1972 existau numai cinci vaccinuri la sugari! Toate vaccinurile erau administrate separat. Este motivul pentru care organismul reușea să facă față unei asemenea agresiuni, iar îmbolnăvirile nu erau atât de frecvente și atât de graveÎn anul 1975 încă nu se știa de sindromul ADHD! În 1976 crește numărul vaccinurilor la doisprezece și este pentru prima dată când se administrează simultan două vaccinuri. În continuare a crescut numărul vaccinurilor la paisprezece, apoi la treizeci și două! În 1995 se folosește trivaccinul DTP (trei vaccinuri combinate), apoi tetravaccinul (patru vaccinuri combinate). În 2006 s-a ajuns la patruzeci de vaccinuri la un singur copil și se introduce pentru prima dată hexavaccinul la sugar (șase vaccinuri simultan!). Din acest an, frecvența sindromului ADHD crește foarte mult. La fel și autismul.
În România, numărul de vaccinuri administrate sugarului până la vârsta de 1 an este în număr de douăzeci și nouă, iar până la 9 ani – treizeci și patru de vaccinuri (fără să socotim și vaccinurile opționale!)Combinația de șase vaccinuri se administrează și sugarilor din România la vârsta de 2, respectiv 6 luni, iar sindromul ADHD și autismul sunt deja destul de răspândite între copiii români. Un singur vaccin conține un singur antigen (viral, bacterian etc.) și o cantitate mai mică de adjuvanți și conservanți, deci o cantitate mai mică de substanțe neurotoxice (mercur, aluminiu) sau alergice (proteine animale, antibiotice etc.). Combinația mai multor vaccinuri a dus inevitabil la înmulțirea efectelor neurotoxice și alergice, cu efectele dezastruoase pe care le vedem…
- Care credeți că este cel mai periculos vaccin?
- Cel mai toxic vaccin este cel care are cele mai multe combinații de vaccinuri și cei mai mulți conservanți și adjuvanți neurotoxici (aluminiu, mercur): hexavaccinul de la 2 luni și combinația de opt vaccinuri de la 1 an.
Dar, în același timp, nu putem simplifica matematic o reacție postvaccinală. Spre exemplu, vaccinul BCG singur poate provoca o tuberculoză primară pulmonară ori extrapulmonară gravă, sau otite purulente, care duc la pierderea auzului. Vaccinul DTP (trivaccin) poate provoca „sindromul morții subite la sugar”, iar exemplele pot continua. Repetarea aceluiași vaccin reprezintă un alt pericol. Are loc o hiperimunizare, prin formarea unui titru (o cantitate) mult prea mare de anticorpi – așa cum se întâmplă în cazul vaccinului DTP, care se administrează de patru ori (!) până la vârsta de 1 an, cu provocarea unor boli alergice și apoi a bolilor autoimune: eczema atopică, alergia la lapte de vacă, astm bronșic etc.
Toate acestea se întâmplă din cauza dezechilibrului sistemului imun, prin stimularea unilaterală a imunității umorale, în detrimentul celei celulare. Dacă este întreruptă la timp vaccinarea și tratată corespunzător boala alergică, copilul se vindecă. Dacă se continuă vaccinarea, observăm că are loc o trecere de la o boală alergică la una autoimună mai ușoară (alergie la lapte de vacă), apoi la altă boală autoimună mai gravă (alergie la gluten) etc. De fapt, sistemul imun clachează și în final se instalează o boală autoimună gravă, fie la 1,5-2 ani (ADHD, autism, astm bronșic), fie la 6-7 ani (diabet zaharat, ARJ), sau chiar în adolescență (scleroza multiplă, poliartrita reumatoidă, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragică, diabet zaharat tip 1 etc.). Vaccinurile au bătaie lungă, de ani de zile, chiar zeci de ani…
Tot mai mulți părinți refuză vaccinarea
- S-a schimbat mentalitatea părinților în ceea ce privește vaccinurile?
- Mentalitatea părinților a început să se schimbe treptat, odată cu informarea acestora pe diverse căi, principala cale fiind Internetul. Nu sunt singura persoană din țară care a postat articole despre vaccinuri pe site-uri, iar părinții, cunoscători de limbi străine, au putut să se informeze și din alte surse despre pericolul vaccinurilor pentru sănătatea copiilor. Cartea pe care am scris-o vine să lămurească aspectele variate legate de vaccinuri, dar să dea și soluții.
Rezultatul este evident:tot mai mulți părinți refuză vaccinarea copiilor lor, iar recent, apariția unor reacții adverse destul de severe după vaccinul BCG la nou-născuți (cunoscute și până acum, dar, poate din lipsa informării, părinții nu le-au mai sesizat organelor competente) a dus la pierderea încrederii în efectul pozitiv al vaccinurilor. Faptul că părinții copiilor afectați au ajuns în instanță pentru a-și cere drepturile care le-au fost încălcate este un pas înainte în România – pe mine mă bucură cu adevărat acest lucru, pe care, de altfel, l-am accentuat și în introducerea cărții.
