Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O mamă adună în zâmbetul ei toată fericirea și speranța acestei lumi!

Iubite mame, La mulți și fericiți ani!

O mamă adună în zâmbetul ei toată fericirea și speranța acestei lumi!

„Când o mamă plânge... Dumnezeu îi numără lacrimile, când o mamă ocrotește... toți îngerii din cer i se alătură, când o mamă zâmbește... ea adună în zâmbetul ei toată fericirea și speranța acestei lumi”.

Astfel a gândit, astfel a rostit și astfel a așternut pe hârtie doamna profesor Cristiana Vidican de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea atunci când a pus la cale un proiect de suflet pentru o Săptămână a recunoștinței.
Pornind de la ideea că împreună cu copiii și prin ei putem schimba lumea și o putem face mai bună, având fiecare în față cel puțin un exemplu personal, Cristiana a demarat proiectul tematic împreună cu albinițele din clasa a II-a A, intitulat sugestiv: Recunoștință...
Vrând să-i sensibilizeze pe elevi, făcându-i mai conștienți de toate sacrificiile aparent firești pe care le face orice mamă, cu orice preț, pentru binele copilului său, ea s-a gândit să le surprindă de 8 Martie în modul cel mai plăcut; astfel fiecare „puiuț” i-a pregătit mamei, timp de o săptămână, într-un portofoliu câte o surpriză în fiecare zi. La sfârșitul săptămânii, mapa fiecăruia conținea o varietate de lucruri frumoase în care copiii au pus mult suflet: cântece ilustrate, felicitări hand-made, mesaje sincere și emoționante, colaje, picturi, coliere din coji de fistic, flori confecționate de ei, care de care mai frumoase și originale... că doar erau darurile lor pentru cea mai iubită ființă din lume.
Ideea proiectului a fost repede îmbrățișată de toate clase primare din școală, astfel încât, în scurt timp, toată suflarea s-a pus în mișcare. Peste tot, doamnele învățătoare au lucrat mână în mână cu copiii, pregătind felurite daruri mamelor. Trecând prin multe clase, am reușit să surprindem și noi câteva din nestematele pregătite. De la mic la mare, fiecare s-a mobilizat și a creat, începând cu cei mai mici „soldați”, din clasele pregătitoare, îndrumați de Alexandra Ciuciu și Larisa Popazov; elevii claselor I, coordonați de doamnele înv. prof. Ana Curpaș, Cristina Anton, Elena Pavel, Laura Ienei, Daniela Dohotariu, Ilinca Tămășan; clasele a II-a, sub îndrumarea înv. prof. Cristiana Vidican, Doina Sabău, Rodica Fechete, Luciana Morlocan și Mirela Moș; clasele a III-a, sub coordonarea înv. prof. Pamela Pop, Diana Borz, Laura Pavel, Laura Vonea și Gabriela Codorean; cei mai mari dintre cei mici, elevii claselor a IV-a, îndrumați de înv. prof. Elisabeta Simuț, Viorica Mitran, Romelia Ciarnău, Rodica Foltuț și Luminița Petca.
Bucuria și implicarea de care au dat dovadă toți elevii demonstrează că proiectul s-a bucurat de un real succes, ce merită reeditat, iar mămicile nu puteau fi decât bucuroase și mulțumite de creativitatea odraslelor, de atenția și dragostea cu care au fost înconjurate și răsplătite.
Iubite mame, elevii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” vă urează și vă intonează în cor, la unison, La mulți și fericiți ani!
Cristiana Vidican
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O mamă adună în zâmbetul ei toată fericirea și speranța acestei lumi!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:02 Ora standard a Europei de Est