Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Micii artiști, vestitorii primăverii

Mărțișoare pentru partenerii de proiect

Micii artiști, vestitorii primăverii

1 Martie a fost o zi așteptată cu nerăbdare de elevii clasei a IV-a, prof. Zaha Paula, de la Școala Gimnazială „Ion Bogdan”, structură a Școlii Gimnaziale Nr.11, Oradea, deoarece ei s-au transformat pentru câteva ore în vestitori ai primăverii.

Ei le-au vestit primăvara colegilor din școlile partenere de proiect (Liceul de Artă, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”, Școala Gimnazială „Juhasz Gyula”, cu structurile Grădinița Nr.19 și Grădinița Nr.14).
Astfel, îndrumați de dna învățătoare și de dna Szabo Ildiko, o mămică foarte inimoasă, micii artiști au confecționat și au pregătit din timp, cu răbdare, imaginație și migală, mărțișoare. În mâinile lor, banalii nasturi au fost legați cu șnurul alb-roșu, lăcuiți și împodobiți cu mărgelușe, după gustul fiecărui autor, așa încât putem spune că fiecare mărțișor a fost unicat! Împachetat frumos, mărțișorul e gata! Fiecare artist și-a păstrat una dintre creații, cea mai frumoasă, pentru a o dărui mamei. Cei mai atenți și mai harnici au ținut cont și de bunica și de sora și de mătușa… Oricum, cele aproape o sută de mărțișoare rămase au fost pregătite pentru a fi dăruite, cu inima deschisă, prietenilor.
Vineri, deci, 1 Martie, grupați câte cinci-șase, elevii au pornit să dăruiască mărțișoarele și să vestească sosirea primăverii. Prima oprire a fost la Liceul de Artă, la clasa I a dnei prof. Gălan Lucia. Mărțișoare, bucurie, zâmbete, veselie, soare în suflet! Cei mici nu s-au lăsat mai prejos și au dăruit, la rândul lor, mărțișoarele confecționate de ei.
Următorul popas a fost la C.S.E.I. „Orizont” unde dna Doina Sziki a fost ghid pentru micii vestitori și i-a ajutat să aducă primăvara în mai multe clase. Și iarăși bucuria de a dărui și de a primi, cu suflet deschis, zâmbete și un mărțișor…
Un alt grup de „colindători” înarmați cu mărțișoare a vizitat Grădinița Nr. 19, unde dna dir. adj. prof. Boroș Anuța i-a primit cu brațele deschise, alături de prichindeii din grupa dânsei. I-au surprins pe cei mici tocmai când pregăteau și ei câte un mărțișor pentru mămica. Au mulțumit veseli pentru delicatul cadou primit și s-au lăudat cu rezultatele muncii lor: surpriza pentru mama!
Ultima oprire a fost la Grădinița cu Nr. 14, aflată vizavi de școală și unde toți elevii clasei a IV-a au dorit să dăruiască mărțișoare celor mici, rude, verișori, vecini și să împărtășească astfel din bucuria lor la sosirea primăverii. (Paula Zaha)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Micii artiști, vestitorii primăverii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:39:41 Ora standard a Europei de Est