- De ce credeți că totuși unii părinți își vaccinează în continuare copiii, în ciuda atâtor materiale care au apărut împotriva vaccinurilor?
- Mentalitatea părinților nu poate fi schimbată peste noapte… Este adânc înrădăcinată în conștiința oamenilor falsa idee că bolile copilăriei sunt foarte periculoase și trebuiesc prevenite cu orice preț, când de fapt este adevărat exact contrariul: bolile copilăriei sunt afecțiuni ușoare, la care sistemul imun foarte flexibil al copilului se adaptează ușor și, în câteva zile, acesta se vindecă complet, fără complicații. Pe de altă parte, vaccinarea nu previne aceste boli, ci le amână pe mai târziu, când sunt mai greu suportabile, din cauza unui sistem imun mai rigid și când pot apărea complicații, fără să pună însă viața omului în pericol. Trebuie să existe un teren susceptibil (boli cronice, deficiențe imune, tratamente greșite cu antibiotice sau tratamente care scad imunitatea etc.), pentru ca bolile copilăriei să provoace complicații la sugari. Cu atât mai mult, la acești sugari, vaccinurile pot provoca reacții adverse grave.
Pentru majoritatea părinților este un șoc să afle că vaccinurile sunt dăunătoare și nu benefice! Nici nu au cum, fiindcă medicii înșiși sunt dezinformați sistematic în timpul facultății și ulterior, când practică medicina. Zilnic primesc întrebări din partea părinților care nu știu ce decizie să ia. Este motivul pentru care am scris cartea, folosind aproape în exclusivitate bibliografie străină. Sunt convinsă că vom avea, cu timpul, tot mai mulți copii nevaccinați și sănătoși. Nu-i putem sacrifica de dragul unor interese financiare…
- Dar cum pot fi prevenite bolile copilăriei, dacă se renunță la vaccinuri?
- Ele nu trebuiesc prevenite! Dimpotrivă, este indicat ca toți copiii să facă bolile copilăriei. Aceste boli joacă un rol important în formarea unui sistem imun sănătos al copilului, iar imunitatea dobândită în urma acestor boli este îndelungată, deseori pentru întreaga viață. Totodată, studiile arată că imunitatea dobândită în urma bolilor copilăriei joacă un rol important în prevenirea altor boli grave: sindrom nefrotic, tumori, leucemie etc. Or, acest adevăr nu li se spune părinților! Fetițele care trec prin aceste boli naturale până la vârsta de 14-16 ani vor avea o imunitate suficientă și pentru copii, când vor deveni mame. Prin vaccinare, imunitatea se pierde mult mai repede, iar copiii vor fi expuși intranatal sau postnatal acestor boli, care le pot provoca malformații, respectiv complicații. Aș dori să mai spun faptul că vaccinurile pot provoca uneori chiar boala pe care ar trebui s-o prevină!
- Exista totuși vreun vaccin care ar trebui făcut?
- Nu. Motivele le-am explicat mai devreme, când am vorbit despre cauzele reacțiilor adverse ale vaccinurilor. Studiile arată că numărul consultațiilor copiilor vaccinați este net superior celor nevaccinați. Dr. G. Buchwald afirma pe bună dreptate că în viitor, după ritmul în care are loc vaccinarea sugarilor, singurii copii cu adevărat sănătoși vor mai fi doar copiii nevaccinați!
În decurs de 30 de ani, toți copiii vor suferi de o boală alergică
- Care sunt consecințele pe termen lung asupra sănătății populației, dacă se continuă cu vaccinurile în același ritm?
- Statisticile arată că, la ora actuală, în țările dezvoltate (fără ca situația să fie diferită de cea din România!), unul din doi copii suferă de alergie, tot al treilea copil suferă de eczemă atopică și unul din zece de astm bronșic. Nici una dintre aceste boli nu are un tratament etiologic, ci doar unul simptomatic – adică ameliorează simptomele, dar nu vindecă. Se preconizează că în decurs de 30 de ani toți copiii vor suferi de o boală alergică. Nu vor mai suferi de banalele boli ale copilăriei, tratabile și vindecabile în 3-7 zile, ci vor suferi o viață întreagă de boli cronice, ireversibile, de cele mai multe ori debilizante!
Dar nu trebuie să ne uităm atât de departe…Deja putem vorbi la ora actuală de o epidemie de autism în România în rândul copiilor, iar o mare parte din cazurile de sindrom ADHD nu sunt diagnosticate. Ca urmare, numărul lor este cu mult mai mare decât cel oficial. Numărul cazurilor de boli neurologice postvaccinale crește de la o zi la alta. Vaccinurile din copilărie au deschis o „poartă” și pentru alte boli cronice, nevindecabile: peste un milion de români suferă de o boală rară… Statisticile arată că 75% dintre pacienții cu boli rare sunt copiii, conform datelor Alianței Naționale pentru Boli Rare din România. Acestea pot fi boli autoimune, boli toxice și infecțioase, boli pulmonare, leucemii sau alte cancere rare etc. Legătura dintre aceste afecțiuni rare și vaccinuri o fac numeroase studii din Occident.
Este nevoie de o mare reformă în medicina preventivă. Programul național de vaccinare, din nefericire, constituie o prevenție care îmbolnăvește și uneori chiar ucide.
- Relatați-ne, vă rog, câteva din cazurile întâlnite în activitatea dumneavoastră în care copiii au avut de suferit de pe urma vaccinurilor…
- Primele cazuri ar fi chiar proprii mei copii: doi băieți și o fată… Dar prefer să vorbesc despre cazuri mai recente, la modul general, nu individual, datele fiind confidențiale. Am văzut toată gama de boli autoimune și neurologice la copiii vaccinați: alergii alimentare, astm bronșic, sindrom ADHD, autism, vitiligo, psoriazis, diabet zaharat tip 1 etc.
Nu voi intra în amănunte, fiindcă mi se va spune că nu pot dovedi legătura dintre vaccin și aceste boli. Ea poate fi însă dovedită prin proba terapeutică, și anume prin aplicarea unui tratament (încă necunoscut în țară, dar care se aplică în Occident încă din anul 1990) care ameliorează net aceste boli și uneori le vindecă (așa cum am precizat și în carte, la capitolul 3). Medicina alopată este neputincioasă în fața unor astfel de afecțiuni cronice, unele foarte grave. Am văzut cum acești copii, prin eliminarea metalelor grele din organism (mercur) cu ajutorul unui tratament specific, s-au vindecat. Numeroasele studii au arătat cum mercurul din vaccinuri provoacă boli autoimune neurologice grave precum autism, ADHD ș.a., care, fiind tratate la debut, pot fi ameliorate net și uneori pot fi vindecate. Același tratament, alături de un regim alimentar, poate vindeca eczemele atopice, psoriazisul la debut, alergiile alimentare, astmul bronșic alergic ș.a.
Ceea ce lipsește deocamdată la noi în țară este studiul comparativ dintre copiii vaccinați și cei nevaccinați. Ar fi o altă dovadă că vaccinurile sunt cauza frecventă a bolilor sistemului imun, respectiv bolile alergice, autoimune și maligne. La copiii nevaccinați, bolile alergice și autoimune sunt extrem de rare (date de alergiile părinților, intoxicațiile cronice ale părinților cu metale grele etc.). Boli precum autismul și sindromul ADHD practic lipsesc la copiii nevaccinați.
- Știm că în străinătate părinții au dat în judecată spitalele pentru astfel de situații. La noi s-au întâlnit astfel de cazuri?
- Nu, dar am înțeles că zilele acestea mamele copiilor care suferă în urma vaccinului BCG au dat în judecată Ministerul Sănătății – acesta este un început promițător! Așa cum am specificat și în carte, părinții nu sunt informați asupra reacțiilor adverse ale vaccinurilor. De asemenea, este grav încălcat dreptul pacientului când, în maternitate (și nu numai), copii sunt vaccinați fără a se cere acordul în scris al mamei. Mama trebuie să semneze dacă este de acord sau refuză vaccinurile, inclusiv cele două din maternitate: BCG și anti-hepatitic B. Prin încălcarea dreptului la consimțământul informat, mama poate da în judecată conducerea spitalului.
- Ce ar trebui sa facă părinții care refuză să-și vaccineze copiii, mai ales când primesc tot felul de amenințări din partea personalului medical?
- Părinții, indiferent dacă refuză sau nu vaccinurile, trebuie să își cunoască drepturile de cetățean, drepturile de pacient și cele de tutore ale unui minor. Astfel, dacă le sunt încălcate unele din aceste drepturi de către medicul de familie, este indicat să-l schimbe. Dacă nu există această posibilitate, părinții pot depune o plângere sau, în ultimă instanță, pot da în judecată persoana care-i amenință sau conducerea instituției (grădiniță, școală, spital).
Din nefericire, intimidarea părinților rămâne în continuare o armă foarte eficientă la noi în țară când este vorba de vaccinare. Lucrurile trebuie să se schimbe la un moment dat, fiind vorba de sănătatea copiilor noștri. După ce copilul se îmbolnăvește, nu se mai face de obicei legătura dintre vaccin și boală, „reacțiile adverse” sunt considerate „normale”, iar părintele se vede neputincios și părăsit într-o lume medicală indiferentă…
A consemnat Raluca Tănăseanu
Interviu aparut in nr. 48 al revistei Familia Ortodoxa
Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/01/30/dr-christa-todea-gross-vaccinurile-preventia-care-imbolnaveste/)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:02:09 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...